Gå til innhold

Tips til ny WoW gamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, for noen kjipe svar.

 

Hva er det du trenger å vite? Det er så utrolig mye å sette seg inn i at det er vanskelig å gi en generell oversikt.

Eneste jeg kommer på er vel å velge en server det er litt folk på, samt bruke litt tid på å tenke på hvilken klasse/rase du skal velge. Det kommer til å være hundrevis av ting du lurer på, bare spør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Velg "riktig" realm for deg. Ikke noe er så kjedelig som å føle at du er alene i verden, mens det samtidig er forferdelig kjedelig å måtte stå i kø for å komme inn på serveren sin.

 

Så må du velge om du skal spille alliance eller horde. Du finner drittunger på begge sidene, så velg det vennene dine spiller - eller det du selv har mest lyst til å spille.

 

Når det kommer til valg av rase og klasse bør du også velge det du har lyst til å spille uten å tenke på at det kan være mer praktisk å gå for en spesifikk rase/klasse-kombinasjon. Tenk igjennom om du har lyst til å være tank, healer, ranged dps eller melee dps.

 

Når du spiller bør du gjøre akkurat det du vil, enten det er å plukke blomster, levle gjennom questing, grinding, dungeons eller whatever. Gjør du noe annet vil du bli ganske for lei og utbrent, og det er kjedelig når det skjer.

 

Du finner også veldig mange fine addons som kan gjøre spillopplevelsen langt mer fornøyelig, så ta en titt på http://www.curse.com/addons/wow.

 

Med tanke på at Warlords of Draenor mest sannsynlig kommer iløpet av høsten eller tidlig vinter vil jeg si at det kan være hensiktsmessig å komme seg til level 90 innen det skjer slik at du ikke går glipp av mye morro.

 

Du kan finne mye god informasjon på wowpopular.com og wowhead.com bl.a.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

WoW er fremdeles verdt å spille, hilsen en som har over 200 dager played (sikkert mer) og spilt i flere år.

 

Over til noe litt mer nyttig enn hva halvparten av svarene er:

 

Finn ut hva du vil spille, les deg opp på klassene. Her er rasene du kan spille.

 

De fleste, om ikke alle, bruker forkortelser/akronymer. Her er en enkel oversikt over forkortelser.

 

Her er en fin liten guide. Vil anbefale PVE server da PVP kan være ganske jævlig å levle gjennom.

 

Jeg har både alliance og horde karakterer i maks level. Send meg gjerne en PM så kan du legge meg til om du trenger hjelp med noe mer. :)

Lenke til kommentar

Dere som sier at dette ikke er tidspunktet å begynne med WoW på, toget er gått, osv.

Ta dere en bolle.

 

WoW har aldri vært mer nybegynner-vennlig enn det er per i dag, så simpelt som det er blitt.

 

EVE Online derimot, til sammenlikning, er totalt meningsløst å plukke opp og begynne å spille nå for første gang.

 

Hilsen en annen med utallige timer bak seg i WoW, som startet i 2005.

Spiller ikke for øyeblikket, men kommer til å resubbe til Warlords når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...