Gå til innhold

[Løst] Kjøre tv via en liten server


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe en liten server som f eks en bluwalker. Fra før av så har jeg sumo, og NRK har jeg gratis på Internett. For å slippe tv regninga og kanskje også lisensen så lurer jeg på å kjøpe en slik server. Planen er å kjøre sumo og NRK nett tv på serveren og overføre til tv via HDMI eller lignende.

 

Er dette mulig uten noen særlige problemer og er det lett å bytte kanal og lignende via serveren? :)

 

-takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å slippe TV-lisens må dine skjermer være uten noen form for mottaker (DVB, analog etc.). Med andre ord en ren monitor/dataskjerm. Eventuelt kan du gå til et verksted og få "plombert" mottakeren i din TV, samt sende bekreftelse fra verkstedet til NRK om at mottakeren er "plombert".

 

Resten av spørsmålsstillingen må du utdype mer før jeg forstår hva du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Både NRK og TV2 Sumo støtter Chromecast så vil tro det er en enklere løsning, spesielt hvis du har smarttelefon/nettbrett.

 

Edit:

Det viser seg at NRK TV appen ikke støtter Chromecast slik jeg trodde, men med nett-TV i Chrome gjør det det med Chromecast-tillegget. Har ikke TV2 Sumo så kan ikke sjekke det.

Endret av Nieeels
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...