Gå til innhold

Slik blir baksiden til iPhone 6


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

da er det bare å vente på at hele verden skal gå i ekstase for den "nye" nfc teknologien som apple var så smarte å "finne opp" -.-

Ikke bare det, men jeg venter også på at Apple-menigheten skal komme ut av hulen dem har levd under i mange år og fortelle oss på hvor bra NFC er og på hvor mange kule ting man kan gjøre med det (om iPhone 6 får det). Blir det tilfelle, så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å si LOL til dem. Fordi, hvorfor har det i så fall tatt dem hele 5-6 år å finne ut en så enkel ting?

 

Å ja, stemmer, det er ikke bra før Apple sier det er bra eller bruker slikt selv. Før det så er det helt umulig at noe sånt kan være bra på en smarttelefon.

NFC er og blir totalt bortkastet. Bluetooth og Wifi kan gjøre alt som NFC vil gi oss pluss mye mye mere. NFC vil kun fordyre mobiltelefonene. Har til gode å se noen jeg kjenner bruke NFC ennå, og håper jeg aldri får se det.

Jeg vil ha en passiv sender som bruker wifi eller bluetooth, kan du vise meg en?

 

AtW

Hvorfor trenger du en passiv sender ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her snakker vi ofte om teknologi som skal brukes som betalingsløsninger. Slike løsninger vil uansett kreve strøm.

 

Derfor lurer jeg på hva som er så viktig at hele verden bare må ha et system med passiv sender ?

 

Nei, det er ikke det du lurer på, du kom med en feilaktig påstand om at NFC ikke gir oss noe som BT eller WiFi ikke har. Noe som er feil, og tyder på at du ikke har satt deg særlig inn i NFC, ditto om du i fullt alvor tror at NFC ikke kan brukes til masse annet enn betalingsløsninger. NFC er en helt annen type system, og passive sendere er grunnstammen i systemet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

HTC M8

 

Ja hvis man legger den iPhone bakdelen ved siden av HTC One m8 ser man at de er ganske like.

 

NFC er også tryggere en Bluetooth og Wi-Fi fordi tingene må være nærme hverandre, så NFC egner seg bra til betalings løsninger.

Lenke til kommentar

Årsaken til at Apple ikke gikk for NFC i generasjonene som har vært nå er bla. fordi det ikke finnes noen etablerte standard betalingsløsninger for dette. Mange har forsøkt å lage sine egne uten å lykkes og som sagt ingen standarder. I tillegg var NFC meget usikkert og enkelt å hacke i de eksisterende versjonene. Apple har aldri sagt at de ikke vil ha NFC bare at tiden ikke er moden.

Det er en av tingene jeg liker med Apple, de venter til teknologien er god nok og tilstrekkelig kvalitetssikret så kan andre leke seg med "blødende" teknologi.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en av tingene jeg liker med Apple, de venter til teknologien er god nok og tilstrekkelig kvalitetssikret så kan andre leke seg med "blødende" teknologi.

 

Vel, dette med Apple Maps greia var nok til å se at Apple ikke lengere er her for å kvalitetssikre ting før dem slipper noe.

 

Hva med Antennagate f.eks?

 

Var det kvalitetssikring?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, "antennagate" var mer en tilfeldighet der algoritmen AT&T leverte gjorde at et beskjedent signaltap ble overdrevet enormt på selve signalindikatoren.

Dette ble fikset og en ny, mer korrekt algoritme ble tatt i bruk.

 

Bruker Android fremdeles den samme gamle, eller har de skiftet til en mer korrekt en de også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Årsaken til at Apple ikke gikk for NFC i generasjonene som har vært nå er bla. fordi det ikke finnes noen etablerte standard betalingsløsninger for dette. Mange har forsøkt å lage sine egne uten å lykkes og som sagt ingen standarder. I tillegg var NFC meget usikkert og enkelt å hacke i de eksisterende versjonene. Apple har aldri sagt at de ikke vil ha NFC bare at tiden ikke er moden.

 

Det er en av tingene jeg liker med Apple, de venter til teknologien er god nok og tilstrekkelig kvalitetssikret så kan andre leke seg med "blødende" teknologi.

 

Så Apple forstår heller ikke at hovedbruksområdet til NFC ikke er betaling?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atw:

Alle vet hva NFC kunne brukes til. Bare så synd at så og si ingen tjenester er orientert rundt NFC mange år etter at teknologien ble implementert i mobiltelefoner? Er det årsaker til det? QR koder, mobil/sms, kortbetaling, magnetbrikker etc. er fortsatt det som brukes.

 

Den store "buzzen"/hypen i markedet og for de fleste her i forumet var betaling med mobilen og NFC, "endelig kan mobilen også være betalkort og lommebok ved å bare holde telefonen opptil". Apple fikk med seg at det var smartere å bruke andre metoder enn NFC for å etablere gode betalingsstandarder selv om Android-leieren markedsførte dette sterkt. Merkelig nok ble det veldig tyst veldig fort etter hypen hadde lagt seg.

 

Uavhengig av bruksområder, de som har jobbet pittelitt med sikkerhet inkludert Apple, fikk med seg at NFC ikke var noe man burde gå for ennå. Har selv jobbet med annerkjente sikkerhetsbedrifter og de ristet bare på hodet av NFC i sin daværende form og siden har det i stor grad vært et ikke-tema. Det ble brukt i mange spøkende sammenhenger om hvordan "fucke opp sikkerheten". I mellomtiden kan dere swappe bilder ved å "touche hands" og ha brikker/buttons liggende på nattbord, arbeidsplass og i bilen som starter profiler på telefonen. Hmm hva kan det brukes til tro? (se lenger ned).

 

http://blog.veracode.com/2013/01/our-nfc-enabled-future-outlook-not-so-good/

http://www.myce.com/news/near-field-communication-nfc-technology-already-proven-to-be-insecure-62648/?PageSpeed=noscript

http://www.slideshare.net/tessierv/nfc-payments-insecurity-hes2012

 

Alt nytt vil være sårbart og NFC var en gavepakke til mobilhackere. At Apple ikke mistet hodet og bare hoppet på NFC teknologien fra start av er jeg bare meget takknemlig for. Så joda, Apple var meget klar over at det kunne brukes til mer enn bare betaling ;).

 

Fra defcon 2013:

And what happens is we can actually have your phone touch an NFC tag, download a piece of malware without you knowing, without it prompting you and then we can take control of your phone’s SMS and get a clone of your SMS messages on ours. Riverside had a tag that was benign. It can be a tag to download music, to get an e-book to look at a music schedule. And there are thousands of these large posters in airports that say, “Touch me to me to get some free music.” And they have these huge marketing campaigns to get people to use NFC to get discounts at local stores. It’s an emerging marketing thing right now. If you contact any marketing firm, the biggest and the hottest thing that their trying to get their clients to do is to start using NFC — interactive marketing, or active media.

 

Når/om teknologien, sikkerheten og bruksområdene har modnet nok vil Apple inkludere teknologien i sine apparater.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Her snakker vi ofte om teknologi som skal brukes som betalingsløsninger. Slike løsninger vil uansett kreve strøm.

 

Derfor lurer jeg på hva som er så viktig at hele verden bare må ha et system med passiv sender ?

Nei, det er ikke det du lurer på, du kom med en feilaktig påstand om at NFC ikke gir oss noe som BT eller WiFi ikke har. Noe som er feil, og tyder på at du ikke har satt deg særlig inn i NFC, ditto om du i fullt alvor tror at NFC ikke kan brukes til masse annet enn betalingsløsninger. NFC er en helt annen type system, og passive sendere er grunnstammen i systemet.

 

AtW

Som skal brukes til hva ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...