Gå til innhold

Hvor alvorlig er det å bite motspiller?


hean

Anbefalte innlegg

Er det jeg som ikke skjønner alvorligheten i bitingen til Suarez når venner/kolleger snakker om 15 kamper ++ karantene og opp til 2 år.

 

Så klart skal man ikke bite men ett bitemerke i skulder/arm mener jeg er mindre alvorlig enn en albue som sendes mot hodet (med vilje). Med en albue snakker vi vel maks en eneste kamp karantene, samme straff som rødt kort.

 

Kan noe forklare hvorfor biting er så mye verre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det tross alt snakk om en mann som har gjort dette to ganger tidligere uten å lære.

 

 

Helt klart alvorlig, spesielt for 3. gang... eneste grunne til at det telles er vel at det er noe spesielt som ingen andre gjør men er det spesielt alvorlig?

 

Hva med en slik albue mot hodet for 3. gang... ser man det straffes det med rødt kort, ser man det ikke blir det vel knapt tatt tak i etterpå.

 

Ikke i nærheten samme oppstyr for noe jeg mener er mer alvorlig men når det gjelder alvorlighet så tenker jeg egentlig kun motspiller og sjansene for alvorlige skader.... den er kanskje null ved biting.

Lenke til kommentar

Det jeg gjerne vil at dere gjør er at dere setter det opp mot hverandre og forklarer hvorfor biting er så mye mer alvorlig enn en albue/fot/kne mot hodet.... hvis det er det dere mener.

 

Jeg mener ikke det men at det kan sammenlignes straffemessig selv om jeg mener at biting er minst alvorlig.

 

1-2 kamper karantene mener jeg er en passe straff.

Lenke til kommentar

Det er bare en jævlig rar og ekkel ting å gjøre mot et annet menneske, og av den grunn kommer det selvsagt større reaksjoner. Hvem faen kommer på at han skal bite motstanderen liksom?

 

2 års utestengelse hadde selvfølgelig vært alt for strengt.Tvungne timer hos anger-management psykologer osv + 6 mnd utestengelse hadde vært fair.

Lenke til kommentar

Er ikke mer alvorlig enn en albue eller slag/springskalle/stygg takling. I dagens fotball er det ikke alvorlig i det hele tatt, siden det er utrolig mye usportslige ting som skjer hver eneste kamp. Men alle later som om dette er verdens undergang fordi det er så uvanlig å bite. Men å snakke om at måneder på sidelinjen er fair er så tåpelig at jeg får ikke sagt det engang. Er det fair å utestenge en spiller i månedsvis fordi han skaller ned en motspiller, og fordi han har gjort det før? Nei selvfølgelig er det ikke det.

 

Men når det er sagt så fortjener Suarez utestengelse, det er åpenbart. Og når han først skal være usportslig så må jo biting være det mest barnslige jeg har vært borti. Lugging og klyping er vel kanskje i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare en jævlig rar og ekkel ting å gjøre mot et annet menneske, og av den grunn kommer det selvsagt større reaksjoner. Hvem faen kommer på at han skal bite motstanderen liksom?

 

 

Det ligger vel der ja. Tenk om feks en spiller tok ut pilten og pisset på en motspiller. .

 

Å bite, da kliner man tenner, spytt osv på andre. Verre enn en skarve albue ja?

Lenke til kommentar

Biting hører ikke hjemme på en fotballbane (eller andre steder) i det hele tatt. Taklinger, derimot, er en del av gamet. Stygge taklinger har selvfølgelig mye større konsekvenser for offeret enn et bitt, men man er mentalt syk hvis man biter motspilleren. Biting på en fotballbane er så langt fra stuerent som du får det.

Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at det blir reagert så sterkt er nok at det er så uvanleg. Slag, taklingar og olbogar er meir normalt på eitn fotballbane. Det er tydeleg at Suarez sin reaksjon i enkelte tilfelle er å bite, der andre gjerne hadde dytta, brukt olboge, slått eller anna. Eg håpar det er eit resultat av at han mistar hovudet og reagerer utan å tenke seg om. Er det bevisst, så blir ein fort litt meir bekymra.

 

Er ein stygg takling som resulterer i beinbrudd verre? Sannsynlegvis. Sjølv om potensialet er der, så er det nok dei færraste som får noko reaksjon på eit menneskebitt. Taklingar er ein del av fotballen og det går av og til galt, men å bite høyrer ikkje heime noko plass.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at det blir reagert så sterkt er nok at det er så uvanleg. Slag, taklingar og olbogar er meir normalt på eitn fotballbane. Det er tydeleg at Suarez sin reaksjon i enkelte tilfelle er å bite, der andre gjerne hadde dytta, brukt olboge, slått eller anna. Eg håpar det er eit resultat av at han mistar hovudet og reagerer utan å tenke seg om. Er det bevisst, så blir ein fort litt meir bekymra.

 

Er ein stygg takling som resulterer i beinbrudd verre? Sannsynlegvis. Sjølv om potensialet er der, så er det nok dei færraste som får noko reaksjon på eit menneskebitt. Taklingar er ein del av fotballen og det går av og til galt, men å bite høyrer ikkje heime noko plass.

 

 

Biting hører ikke hjemme på en fotballbane (eller andre steder) i det hele tatt. Taklinger, derimot, er en del av gamet. Stygge taklinger har selvfølgelig mye større konsekvenser for offeret enn et bitt, men man er mentalt syk hvis man biter motspilleren. Biting på en fotballbane er så langt fra stuerent som du får det.

 

 

Har aldri sammenlignet med taklinger som faktisk er en del av fotballen. Det jeg sammenligner med er når noen med vilje parkerer albuen i hodet på en medspiller...

Lenke til kommentar

Poenget mitt står framleis. Det blir reagert fordi det er uvanleg, samt litt fordi det er Suarez. Ein olboge mot hovudet, med einaste intensjon om å slå til vedkomande, er ikkje betre. Det får bli opp til FIFA å vurdere kva straff som høver best.

 

Den eg hugsar best med olbogen er...kjem ikkje på namnet. Det var ein nordmann som spelte i Tippeligaen og forsvann etter kvart til utlandet. Han var oppe med olbogen heile tida og slo folk ned i duellar støtt og stadig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt står framleis. Det blir reagert fordi det er uvanleg, samt litt fordi det er Suarez. Ein olboge mot hovudet, med einaste intensjon om å slå til vedkomande, er ikkje betre. Det får bli opp til FIFA å vurdere kva straff som høver best.

 

Den eg hugsar best med olbogen er...kjem ikkje på namnet. Det var ein nordmann som spelte i Tippeligaen og forsvann etter kvart til utlandet. Han var oppe med olbogen heile tida og slo folk ned i duellar støtt og stadig.

 

Ser det poenget ja men ikke relevansen når du sammenligner med en stygg takling.

Lenke til kommentar

Ein stygg takling kan vere mykje det same, om vedkomande ikkje har noko intensjon om å gå etter ballen. Poenget er å få ut aggresjon eller noko sånt på ein anna spelar, om det er med beina, armane eller tenna betyr vel ikkje stort?

 

 

Selvfølgelig, hvis taklingen er kun for å skade så er det relevant å sammenligne.

Lenke til kommentar

Det at Suarez har gjort dette før, taler nok veldig imot han. Det beste han kan gjøre nå er å legge seg flat. De uttalelsene han kom med igår tror jeg får mange til å miste respekten for han.

Endret av unitedmann_CFN
Lenke til kommentar

 

Ein stygg takling kan vere mykje det same, om vedkomande ikkje har noko intensjon om å gå etter ballen. Poenget er å få ut aggresjon eller noko sånt på ein anna spelar, om det er med beina, armane eller tenna betyr vel ikkje stort?

 

 

Selvfølgelig, hvis taklingen er kun for å skade så er det relevant å sammenligne.

 

 

Delvis enig, men taklinger hører hjemme i fotballen. Det gjør ikke biting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...