Gå til innhold

[Løst] Asus 1215B med Intel AC 7260


Anbefalte innlegg

Hei, etter jeg reinstallerte windows 7, med nye drivere og ny SSD disk begynte maskinen å plutselig stupe nedlasting hastigheten noe voldsomt:

 

ipconfig /renew

 

Har jeg også prøvd uten hell, fremdeles, samme, har fått til 100 mbit nedlastinghastighet tidligere. Er klar over prosessoren er svak men tror ikke det er feilen siden den ikke er over 80\90%, siden det funger fint i opensuse 13.1 der klarer jeg 100\100 mbit uten problemer. Er opplyst som wireless AC 144 mbit nå, ikke optimalt.

 

Prøvd også ethernet med 1 gigabit hastighet, der få jeg også samme elendige nedlastinghastighet, det beste jeg har fått er 10 mbit nedlastinghastighet.

Tror det er driverproblemer eller windows feil siden merker ikke dette i opensuse.

 

Windows 8 ser ut å fungere bedre på nedlastinghastighet kan få 97 mbit . Noen tips?

Laster ned drivere direkte fra intel.com bortsett fra gigabit ethernet der laster jeg fra asus sin side.

  • Nedlasting

    Mbit/s

    3.48
  • Opplasting

    Mbit/s

    97.21
  • Svartid

    ms

    2
  • Din tilbyder

    Canal Digital

http://www.speedtest.net/my-result/3593890744

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit, etter windows oppdateringene 160 stykker, ser det ut som jeg er tilbake til start, alt fungerte før windows oppdate klarte å rote det til, selv om jeg har installert flere programmer tviler jeg på det har noe betyning siden det er kun nettleser og programvare som ikke bruker nettverkkort.

 

Er heller ikke prosessoren, siden ved lite last er jeg ikke lenger opp en 70-80% cpu bruk ved speedtest. Er fremdeles samme på begge nettverkkort, prøvde å avinstallere intel trådløs driverne for å sjekke det, men fremdeles samme feil.

 

Må være noe feil i windows. Tips?

Det er vel dårlig ide å reinstallere igjen og så slå av windows update helt, for å løse dette problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...