Gå til innhold

KONKURRANSE: Nasjonal Fotovandring 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Vurderer å melde meg på i Oslo. Hvordan funker det egentlig, må man møte opp til registrering nede i sentrum selv om man har meldt seg på på forhånd og rutene ikke starter i byen?

 

H

Det stemmer at du skal møte opp i sentrum - det er for registrering og betaling av de 100 kronene. De gjorde det samme i fjor, og det fungerte greit det.

Lenke til kommentar

Forslag til forbedringer:

 

- Ha en server som er dimmensjonert for at det skal lastes opp.

- Oppgi at det faktisk er en begerensning i filstørrelse I regler står det "Det oppfordres til å sende inn bilder i god oppløsning", men jeg fikk feilmeldingen ""Filstørrelsen overskrider grensen på 10 MegaBytes""

- Ha en opplastingstjeneste som viser hvilket foto som er lastet opp. Jeg forsøkte å laste opp 3, men 2 av de feilet. Hvilke? Det vet bare Akam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forslag til forbedringer:

 

- Oppgi at det faktisk er en begerensning i filstørrelse I regler står det "Det oppfordres til å sende inn bilder i god oppløsning", men jeg fikk feilmeldingen ""Filstørrelsen overskrider grensen på 10 MegaBytes""

 

jpeg på over 10 Mb? Hvordan får du til det? D800 med full oppløsning på jpeg'en? Tror ikke det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Noen timer etter at jeg fikk levert inn bildene mine til fotovandringen fikk jeg vite at grensen var satt opp til 60 mb per bilde!!

 

Er det ikke rimelig urettferdig at noen får levert inn 10 mb filer, å andre 60 mb filer??

 

Jeg regner med at bildene blir vurdert på skjerm, ikke mer en 4K, så det har ingen betydning. Det er først på storformat utskrift det er mulig å se noen forskjell mellom en 10 Mb og en 60 Mb (ikke mb) fil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...