Gå til innhold

Lappen i USA


Kontrazt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har googlet litt rundt på nettet og fant egentlig bare gamle innlegg om dette.
Jeg skal på skole i USA i litt over 7 måneder, og kunne tenkt meg å tatt motorsykkelsertifikatet der borte, da det er betraktelig billigere, samt at det hadde vært kjekt å hatt lappen for å kjøre litt der borte.

Noen som vet om dette fortsatt er mulig? Hva må jeg gjøre for å få sertifikatet gyldig i Norge etter hjemkomst? Er det noen tidsbegrensinger på hvor lenge jeg må ha bodd der borte før jeg kan ta det? Eventuelt noe annet jeg burde vite?

Barnslig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, du kan fortsatt bytte inn utenlandske førerkort, kravet er minst 6 måneders samanhengande utanlandsopphold (som du ser ut til å være innanfor).

 

For å få det godkjent må du søke om å få bytta inn førarkortet, då er det krav om at du ellers oppfyller krava for å få førarkort, blant anna at du er gammal nok og har godkjent vandel.

Førarkortet må også være eit fullverdig førarkort, og litt avhengig av kva land det er tatt i så må vil du måtte avlegge ny førarprøve før du får bytta det inn.

 

I utganspunktet får du bytta inn førarkort som du har tatt enten i Europa, eller i ei handfull av dei andre "siviliserte" landa utanfor Europa, i all hovedsak blant anna USA, Canada, Sør-Afrika, Japan og Australia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...