Gå til innhold

Koble mobil eller nettbrett mot LG HB965TZ


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å koble opp mobilen min mot hjemmekinoanlegget (bluray-spilleren). Anlegget er LG HB965TZ, ca 4 år gammelt. Ønsker å koble min Sony Xperia V opp mot denne.

 

Jeg har både mobilen og anlegget koblet til Wi-Fi. På anlegget er det et program som hete Home Link, som gjør at jeg kan koble DLNA-kompatible enheter mot hverandre.

 

Ser slik ut: http://bildr.no/image/NktQMy94.jpeg

 

På mobilen har jeg satt på "Del medier", som gjør at jeg kan dele medier med DLNA-enheter via Wi-Fi-en, men anlegget oppdager ikke mobilen.

 

Kan ingenting om dette, har heller aldri prøvd det før. Noen annen måte jeg kan koble de sammen? Ønsker å koble de sammen så jeg kan se på Netflix. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er nettverket ditt koblet opp?

 

Har du en ett eget trådnett, og en egen wifi router? Ligger trådnettet på utsiden eller innsiden av wifi routeren?

 

Jeg hadde ett lignende problem. Mitt Bluesound anlegget mitt som går på wifi fant ikke musikken som lå på NASen min (kablet) problemet viste seg at wifi routeren jeg hadde var koblet i samme switch som NASen, men wifi routeren har en brannmur som gjorde at det som lå på utsiden ikke slapp inn. Når jeg satt den i bridgemode (brannmur osv blir slått av) så fikk alt kontakt. Da ble Wifi routeren kun en normal switch med wifi utgang.

 

Hvis ditt problem er lignende, så vær ops på at du må ha en brannmur i systemet ditt, ellers blir nettverket åpnet for alle. Hos meg så ligger Altibox routeren først, slik at denne tar seg av sikkerheten, og da resten av nettverket ligger etter denne.

 

Grunnen til at jeg ikke satt Altibox -> wifi router -> kablet nett var at det var stabilitets problemer med Linksys wifi routeren min. De færreste gjør det slik.

 

 

Hvis det ikke er problemet, så sjekk at DHCP står på i alle komponenter, da settes IP adresser automtisk osv. Eventuelt mulig du må legge inn IP adressen til telefonen manuelt i komponenten du skal hente i fra den på.

 

Har selv ikke testet DLNA fra telefon skikkelig selv, da jeg har alt jeg trenger liggende på PC. Hvis du ikke skulle få det til etter hvert, og du har ting du ønsker å spille i fra telefon på TV/anlegget, og har en ledig HDMI inngang, så kan Googles Chromecast være løsningen. Den bruker også mindre batteri fra telefon ved bruk av Youtube osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...