Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville heller gått for mørkebrun rem, som forøvrig er et alternativ når man kjøper klokken.

Heller meir mot den ja. Med kvit søm såklart:)

Kjøpt min blå Certina DS First i dag! Strålende fornøyd

Har fundert på å kjøpe eit eksemplar eg også. Er det mogleg for deg å leggja ut wristshots? :)

Lenke til kommentar
Ville heller gått for mørkebrun rem, som forøvrig er et alternativ når man kjøper klokken.

Jeg har den remmen. :) Har lyst på en ny klokke med alu-lenke, men vet ikke om jeg heller skal kjøpe en lenke til Tissot'en. Er det slik at jeg selv klarer å bytte?

 

Hvilke netshops er det som har mange klokker? Hvis jeg skal kjøpe ny klokke, så vil jeg gjerne se litt forskjellige alternativer. Og kanskje dere har noen tips? Har tidligere hatt en Omega Seamaster, så vurderer en ny en. Var forøvrig mye mer fornøyd med Omega'en, enn jeg er med min 2 mnd gamle billigklokke fra Tissot som har vært på reprasjon 2 ganger allerede.

 

EDIT: Når jeg ser hva jeg har skrevet om mine erfaringer med Tissot, så er jeg ikke egentlig interessert i å kjøpe ny lenke til den. Jeg kommer nok til å se meg om etter en ny klokke. Setter derfor pris på alle innspill og tips til webshops. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Er det slik at jeg selv klarer å bytte?

Ja det burde vera relativt enkelt, så lenge du har reiskapen til å løysne springbars med. Det ligg fleire demonstrasjonsklipp på youtube.

 

Forøvrig kjipt at Tissot'en min har lugs som måler 19mm. Dei kulaste skinnreimene eg finn på ebay og internett forøvrig er 18mm og 20-22mm :hrm:

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
EDIT: Når jeg ser hva jeg har skrevet om mine erfaringer med Tissot, så er jeg ikke egentlig interessert i å kjøpe ny lenke til den. Jeg kommer nok til å se meg om etter en ny klokke. Setter derfor pris på alle innspill og tips til webshops. :)

Hvilken type klokke er du ute etter?

 

Ellers er interesse for klokker en relativt ensom gesjeft. Det er ikke en kjeft på jobben som har lagt merke til at jeg har ny klokke. Men om noen har en ny fancy mobiltelefon blir det straks bemerket.

Velkommen i klubben.... Ikke mange i min nærmeste omkrets som umiddelbart ser slike ting heller.

 

Forøvrig kjipt at Tissot'en min har lugs som måler 19mm. Dei kulaste skinnreimene eg finn på ebay og internett forøvrig er 18mm og 20-22mm :hrm:

Det er stort sett ikke noe problem å få en 20 mm strap på 19mm lugs. Så lenge det ikke er stål, selvfølgelig.....

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
EDIT: Når jeg ser hva jeg har skrevet om mine erfaringer med Tissot, så er jeg ikke egentlig interessert i å kjøpe ny lenke til den. Jeg kommer nok til å se meg om etter en ny klokke. Setter derfor pris på alle innspill og tips til webshops. :)

Hvilken type klokke er du ute etter?

 

Er egentlig åpen for alle forslag. Har som sagt hat Omega Seamaster, og likte den veldig godt, men vil nødvendigvis ikke ha ny slik.

Kunne tenkt meg en med metal-lenke, og i prisklassen under 15 000 kr.

Lenke til kommentar
Er egentlig åpen for alle forslag. Har som sagt hat Omega Seamaster, og likte den veldig godt, men vil nødvendigvis ikke ha ny slik.

Kunne tenkt meg en med metal-lenke, og i prisklassen under 15 000 kr.

Vel her er mine forslag, alle ligger litt utenfor den helt vanlige leia:

8984B-A11-11.jpg

Archimede Sporttaucher er råtøff og solid, men jeg liker den egentlig best med orange bezel.

G-DW.02.07B-1.jpg

Débaufré Gmt Ocean-1 42mm, finnes i et utvalg bezel-farger, sjekk også ut søsterselskapet Steinhart, mange helt like modeller, men også en del forskjellig.

SKX781K.jpg

Seiko Orange Monster, en klassiker, som også finnes som Black Monster.

U1Brac.gif

Sinn U1 er en tysk klassiker med uovertruffen kvalitet. Rart at Sinn ikke er bedre kjent, btw.

m14103mbs.jpg

Nautische Instrumente Mũhle Glashũtte er en annen godt bevart hemmelighet. Deres SAR (Search And Rescue) -klokke er fantastisk solid og sinnsykt tøff.

 

Felles for alle klokkene over: alle har meget god, velprøvd kvalitet, alle har anerkjente urverk fra respekterte fabrikanter, og alle er vel innenfor din prisgrense. Jeg eier/har eid noen av disse, resten står HØYT oppe på ønskelista :) Alle nettbutikkene jeg har linket til ville jeg handlet fra uten å blunke.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Er egentlig åpen for alle forslag. Har som sagt hat Omega Seamaster, og likte den veldig godt, men vil nødvendigvis ikke ha ny slik.

Kunne tenkt meg en med metal-lenke, og i prisklassen under 15 000 kr.

 

De "vanlige" alternativene finner du likevel hos en god urmaker derfor henger jeg med på den uvalinge linja til orjanr som allerede har kommet med mange fine forslag.

 

Selv er jeg svak for ARCHIMEDE Outdoor Sport

8235-c11-15w.jpg

 

Et annet merke som kan være verdt å sjekke ut er Zeno

Lenke til kommentar
EDIT: Når jeg ser hva jeg har skrevet om mine erfaringer med Tissot, så er jeg ikke egentlig interessert i å kjøpe ny lenke til den. Jeg kommer nok til å se meg om etter en ny klokke. Setter derfor pris på alle innspill og tips til webshops. :)

Hvilken type klokke er du ute etter?

 

Er egentlig åpen for alle forslag. Har som sagt hat Omega Seamaster, og likte den veldig godt, men vil nødvendigvis ikke ha ny slik.

Kunne tenkt meg en med metal-lenke, og i prisklassen under 15 000 kr.

 

Longines har knallklokker.

 

jeg har selv denne

 

Longines Hydroconquest

 

sportskolleksjonen er fantastisk :) samme gjelder grand vitesse :)

Lenke til kommentar

Mange fine forslag.

 

orjanr: Noen kule klokker, men tror ikke jeg falt helt for de, desverre.

 

Liker Tag Heuer Aquaracer veldig godt, Carrera også. Breitling Chrono Colt er jeg ikke så fan av, liker Navitimer-serien bedre, men da må jeg tøye budsjettet mitt litt.

Skal til urmakeren for å hente Tissot'en, så kommer til å se litt hvordan Breitling Chrono ser ut i virkeligheten. Må få tatt et titt på Longines også, tror ikke jeg har sett en før. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...