Gå til innhold

ProtonMail - Fra forskere ved CERN og MIT!


Anbefalte innlegg

Hei forumfolk,

 

Dette er en e-posttjeneste med topp sikkerhet, skapt av forskere ved CERN og MIT. De trenger fortsatt en del støtte for å nå de utvidede målene, som da gir mulighet for egne domener, mobilapplikasjoner (android + iOS), kryptert chat og kryptert fillagring! Se på bildene under eller gå inn på kampanjen for å se mer detaljert om målene. :)

 

ProtonMail.ch

 

ProtonMail på Indiegogo

 

 

Beklager latskapen, men her er litt ctrl+v.

Dessuten tipper jeg at nesten ingen av dere gidder å lese en lang tekst uansett (ctrl+v justified!! :cool: Yeeah!).

 

20140621203734-introducing-protonmail.jp

20140621202627-nsa-proof.png?1403407587

20140610185949-hosted.jpg?1402451989

20140610190249-iphone.jpg?1402452169

20140609195643-features.jpg?1402369003

20140609222914-funds.jpg?1402378154

20140626125233-igg-stretch-goals.gif?140

20140622132750-perks-table.gif?140346887

20140611115724-tshirt.jpg?1402513044

20140610152002-laptop-zoom.jpg?140243880

20140609221034-ending.jpg?1402377034

20140610205639-Screen_Shot_2014-06-10_at

20140610205622-Screen_Shot_2014-06-10_at

20140611131426-Screen_Shot_2014-06-10_at

20140610205600-Screen_Shot_2014-06-10_at

20140610205552-Screen_Shot_2014-06-10_at

20140610205544-Screen_Shot_2014-06-10_at

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"

Fra forskere ved CERN og MIT!"

 

Ett ord, SHEEEEPLE!

cern and mit? OMG, it must be ASUMM!

 

"datacenter very close to cern" - statement that attracts sheeple

 

Kryptert epost har eksistert i sikkert 20 år, det brukes av millioner av mennesker, hushmail er et eksempel på en slik tjeneste, gmail og alt annet av epost kan også oppgraderes med ekstra kryptering gratis. Kryptert fildeling er veldig vanlig, MEGA osv.... folk flest bruker dette.

 

Måten han "CERN Scientist" forklarte krypteringen på er ekstremt basic og mangelfull, overbeviser ingen verdens ting. Denne tjenesten er pr i dag ekstremt sårbar og utrygg, det er et lite prosjekt av 3 studenter hvor han ene har hospitert 5 måneder hos CERN som utenlands-student. stopp og tenk før dere automatisk blir fanboys, sheeple

 

hvorfor er dette en garantert fail? det trengs langt mere enn 100 000 dollar, eller til og med 1 000 000 USD å utvikle et trygt komplett system for epost, filer, chat og mobil aps. Det er umulig å få til med så få ressurser. Datasikkerhet er ekstremt undervurdert i dette prosjektet og dette systemet burde kun brukes til informasjon du er villig til å dele med alle andre.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

For de som lurer, så vil de lage mobilapp uansett, men hvis de når $500 k så ansetter de flere og får unnagjort arbeidet mye tidligere.

 

 

Har ingenting med å være "shizofren paranoid", men heller er interessert i å holde ting relativt privat.

Bare det at det er en prinsippsak, er nok. :) Men det er bare èn av grunnene.

 

 

"

Fra forskere ved CERN og MIT!"

 

Ett ord, SHEEEEPLE!

cern and mit? OMG, it must be ASUMM!

 

"datacenter very close to cern" - statement that attracts sheeple

 

Kryptert epost har eksistert i sikkert 20 år, det brukes av millioner av mennesker, hushmail er et eksempel på en slik tjeneste, gmail og alt annet av epost kan også oppgraderes med ekstra kryptering gratis. Kryptert fildeling er veldig vanlig, MEGA osv.... folk flest bruker dette.

 

Måten han "CERN Scientist" forklarte krypteringen på er ekstremt basic og mangelfull, overbeviser ingen verdens ting. Denne tjenesten er pr i dag ekstremt sårbar og utrygg, det er et lite prosjekt av 3 studenter hvor han ene har hospitert 5 måneder hos CERN som utenlands-student. stopp og tenk før dere automatisk blir fanboys, sheeple

Vet det kan virke litt "lokketekst", noe det egentlig ikke var ment som. Kan endre det hvis du vil. :)

 

Hvis du sammenligner dette med Gmail og Hushmail av alle ting, så har du ikke helt forstått hva dette prosjektet går ut på. ;) Det er så langt ifra Gmail og Hushmail som det går an. Ingen av disse tjenestene er gode på dette området (f.eks. sikkerhet).

 

Synes det er altfor lett å slenge ut "fanboy" om folk.

 

Jeg la det fram på en måte slik at folk måtte lese og utforske litt selv (delvis fordi jeg ikke gadd å lage en infotråd).

 

De skal ha forklart sikkerheten i detalj, men jeg finner ikke igjen linken (skal spore den opp igjen).

 

 

hvorfor er dette en garantert fail? det trengs langt mere enn 100 000 dollar, eller til og med 1 000 000 USD å utvikle et trygt komplett system for epost, filer, chat og mobil aps. Det er umulig å få til med så få ressurser. Datasikkerhet er ekstremt undervurdert i dette prosjektet og dette systemet burde kun brukes til informasjon du er villig til å dele med alle andre.

De startet opp tjenesten før Indiegogo-kampanjen... Dessuten er det nok en del gratistimer og lånt ressurser tenker jeg.

 

Jeg kan vedde med deg om dette blir fail eller ikke. :)

 

 

Syns de hadde litt drøye priser for "premium" tjenesten sin.

Det er ikke priser, det er "perks". De startet en Indiegogo-kampanje! ;) Og hvis du støtter dem med så-så mye så får du altså slike goder. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

Syns de hadde litt drøye priser for "premium" tjenesten sin.

Det er ikke priser, det er "perks". De startet en Indiegogo-kampanje! ;) Og hvis du støtter dem med så-så mye så får du altså slike goder.

 

 

Jeg vet hva en kickstarter er, men det du muligens ikke ser er at det ikke er donasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva en kickstarter er, men det du muligens ikke ser er at det ikke er donasjon.

Som jeg skrev: perk. Du donerer, og får noe for det. Det betyr ikke at prisene refekterer hva det vil koste etter kampanjen er over. Det er DET som var poenget mitt, at ingen kan uttalse seg om hva "premium-tjenesten" deres koster (untatt de selv).

 

Man donerer for å hjelpe prosjektet igang, ikke betale for tjenesten. Hva prisene blir i etterkant har jeg ingen aning om.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Perks blir faktisk solgt som produkter og skal håndheves som det da de lover en tjeneste mot betaling. Hadde dette vært donasjon hadde de ikke vært juridisk obligert til å få til det de prøver på (noe de faktisk er, i kickstarter og indiegogo prosjekt)

Ja, ja...

 

Men du tok poenget mitt nå?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

Perks blir faktisk solgt som produkter og skal håndheves som det da de lover en tjeneste mot betaling. Hadde dette vært donasjon hadde de ikke vært juridisk obligert til å få til det de prøver på (noe de faktisk er, i kickstarter og indiegogo prosjekt)

Ja, ja...

 

Men du tok poenget mitt nå?

 

 

Ja, det gjorde jeg. Men av erfaring ser vi at "prisene" på indiegogo/kickstarter er lavere en hva de ender opp på og alltid i nærheten.

Lenke til kommentar

 

hvorfor er dette en garantert fail? det trengs langt mere enn 100 000 dollar, eller til og med 1 000 000 USD å utvikle et trygt komplett system for epost, filer, chat og mobil aps. Det er umulig å få til med så få ressurser. Datasikkerhet er ekstremt undervurdert i dette prosjektet og dette systemet burde kun brukes til informasjon du er villig til å dele med alle andre.

De startet opp tjenesten før Indiegogo-kampanjen... Dessuten er det nok en del gratistimer og lånt ressurser tenker jeg.

 

Jeg kan vedde med deg om dette blir fail eller ikke. :)

 

å jeg er 100% sikker på at det blir en økonomisk suksess, med ord som CERN, MiT og USA government surveilance så vil nok de fleste numbnuts kaste seg over dette.

 

Med FAIL, så mener jeg sikkerhetsmessig. Folk flest vet ikke hva datasikkerhet er, og disse gutta er gode til å markedsføre seg selv som et sikkerhetsprodukt. Spiller ingen rolle om det faktisk er sikkert eller ei, folk vil kjøpe. Uansett hvor mange "gratistimer" som legger inn vil dem aldri klare å lage et trygt system i forhold til faktiske trygge systemer rundt i verden. Det kreves for mye, dem har ikke penger, folk eller kunnskapen som trengs. Å si at dette er tryggere enn hushmail er en hysterisk uttalelse.

Dem har ikke vist noen form for innovasjon når det gjelder datasikkerhet, hva kan disse tilby som ikke alle andre sikkerhetstjenester på disse områdene tilbyr? er dem bare en pent innpakket kopi? har dem laget en slags "sosiale medier" versjon av eksisterende teknologi? sannsynligvis ja, jeg håper inderlig at dem har funnet en open source krypteringstjeneste og anvendt denne på sin egen måte, noe som kan bli til et riktig så godt produkt!. Hvis dem har utviklet alt selv så er dette en sveitserost. Dem hakke snøring på datasikkerhet, det kan jeg love deg.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...