Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Selv liker jeg litt renere linjer, og jeg har problemer med å fatte hva som gjør Breitling attraktive.

Enig med deg i det. Den blå som ble postet her likte jeg ganske godt though..

 

Og du som hadde den longines'en, hva ga du? Veldig tøff :)

 

Jeg ga vel rundt 15. jeg husker ikke helt om det var 15250 eller om det var under 15. Sannsynligvis var den dyrere for meg siden jeg måtte ringe Norge rundt for å høre om det var noen forhandlere som hadde bestilt denne. Fant en sjappe på strømmen som hadde gjort det, så jeg var vel en av de første som kjøpte klokka i Norge. Og da ble prisen den de kunne gi meg. Så etter 6 mnd ventetid så var den her.

 

Jeg var og så på Longines klokker idag, og nå er den nye versjonen av Conquest klokken jeg har. Den nye har to farget lenke..noe som gjorde den litt ekstra kulere synes jeg. Selv om jeg synes Blank/matt lenke er ganske kult og kanskje mer nøytralt så gjorde den indre lenken matchet med den keramiske ringen det ganske kult :)

 

 

Longines er knall klokker, men jeg glemte da å spørre om du ønsket Automatikk eller Quartz klokke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig kjipt at Tissot'en min har lugs som måler 19mm. Dei kulaste skinnreimene eg finn på ebay og internett forøvrig er 18mm og 20-22mm :hrm:

Det er stort sett ikke noe problem å få en 20 mm strap på 19mm lugs. Så lenge det ikke er stål, selvfølgelig.....

Ikke særlig problem med stål heller, bruk en fin fil, og pass på at du filer nøyaktig 90*, slik at det ikke blir skjevt. Jeg har "justert" 20mm lenker både til min Certina 19 mm og andre klokker med 18 mm.

Lenke til kommentar
Binærklokker er fine.

Men noe av vitsen er at man skal kunne se hva klokka er ved å kaste et blikk på klokka. På binærklokkene må man foreta en mental dekoding av det visuelle som er langt mer komplisert enn å se på visere eller tall.

 

Binærklokker er i beste fall egnet for å muligens imponere de som synes slikt er kult. Som klokke er det ubrukelig IMHO.

Lenke til kommentar
Binærklokker er fine.

Men noe av vitsen er at man skal kunne se hva klokka er ved å kaste et blikk på klokka. På binærklokkene må man foreta en mental dekoding av det visuelle som er langt mer komplisert enn å se på visere eller tall.

 

Binærklokker er i beste fall egnet for å muligens imponere de som synes slikt er kult. Som klokke er det ubrukelig IMHO.

 

Tar ikke lang tid (Det er tross alt simpel aritmetikk, samt at man etter hvert lærer seg triks for å kunne avgjøre tiden med et grovt estimat på null komma null.)

Lenke til kommentar
Forøvrig kjipt at Tissot'en min har lugs som måler 19mm. Dei kulaste skinnreimene eg finn på ebay og internett forøvrig er 18mm og 20-22mm :hrm:

 

Du finner et par klassiske 19mm reimer her.

Den som heter Hirsch Liberty på den sida vil nok se sykt bra ut på en Tissot PRC 200. Jeg har sett den på en lignende Tissot-chrono med hvit skive tidligere (lurer på om det var på en slik). Den er bare i 20mm, men det er nok ikke problem i det hele tatt å få på.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Skal kjøpe min første "dyrere" klokke etterhvert når eksamen er vel overstått, dog litt usikker på hva slags klokke jeg vil ha, men regner med at prisen vil variere fra 1000-5000, +/-.

 

Jeg tror jeg er ute etter en klokke med blå urskive da jeg synes dette er veldig pent + at det passer med med min øyefarge (vet ikke om det har noe å si :p )

 

Liker godt Tissot PRC 200

 

post-103787-1241021382_thumb.jpg og post-103787-1241021411_thumb.jpg

 

men er usikker på om jeg er ute etter chronograph klokke eller noe litt enklere som

 

post-103787-1241021425_thumb.jpg og post-103787-1241021599_thumb.jpg

 

selvsagt Panerai'en koster mye mer enn mitt budskjett tillater :)

 

Fikk også litt sansen for denne typen klokkearmbånd

post-103787-1241021693_thumb.jpg

 

Er det noen av klokkene som passer bedre til en slik reim bedre enn den andre til den typen? synes selv PRC 200 chronograph passer best men vet ikke.

 

 

 

Noen som har noen tips til endelig anbefaling? Takk for svar og hjelp :)

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar
Den Paneraien er jo nydelig, men ligger ikke den litt over budsjettet?

 

hehe, jo stemmer det :)

selvsagt ikke samme prisklassen som sistnevnte

 

En vakker dag da jeg har spart opp penger så skal jeg vel gå til innkjøp av en slik en, dro bare med bildet nå for å sjekke om noen hadde "liknende" alternativer å anbefale i min prisklasse. :)

 

Edit: den ligger 45000,- over min prisklasse

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Jeg la merke til quoten din, men den sier ikke noe om klokken ligger over budsjettet eller ikke. Men jeg visste egentlig det fra før av.

Uansett, er det sånn at du absolutt vil ha bracelet, eller er lærrem aktuelt?

 

PRC200 er en flott klokke, men jeg må si jeg syns den ser bedre ut med brun lærrem.

Lenke til kommentar
PRC200 er en flott klokke, men jeg må si jeg syns den ser bedre ut med brun lærrem.

 

Ja det er ei flott klokke. Einaste minuset er at den kunne ha vore ørlite granne større, t.d. 41-42mm utan krona. Og eg er einig i at den ser betre ut med brun reim. Grunnen til at eg kjøpte med bracelet var at då har eg ialle fall orginal bracelet på lur dersom eg skulle bestemme meg for å veksle.

 

Har bestemt meg for å kjøpe anten Hirsch Liberty i dark brown, eller Hirsch Trapper. Eg trur dette vert ein knall kombinasjon. Takk for tipset orjannr!

Lenke til kommentar
Heisann! :)

 

Skal kjøpe min første "dyrere" klokke etterhvert når eksamen er vel overstått, dog litt usikker på hva slags klokke jeg vil ha, men regner med at prisen vil variere fra 1000-5000, +/-.

 

Jeg tror jeg er ute etter en klokke med blå urskive da jeg synes dette er veldig pent + at det passer med med min øyefarge (vet ikke om det har noe å si :p )

 

I følge mange på Watchuseek er Orient "Mako" det som gir mest for pengene mtp pris, nøyaktighet, design.

 

CEM65002D

51Rr1OOAPXL._SL500_AA280_.jpg

 

CEM65006D

51I4S6Ip9UL._SL500_AA280_.jpg

 

Du finner forøvirg Panerai "hommages" her

 

Edit Fikset bilder

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Hei

 

Har en Certina Type X-02, som jeg har hatt i 6 år nå. Har lyst på en klokke med lær reim, men vet ikke helt om denne klokken kunne passet til det. Tenkte jeg da kunne spørre klokke ekspertene her hva dere syntes!

 

Certina Type X-02 538.7181.42.56 CHRONOGRAPH

 

53871814256.jpg

 

Kan det passe med lær reim på denne klokken? kom gjerne med forslag og linker om dere har det. klokken er helt orginal, så er lik som bildet.

 

Har forøvrig også en Skagen Swiss Brushed Grey 584LSXM

 

41jsyGJR-yL._SL500_AA280_.jpg

 

Litt mer 'pen' klokke, men evt. om det kunne passet bedre med lær reim på denne?

 

Takker for svar!

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

Er, som så mange andre her inne, på jakt etter ei klokke.

 

Tenker jeg legger meg mellom 1-5k når det kommer til pris. Har enda ikke bestemt meg helt for design, men den skal være litt 'røff'.

 

Bracelet(gjerne sort, alt etter hva som passer klokken), helst ikke romertall og det må være litt str på den:)

 

Selv falt jeg litt for Denne Breil-klokka.

Har ikke funnet noe særlig omtale av hverken Breil eller den modellen her.

Noe i den stilen hadde vært stilig.

Lenke til kommentar
Jeg la merke til quoten din, men den sier ikke noe om klokken ligger over budsjettet eller ikke. Men jeg visste egentlig det fra før av.

Fixed :)

 

Uansett, er det sånn at du absolutt vil ha bracelet, eller er lærrem aktuelt?

PRC200 er en flott klokke, men jeg må si jeg syns den ser bedre ut med brun lærrem.

 

Hadde tenkt til å kjøpe klokken med bracelet for så å kjøpe to-tre lærremmer ved siden av så jeg har alternativer hvor en av lærremmene var den jeg postet et bilde av i min første post. Bedre det enn å kjøpe 3 klokker synes jeg :)

 

Ja det er ei flott klokke. Einaste minuset er at den kunne ha vore ørlite granne større, t.d. 41-42mm utan krona.

 

Ja, har sett at den er ganske liten, men har selv et ganske tynt håndledd så tror den kan passe bra. Får vel rett og slett prøve den på først tenker jeg.

 

 

Du finner forøvirg Panerai "hommages" her

Stilig! :D

Thewatchquote.com er også en veldig bra side når det gjelder litt dyrere klokker. :roll:

 

Har tittet en del på Orient Japan, Sporty Automatic etter at en her inne hadde kjøpt den. Likte den veldig godt, men trenger en "altmuligklokke" som fungerer til hverdag og til fest.

CEM65002D var en pen klokke, men er ikke helt fan av den ytterste blå ringen hvor PRC200 ser bedre ut i mine øyne. :)

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...