Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min fremtidige ektemann skal være


Anbefalte innlegg

...Rik og tjene en god slant med penger slik at jeg har muligheten å være hjemmeværende å stelle med barna og mannen, OG huset! (Jeg har selvsagt en utdanning selv)

 

Jeg vil lage god og næringsrik mat til mannen hver eneste dag, og gjerne ha en den klar når han kommer hjem. Jeg vil stå opp tidlig for å gjøre klar lunsjpakken for ham.

 

På en lørdagskveld når han ser på fotball, vil jeg bake en god kake, eller lage noe god dessert til ham, eller servere han et par iskald øl til kampen.

 

Han skal være snill, smart, kjærlig, smart, omtenksom også!

 

Min drømmemann <3

 

Ja, jeg lever nok litt i en verden preget av 50talls kjønnsroller, men liker fordelingen slik i hjemme :)



Anonymous poster hash: b9e1d...13e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

 

høres ut som et forferdelig kjedelig liv

Vi skal selvfølgelig reise mye rundt om i verden å oppleve nye kulturer sammen.. ;)

 

Anonymous poster hash: b9e1d...13e

 

sikkert gøy det, men ville ikke vært vaskekone, hjelpepleier og kokk på fulltid

Lenke til kommentar

 

...Rik og tjene en god slant med penger slik at jeg har muligheten å være hjemmeværende å stelle med barna og mannen, OG huset! (Jeg har selvsagt en utdanning selv)

 

Jeg vil lage god og næringsrik mat til mannen hver eneste dag, og gjerne ha en den klar når han kommer hjem. Jeg vil stå opp tidlig for å gjøre klar lunsjpakken for ham.

 

På en lørdagskveld når han ser på fotball, vil jeg bake en god kake, eller lage noe god dessert til ham, eller servere han et par iskald øl til kampen.

 

Han skal være snill, smart, kjærlig, smart, omtenksom også!

 

Min drømmemann <3

 

Ja, jeg lever nok litt i en verden preget av 50talls kjønnsroller, men liker fordelingen slik i hjemme :)

 

Anonymous poster hash: b9e1d...13e

 

Ok, PM og vi gifter oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

...Rik og tjene en god slant med penger slik at jeg har muligheten å være hjemmeværende å stelle med barna og mannen, OG huset! (Jeg har selvsagt en utdanning selv)

 

Anonymous poster hash: b9e1d...13e

Det er selvsagt mange fordeler med at den ene parten i et forhold kan være hjemme og stelle med barna, partneren og huset. Dersom en har lyst og anledning er det sikkert en passende løsning for noen.

 

Når det er sagt er det noen elementer jeg lurer på hvordan du stiller deg til. Mitt inntrykk er atde aller fleste har ambisjoner om selvrealisering, godt sosialt nettverk og egen inntekt.

 

Du sier du selvsagt har en utdannelse. Hvorfor ønsker du å være hjemme i stedet for å jobbe med noe relevant? Jeg antar du har tatt en utdannelse fordi du har faglige ambisjoner og har interesse. Hvor mange år tror du det tar før utdannelsen er ganske utdatert og at du ikke vil bli tatt i betrakning på jobber dersom du ønsker å gå ut i jobb senere?

 

For meg er det viktig å ha et nettverk som ikke nødvendigvis er gjennom min bedre halvdel. Jeg mener det er sunt å ha sine egne venner på begge sider av et parforhold. Dersom du er hjemmeværende i stedet for i jobb vil det naturligvis kunne redusere din mulighet til å treffe andre voksne mennesker. Fra andre som har vært hjemmeværende i perioder hører jeg at det er lite stimulerende å bare omgås barn hele dagen og at de gleder seg til å komme seg ut igjen. Hvordan har du tenkt å ivareta det sosiale når du er hjemmeværende?

 

Hvordan ser du for det at økonomien i samlivet vil være? Dere har bare én inntekt som skal dekke alle utgifter og lommepenger. Hvordan kommer dere frem til hvor mye du skal få i lommepenger fra en måned til den neste? Har lest om flere tilfeller der dette har blitt en stor kilde til konflikt så det er viktig at man er enig om den valgte løsningen.

 

Edit:Pensjon er et annet økonomisk element. Når du er hjemme uten egen inntekt så har du heller ingen pensjonsopptjening i det offentlige. Tenker du at din mann skal ha privat pensjonssparing for deg slik at du ikke blir minstepensjonist når du blir 67?

Endret av valentino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting galt med en tradisjonell kjønnsfordeling i forholdet, du vil finne at det er veldig positivt for både deg selv og din partner.

 

Det å slippe å tenke på økonomi, fokusere fullt på barna dine og for det meste nyte en stressfri dag tror jeg du vil stortrives med.

 

Men husk at det kommer ansvar også med denne fordelingen, det fungerer ikke hvis ikke begge to gjør sin del. Ditt bidrag blir ikke målt i kroner og øre i ett tradisjonelt forhold, du må være ditt ansvar bevisst.

 

Tradisjonelle forhold er langt i fra gammeldags selv om det var mer populært lengre tilbake i historien, kjernefamilien lever i beste velgående i dag. Det er mange tradisjonelle par den dag i dag, og vi som lever i dem nyter ett effektivt og lite komplisert forhold.

Lenke til kommentar

høres ut som en ganske typisk jente spør du meg, dette er ikke 50-talls kjønnsroller, det er helt vanlige ønsker. Flere og flere damer ønsker dette nå. De fleste jenter vil ha en "damerolle" i huset sammen med en enkel jobb dem ikke behøver slite seg ut i (for å ikke kjede seg), mannen derimot kan jobbe mye og satse på karriære. helt typisk, damer flest vil dette.

 

 

 

Og husk folkens: "Han skal være snill, smart, kjærlig, smart, omtenksom også!"

 

supersmart!

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...