Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame vært utro før - redd for gjentakelse


Anbefalte innlegg

Heihei!

Har seg slik at kjæresten min var utro for en god stund siden, da fant jeg det ut selv uten og hørt et ord om det fra hennes side. Etter mye om og menn fortsatte vi. Har nå vært sammen et halvt år etter hendelsen,og bor så og si sammen og har det fantastisk i hverandres selskap.

Problemet er at jeg ikke klarer la være tenke og bekymre meg for om hun vil være utro igjen når vi ikke er sammen. Egentlig aldri kommet helt over det, og nå som det er ferie og vi er bortreist fra hverandre tenker jeg på det ekstra mye. Hun er for tiden på veninnetur ( ikke syden partyplass, storby på shopping ) og bekymrer meg noe fælt for at hun vil gjøre noe med tanken "han vil aldri finne ut av det". I tilleg starter jeg i en turnus jobb om ikke lenge, så vil jo da være endel fra hverandre.

 

Noen som har tips eller erfaringer og komme med? Har det utrolig bra med henne, og har noe med hun jeg aldri før har følt før. Men er veldig slitsomt og gå med disse bekymringene hele tiden...

Jeg er 20, hun er 19

 

Anonymous poster hash: c1856...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at denne følelsen aldri kommer til og gå over, Utroskap i min bok er Nr.1 grunn til og slå opp.

Det er vondt og det er trist og tenke på. Og en ting til jeg har erfaring med er at ei jente som er utro 1 gang ofte er det flere ganger, jeg sier ikke dette for og være et rasshøl og skremme deg men det er min erfaring,

 

Jeg var sammen med ei jente som var utro mot meg, Hun fikk ny type etter at jeg slo opp med henne og hun var også utro mot han. Nå for ca 1 uke siden fikk jeg vite at hu har vært utro mot den tredje typen hennes i over en måned.

 

Dere kan nok ha det fantastisk sammen og kose dere gløgg ihjæl men du må også klare og leve alene uten og bekymre deg og ha den vonde klumpen i magen hele tiden på grunn av denne dame.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon, den 21 Jul 2014 - 23:50, sa:

Heihei!

Har seg slik at kjæresten min var utro for en god stund siden, da fant jeg det ut selv uten og hørt et ord om det fra hennes side. Etter mye om og menn fortsatte vi. Har nå vært sammen et halvt år etter hendelsen,og bor så og si sammen og har det fantastisk i hverandres selskap.

Problemet er at jeg ikke klarer la være tenke og bekymre meg for om hun vil være utro igjen når vi ikke er sammen. Egentlig aldri kommet helt over det, og nå som det er ferie og vi er bortreist fra hverandre tenker jeg på det ekstra mye. Hun er for tiden på veninnetur ( ikke syden partyplass, storby på shopping ) og bekymrer meg noe fælt for at hun vil gjøre noe med tanken "han vil aldri finne ut av det". I tilleg starter jeg i en turnus jobb om ikke lenge, så vil jo da være endel fra hverandre.

 

Noen som har tips eller erfaringer og komme med? Har det utrolig bra med henne, og har noe med hun jeg aldri før har følt før. Men er veldig slitsomt og gå med disse bekymringene hele tiden...

Jeg er 20, hun er 19

 

Anonymous poster hash: c1856...a4e

Hvor lenge hadde dere vært sammen før utroskapen?

 

Anonymous poster hash: 14f1b...3ce

Lenke til kommentar

 

AnonymDiskusjon, den 21 Jul 2014 - 23:50, sa:Heihei!Har seg slik at kjæresten min var utro for en god stund siden, da fant jeg det ut selv uten og hørt et ord om det fra hennes side. Etter mye om og menn fortsatte vi. Har nå vært sammen et halvt år etter hendelsen,og bor så og si sammen og har det fantastisk i hverandres selskap.Problemet er at jeg ikke klarer la være tenke og bekymre meg for om hun vil være utro igjen når vi ikke er sammen. Egentlig aldri kommet helt over det, og nå som det er ferie og vi er bortreist fra hverandre tenker jeg på det ekstra mye. Hun er for tiden på veninnetur ( ikke syden partyplass, storby på shopping ) og bekymrer meg noe fælt for at hun vil gjøre noe med tanken "han vil aldri finne ut av det". I tilleg starter jeg i en turnus jobb om ikke lenge, så vil jo da være endel fra hverandre.Noen som har tips eller erfaringer og komme med? Har det utrolig bra med henne, og har noe med hun jeg aldri før har følt før. Men er veldig slitsomt og gå med disse bekymringene hele tiden...Jeg er 20, hun er 19Anonymous poster hash: c1856...a4e

Hvor lenge hadde dere vært sammen før utroskapen? Anonymous poster hash: 14f1b...3ce
Endret av Allgemeinee
Lenke til kommentar
Allgemeinee, den 22 Jul 2014 - 00:18, sa:

 

Eriksendrul, den 22 Jul 2014 - 00:02, sa:

 

Dere kan nok ha det fantastisk sammen og kose dere gløgg ihjæl men du må også klare og leve alene uten og bekymre deg og ha den vonde klumpen i magen hele tiden på grunn av denne dame.

 

Er vel dette jeg er klar over innerst inne, sliter bare med og få meg til og si det til henne. Og føler samtidlig det er litt teit og skulle slå opp i frykt for det, da jeg ikke tror hun kommer til å gjøre det igjen.

Hadde vært sammen 3 mnd.

 

Da hadde jeg dumpet henne på flekken. Dere har jo ikke noe godt fundament å bygge videre på, spesielt ikke etter så kort tid, med det sviket. Har selv opplevd positiv utroskap, men jeg var en drittsekk som fikk som fortjent og takker i dag min samboer for den "lærepengen". Vi var sammen 3år før det skjedde, og har nå vært sammen trofast i over 10år. Vi ble sammen som 17(meg) og hun 15.

Mitt råd er rett og slett å avslutte. Dere har et forferdelig utganspunkt som neppe vil holde i lengden, dessverre!

 

 

 

Anonymous poster hash: 14f1b...3ce

Lenke til kommentar

Folk forandrer seg veldig sjelden ovenfor værandre. Det er sannsynlig at du alltid vil ha denne følelsen ovenfor DENNE jenta. Min personlige erfaring med utroskap er at det veldig sjelden lønner seg å fortsette et forhold etter at slikt er avdekket. Som oftest blir det brudd til slutt, jeg har inntrykk av at eneste variabel her er hvor lenge man skal lide først.

Lenke til kommentar

Utro folk er som regel ikke no å spare på.. ;)
Det ligger noe i utsagnet; "Once a cheater, always a cheater" , da fundamentet for at den aktuelle personen er kapabel til å faktisk være utro (når i ett forhold) , ligger dypt i moralen og respekten/selvrespekten til vedkommende. ("lack of")
Det er mitt absolutte nr 1 "NO NO" !
Husker jeg tok eksen i å være utro, og merket på sekundet at jeg ble fysisk uvel og kvalm av trynet på fyren, let alone tanken på å nooooen som helst gang gi han noen form for ett minutt av min tid mer..
Ble jo selvsagt lei meg, men IKKE for at jeg mistet han. Ble lei meg på mine egne vegne, at jeg hadde sløst så mye tid på dritten, og at jeg ble "lurt" på den måten.
Er såå takknemlig for at forholdet tok slutt når det gjorde det, skulle trodd jeg hadde vodka-briller på 24/7, da han virkelig var no søppel av ett menneske..

TS, hvis du virkelig likevel vil gi jenta en sjanse (hvem vet, kanskje hun ikke gjør det igjen) , så er skepsis og også magefølelse virkelig å anbefale.
Du skal ikke GI hun tillit uten videre. Hun må fortjene det.

Endret av Lady_A
Lenke til kommentar

 

AnonymDiskusjon, den 21 Jul 2014 - 23:50, sa:

Heihei!

Har seg slik at kjæresten min var utro for en god stund siden, da fant jeg det ut selv uten og hørt et ord om det fra hennes side. Etter mye om og menn fortsatte vi. Har nå vært sammen et halvt år etter hendelsen,og bor så og si sammen og har det fantastisk i hverandres selskap.

Problemet er at jeg ikke klarer la være tenke og bekymre meg for om hun vil være utro igjen når vi ikke er sammen. Egentlig aldri kommet helt over det, og nå som det er ferie og vi er bortreist fra hverandre tenker jeg på det ekstra mye. Hun er for tiden på veninnetur ( ikke syden partyplass, storby på shopping ) og bekymrer meg noe fælt for at hun vil gjøre noe med tanken "han vil aldri finne ut av det". I tilleg starter jeg i en turnus jobb om ikke lenge, så vil jo da være endel fra hverandre.

 

Noen som har tips eller erfaringer og komme med? Har det utrolig bra med henne, og har noe med hun jeg aldri før har følt før. Men er veldig slitsomt og gå med disse bekymringene hele tiden...

Jeg er 20, hun er 19

 

Anonymous poster hash: c1856...a4e

Hvor lenge hadde dere vært sammen før utroskapen?

 

Anonymous poster hash: 14f1b...3ce

 

Vi var sammen nesten ett år, var vell litt av og på i 2-3 år før det ble "Oss to" men hadde kjent hverandre i mange år før det og jeg hadde ikke hørt at hu hadde vært utro før hun ble sammen med meg, men hun hadde vist vært det 1 gang før meg også før jeg kjente hu men det var vist på ungdomskolen.

Lenke til kommentar

dump henne hvis du ikke klarer å leve med det, det må du kjenne på selv. Jeg kan nå bare si det sånn da at jeg har vært utro, sagt at jeg vil fortsette forholdet men visst bakerst i hodet at dersom sjansen byr seg igjen så er jeg utro igjen.... når du først er utro i et forhold så tråkker du over den ultimate terskelen, da er alt greit for deg....

 

en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil du fortsette med henne? hun var utro mot deg kis, hva er det du holder på med? Er du helt i ei boble uten logikk eller stolthet? hun hadde pikken til en annen fyr inni seg, i munnen, og elsket det, mens du lå hjem og sov, klinte, klorte, lå og koste sammen hele natta før dem sikkert knulla igjen om morran, hvordan kan du "fortsette med henne"?



Anonymous poster hash: 9fb2e...0cc
Lenke til kommentar

en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil du fortsette med henne? hun var utro mot deg kis, hva er det du holder på med? Er du helt i ei boble uten logikk eller stolthet? hun hadde pikken til en annen fyr inni seg, i munnen, og elsket det, mens du lå hjem og sov, klinte, klorte, lå og koste sammen hele natta før dem sikkert knulla igjen om morran, hvordan kan du "fortsette med henne"?

 

Og så? Min kone har hatt "pikken til en annen fyr inne i seg", hun har til og med en datter som bevis på moroa. Eneste forskjellen fra trådstarters situasjon er kronologisk, hun var sammen med ham før hun var sammen med meg. Damer - og menn - er ytterst sjelden jomfruer i våre dager.

 

Dette dreier seg om tillit, og som jeg har sagt før i slike tråder: Tillit er en følelse hos den som har tillit til noen. Enten har trådstarter tillit til damen, eller så har han det ikke. Hun kan ikke gjøre seg "fortjent" til denne tilliten, fordi skaden alt er skjedd. I dette tilfellet har trådstarter problemer med å ha tillit til henne, og det er hans problem. Det er ingenting hun kan gjøre for å påvirke denne følelsen.

 

TS vil fortsette med damen fordi de har det bra sammen. Med hans egne ord "fantastisk". Det er vel grunn god nok? Samlivet kommer aldri til å være en konstant dans på roser, ta det fra en som har vært gift i 29 år. Det kommer nok av anledninger til å lure på hvorfor man vil fortsette. I mine liberale øyne er et sidesprang i ungdommen, før man en gang er flyttet sammen, ikke det verste som kan skje.

 

Hvordan det hele ender vet man jo ikke, så derfor må man basere seg på de følelsene man har i øyeblikket. Men dersom forholdet varer, og TS om 29 år fortsatt synes at de "har det fantastisk i hverandres selskap", er en natts eventyr virkelig en "deal breaker"?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At dere har det fantastisk sammen, samtidig som du har den nagende følelsen av at hun kan finne på å være utro når som helst får jeg ikke helt til å rime.

 

Tror du nok har best av å kvitte deg med henne. En ting hadde vært om hun selv hadde kommet til deg med dette, uoppfordret og angrende, men når det var deg som oppdaget det på egen hånd så er nok ikke hun typen som har store problemer med å skulle gjenta ugjerningen.

 

Dump henne, det er mitt råd.

Lenke til kommentar

At dere har det fantastisk sammen, samtidig som du har den nagende følelsen av at hun kan finne på å være utro når som helst får jeg ikke helt til å rime.

 

Den nagende følelsen kommer helst når han er alene. Når de er sammen er det fantastisk. Det rimer bra.

 

Tror du nok har best av å kvitte deg med henne.

 

 

Med mindre du kjenner TS og damen kan du ikke vite hva han har best av. Du kan synse om sannsynligheten for at hun gjør det igjen, men for alt vi vet kan trådstarter fortsatt ha det bedre sammen med henne over tid enn uten henne.

 

At potensiell utroskap er uforenlig med et godt samliv er din mening og ville kanskje være best for deg. For TS kan det utmerket godt være anderledes, når han bare får tenkt seg om.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg vet heller, jeg sier at jeg tror. Og TS ber om andres tanker, derfor deler jeg mine. Jeg utelukker ikke at de kan bli gamle og lykkelige sammen, men jeg ville ikke vedde store beløp på det heller.

 

Du ser ut til å overse kjernen i argumentasjonen min, nemlig at jenta bevisst valgte å ikke fortelle om hendelsen, men lot som ingenting. Det er i mine øyne der hele forskjellen ligger. En som angrer på noe en har gjort, og står for det og ønsker å gjøre opp for seg er mye mindre tilbøyelig til å gjenta det enn en som tilsynelatende gir faen så lenge det ikke bli oppdaget.

 

Det vil kreve masse av TS å jobbe seg ut av den nagende tvilen, og fallhøyden dersom utroskapen skulle skje igjen kan bli enorm. Mange ender opp uten evne til å stole på andre overhodet etter slike opplevelser. Det gjør mye med et menneske å bli bedratt.

Lenke til kommentar

Heihei!

Har seg slik at kjæresten min var utro for en god stund siden, da fant jeg det ut selv uten og hørt et ord om det fra hennes side. Etter mye om og menn fortsatte vi. (pun intended?) sorry, haha :nei:

 

Anonymous poster hash: c1856...a4e

 

Jeg tenker det at hun aldri viste tegn til å innrømme utroskapen uavhengig om du ville finne det ut, kan være en stor del av de underliggende faktorene for dine følelser. Det viser til en personlighet som kanskje ikke er så bra som du håper på. Hvis hun allerede har vært utro kan terskelen for gjentagelse være lavere, pluss at når hun kan juge (hver eneste dag) for deg og aldri innrømme det, er terskelen enda lavere for at dette ikke var en engangshendelse, men en del av hennes personlighetstrekk.

 

Jeg kunne aldri ha vært sammen med en som kunne gå bak ryggen min og ha sex med andre uten å innrømme det til meg. Hver eneste situasjon, hver eneste dag, hvert eneste sekund jugde hun for deg mellom hennes utroskap og din avsløring. Kan hun holde tilbake på slik informasjon, kan hun juge om hva som helst... :hrm: Hvor sterke følelser kan man ha for noen man kan holde slik skjult for?

 

Jeg hadde dumpet mannen på sekundet. Gift, barn eller ikke.

 

Anonymous poster hash: bc26c...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du ser ut til å overse kjernen i argumentasjonen min, nemlig at jenta bevisst valgte å ikke fortelle om hendelsen, men lot som ingenting. Det er i mine øyne der hele forskjellen ligger. En som angrer på noe en har gjort, og står for det og ønsker å gjøre opp for seg er mye mindre tilbøyelig til å gjenta det enn en som tilsynelatende gir faen så lenge det ikke bli oppdaget.

 

Jeg ser den. Men jeg er ikke så sikker på om jenta gir faen. Kanskje synes hun selv dette var så dumt at hun ikke fikk seg til å si det. Kanskje var hun tvert om redd for å miste TS på grunn av dette. TS kan eventuelt fortelle oss hvordan samtalen forløp dem imellom når han hadde fått vite om det.

 

Når jeg kommenterer slikt, uten å ha hørt "bevisene" og prosedyren fra begge parter, er jeg tilbøyelig til å la tvilen komme tiltalte til gode.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang utro, alltid utro?

 

 

Vi har hørt utrykket «en gang utro, alltid utro» mange ganger. Men stemmer dette eller er det en myte?

Psykologen sier man godt kan kalle det for en myte.

- Det finnes mange som er utro bare en gang i livet. Særlig blant kvinner. Men det er også en klar tendens til at personer som har vært utro mange ganger, vil være tilbøyelig til å være utro igjen. Med andre ord, en notorisk utro person, slutter vanligvis ikke med å være utro, sier Thuen.

http://www.nrk.no/livsstil/en-gang-utro_-alltid-utro_-1.1314816

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...