Gå til innhold

Var Hitler kreasjonist?


Anbefalte innlegg

Hitler var kristen, nærmere bestemt katolikk. Om han rakk å bekjenne sine synder så sitter han på den gode grein.


 

Moderatormelding

 

 

Denne tråden er splittet fra "Kreasjonister i den virkelige verden".

Kommentarer om moderering tas på PM.


LiamH

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitler var kristen, nærmere bestemt katolikk. Om han rakk å bekjenne sine synder så sitter han på den gode grein.

Dette tror ikke jeg på, og jeg anerkjenner heller ikke katolismen, men jeg tror at mange katolikker og andre trosretninger har tilgang til Guds rike gjennom gode gjerninger.

 

Jeg tror ikke Hitler angret på det han gjorde, og tror ikke han uansett har tilgang til Guds rike.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette tror ikke jeg på, og jeg anerkjenner heller ikke katolismen, men jeg tror at mange katolikker og andre trosretninger har tilgang til Guds rike gjennom gode gjerninger.

Jeg tror ikke Hitler angret på det han gjorde, og tror ikke han uansett har tilgang til Guds rike.

 

Hilters religiøse standpunkt er godt dokumentert. Om han angret eller ikke vet ikke jeg noe om (tror ingen gjør det) men det var heller ikke poenget.

 

Om han rakk, tenkt det, noen minutter med anger er alt som skal til, selv for han.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Hilters religiøse standpunkt er godt dokumentert. Om han angret eller ikke vet ikke jeg noe om (tror ingen gjør det) men det var heller ikke poenget.

Om han rakk, tenkt det, noen minutter med anger er alt som skal til, selv for han.

 

Mange kristne mener det holder å tro på gud for å komme til himmelen. Er ikke nødvendig med gode gjerninger for alle.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Mange kristne mener det holder å tro på gud for å komme til himmelen. Er ikke nødvendig med gode gjerninger for alle.

 

Jeg mener ikke dette...

 

Tro forutsetter at du handler deretter og følger feks Jesu eksempler..

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det finnes en mulighet for evig liv, det finnes en evig fortapelse død, og for de som er riktig slemme som Hitler så finnes det en begrenset form for straff og tilintetgjørelse dvs døden...

 

Hitler var kristen, nærmere bestemt katolikk. Om han rakk å bekjenne sine synder så sitter han på den gode grein.

 

Han gjorde ikke det, vanligvis er det folk som ellers har for vane å bekjenne sine synder, som bekjenner sine synder på dødsleie. Hitler var som mange andre av den oppfatning at han ikke gjorde noe feil og dermed heller ikke hadde noe å bekjenne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han gjorde ikke det, vanligvis er det folk som ellers har for vane å bekjenne sine synder, som bekjenner sine synder på dødsleie. Hitler var som mange andre av den oppfatning at han ikke gjorde noe feil og dermed heller ikke hadde noe å bekjenne.

 

Det kan man vel trygt si at du vet mindre om.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Hææ hvorfor ikke.

Hitler var da en troverdig fyr, dersom han sa at han så på en jøde som sin frelser, redningsmann og Gud, så mente han det nok helt sikkert.

Dette er rubbish. Jeg har Der Untergang og Hitler Rise of Evil jeg er over middels intressert i historie.

 

Hitler brukte religion som et kun redskap han trodde på filosofer som Nietsche og misforstod ubermensk. Hitler angret intet og viste d med sin tilintetgjørelse taktikk som også nordnorge fikk Lide for...

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Hva du tror spiller ingen trille all den dag bildene taler sitt tydelige språk.

Som Ribo så korrekt påpeker var Hitler katolikk, født inn i den, og han gikk i dauen med den.

Tull det at man er født inn i en katolsk familie betyr ikke at man er katolikk. Hitler hatet jøder, Jesus var Jøde go figure.

 

Hitler trodde på Nietsche og overmennesket og trodde også på noe som kalles Forsynet/skjebne. Han trodde det var skjebnen som reddet ham fra alle dødsfellene han opplevde, og trodde det var naturlig/Forsynet at Arierne skulle ta over verden. Når det ikke skjedde så utslettet han alt og ville heller at alle tyskere skulle dø fordi naturen og Forsynet ikke var med Germanerne. Han angrer intet, og selv om jeg ikke anerkjenner katolismen så nekter jeg å tro at katolikker ser på Hitler som en god katolikk.

 

Osama bin laden var muslim, men mange muslimer tar avstand fra terrorismen han stod for. Go figure en gang til....

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tull det at man er født inn i en katolsk familie betyr ikke at man er katolikk. Hitler hatet jøder, Jesus var Jøde go figure.

 

Nå sludrer du relativt ille i vei her, lykkelig uvitende formodentlig.

 

Fikk du ikke med deg at Hitler til og med malte jesusen og moder Maria i år 1913?

 

Hvorfor i all verden skulle han gjøre det om det ikke var av alvorlig betydning?

 

Å benekte det, slik du gjør er en alvorlig og naiv dumhet.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Tull det at man er født inn i en katolsk familie betyr ikke at man er katolikk. Hitler hatet jøder, Jesus var Jøde go figure.

 

Nå har da kristendommen lang historie i å forfølge og drepe jøder (ja go figure).

Den første som tvang jøder å gå med david stjerne på klærne var ikke Hitler, men en pave. (go figure)

 

Edit: Tror det vare pope Innocent III (eller noe sånt)

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Nå har da kristendommen lang historie i å forfølge og drepe jøder (ja go figure).

 

Den første som tvang jøder å gå med david stjerne på klærne var ikke Hitler, men en pave. (go figure)

 

Edit: Tror det vare pope Innocent III (eller noe sånt)

 

jah, det er lett å trø seg vill i alle Innocentene den katolske kirke har sprøytemalt pavestolen med.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

jah, det er lett å trø seg vill i alle Innocentene den katolske kirke har sprøytemalt pavestolen med.

hehe, Men når man snakker om Hitler, kristendommen og kreasjonister så kommer det godt frem av manifestet til Hitler at han også var kreasjonist. (sånn at vi e tilbake i tema)

Lenke til kommentar

 

 



Nå sludrer du relativt ille i vei her, lykkelig uvitende formodentlig.

Fikk du ikke med deg at Hitler til og med malte jesusen og moder Maria i år 1913?

Hvorfor i all verden skulle han gjøre det om det ikke var av alvorlig betydning?

Å benekte det, slik du gjør er en alvorlig og naiv dumhet.


Fordi han var kunstner? Er det sjelden at at Kunstnere maler kjente personer? Eller samme motiver?

 



Det kan man vel trygt si at du vet mindre om.


Men sekretæren hans vet litt mer om dette, og Der Untergang er løst skildret med hennes vitnemål. Det er sef ting rundt bunkeren som er oppdiktet, som feks flykten med sykkelen etc.. Men Sekretærens vitnemål har vi detaljert på video, hun var ved hans side helt til han gikk bort og førte pistolen mot sitt hode. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Hææ hvorfor ikke.

Hitler var da en troverdig fyr, dersom han sa at han så på en jøde som sin frelser, redningsmann og Gud, så mente han det nok helt sikkert.

Jeg er rimelig sikker på at jeg har sett deg skrive et svært lignende innlegg før.

 

Hva er det egentlig du insinuerer?

 

Jøder har blitt forfulgt i store deler av Europa på et eller flere tidspunkt de siste par tusen år. Har ingen kristne vært involvert i disse forfølgelsene?

Lenke til kommentar

Siden Hitler later til å komme opp i enhver diskusjon uavhengig av tema...

 

Uansett, hadde ikke Hitler ønsket det så hadde det nok ikke stått "Gott mit Uns" på nazi beltespennene. Han drepte nok ikke de millioner fordi han var religiøs, men religiøs det var han nok. Han hadde jo også tette bånd til Vatikanet hvorrav han skrev Reichskonkordat med i 1933.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Hitler later til å komme opp i enhver diskusjon uavhengig av tema...

 

Uansett, hadde ikke Hitler ønsket det så hadde det nok ikke stått "Gott mit Uns" på nazi beltespennene. Han drepte nok ikke de millioner fordi han var religiøs, men religiøs det var han nok. Han hadde jo også tette bånd til Vatikanet hvorrav han skrev Reichskonkordat med i 1933.

Det er vel ikke slik at du tror nazistenes gud, var Jesu Kristi Far ? :) deres gud var vel heller Odin, Thor eller noe sånt ? Og dette "reichskonkordat" var ikke undertegnet av Hitler eller nevnte Hitler og nazistene, det var kun en avtale om den katolske kirkens rettigheter i Tyskland fra og med 1933, en avtale tyskerne straks brøt.

Lenke til kommentar

Siden Hitler later til å komme opp i enhver diskusjon uavhengig av tema...

 

Uansett, hadde ikke Hitler ønsket det så hadde det nok ikke stått "Gott mit Uns" på nazi beltespennene. Han drepte nok ikke de millioner fordi han var religiøs, men religiøs det var han nok. Han hadde jo også tette bånd til Vatikanet hvorrav han skrev Reichskonkordat med i 1933.

 

Hitler var bare ment som et eksempel på menneskelig ondskap. Det å hevde at gud er med oss gjør både Bush og Terrorister, det betyr ikke nødvendigvis at Gud er med dem vet du smarten.

 

Alle som kriger omtrent mener det samme.

 

Det å prøve å koble opp Hitler til et eksempel på en rett-troende kristen med evig liv er det største tullet jeg har hørt.

 

Hitler trodde på forsynet/skjebnen, arisk overlegenhet og den sterkestes rett. Dette førte han an under Norrøn Germansk gudetro og opphav og krydret med Wagners musikk særlig Operaene...

 

Du behøver ikke lese mye av jesu lignelser om de saktmodige etc før du forstår at der furer/Hitler var det totalt motsatte av Jesus.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...