Gå til innhold

Hvor får jeg tak i XP med alle oppdateringer?


Anbefalte innlegg

Det er jo slutt på oppdateringer på XP nå, installerte nylig XP på min viritualiseringsserver, men fikk ikke windows update til å fungere, derfor lurte jeg på om det finnes en grei måte å få tak i XP med alle oppdateringer slipstreamet inn på en ISO? Helst helt uten noen innbygd crack og vissvass, jeg har mange lovlige lisenskoder til OSet, men kun ISO med innbygd SP2.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du ikke bare mangler noen få oppdateringer for å få windows update til å fungere?

Har opplevd det med XP noen ganger før støttet gikk ut, at jeg manuelt måtte legge inn SP3, + noen få oppdateringer før windows update ville funke.

 

Ellers sitter jeg med offline updates, mener jeg tok en kopi av hele mappa før programmet ble oppdatert, og XP støtten forsvant.

Har isåfall norske og engelske updates.

 

 

*edit*

Har forøvrig en XP maskin stående, som kun brukes til VPN og download, denne koblet seg rett opp mot Windows Update, og fant også 14 valgfrie updates (alle kritiske var allerede installert).

Endret av J@9
Lenke til kommentar

ATW, jeg har reinstallert xp for ikke lenge siden, husker dog ikke om det var sp1 eller sp2, men jeg hadde i allefall problemer med update. Årsaken var for gammel versjon av IE som ble installert og ikke var kompatibel med dagens Windows Update. Jeg måtte da manuelt laste ned nyere versjon av IE, tror IE8 kreves, og installere denne først. Deretter koble til Windows Update og laste ned oppdatering til Windows Update aller først, og deretter laste ned oppdateringene. Men da funket det helt fint.

 

Forøvrig har jeg lagret oppdateringsfilene for offline oppdatering til SP2 og SP3 for XP pro NO 32bit en plass. De er på 260 og 310MB.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

ATW, jeg har reinstallert xp for ikke lenge siden, husker dog ikke om det var sp1 eller sp2, men jeg hadde i allefall problemer med update. Årsaken var for gammel versjon av IE som ble installert og ikke var kompatibel med dagens Windows Update. Jeg måtte da manuelt laste ned nyere versjon av IE, tror IE8 kreves, og installere denne først. Deretter koble til Windows Update og laste ned oppdatering til Windows Update aller først, og deretter laste ned oppdateringene. Men da funket det helt fint.

 

Forøvrig har jeg lagret oppdateringsfilene for offline oppdatering til SP2 og SP3 for XP pro NO 32bit en plass. De er på 260 og 310MB.

Hei Steinar.

kunne jeg få en kopi av sp2 og sp3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei Steinar.

kunne jeg få en kopi av sp2 og sp3

Alt ligger tilgjengelig i den catalog linken jeg la ved.

 

http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=windows+xp+service+pack

 

Du trenger ikke sp2 om du laster ned sp3.

 

 

Sp3 norsk:

http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/svpk/2008/04/windowsxp-kb936929-sp3-x86-nor_67c9167275a2c3e3884a38c2ad7387556ad4713a.exe

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fik lastet ned sp3 men den xp versjon jeg har er uten sp1, nogen tips om hvor jeg kan laste den ned fra.

Endret av henrikjuul
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fik lastet ned sp3 men den xp versjon jeg har er uten sp1, nogen tips om hvor jeg kan laste den ned fra.

Hva skal du gjøre? Integrere sp3 i den installasjonen eller oppgradere et eksisterende system til sp3?

XP-ISO-filer er ikke bare bare å få tak i.

Lenke til kommentar

Tipper fila du egentlig skulle hatt er: no_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_x14-80472

Det skal være XP Pro SP3 Norsk, Retail utgave.

Jeg har denne liggende som untouched msdn iso.

Alternativt har jeg både XP Pro SP3 VL og Retail i norsk utgave som jeg har gjort litt endringer på.

Har også en litt endret XP Home SP3 OEM Norsk, jeg har endret litt på.

Retail og OEM skal være enkelt å endre mellom, men værre med VL.

 

Har dem vel også som engelsk tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...