Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en 25 år gammel Datejust oyster perpetual som jeg går med til vanlig. Den benyttes hver dag, den og utsettes for litt mer enn den trolig burde, da den i tillegg kommer med en del sentimental verdi :)

 

Jeg vurderer derfor å ønske meg en ny pen sportsklokke til jul og 18årsdag samlet. Pristaket er på 12-15k, og jeg har allerede sett meg ut Tag Heuer Aquaracer WAN2110. Er det noen som har noen erfaringer med denne klokken?

Det hadde også vært flott om dere kunne kommet med noen andre forslag :)

Det MÅ være automatisk urverk (ikke kvarts), og den må ha stållenke.

Lenke til kommentar

Du formulerer deg som om du er negativ til ETA-verk. Hva er det som er negativt med ETA-verk?

 

Var innom Per Christensen i Oslo i dag, og de skulle ha 14450 kr for klokken. Bjerke hadde den ikke inne, da den hadde utgått fra deres sortiment.

Men så fant jeg den på urverket.no til 10400kr, så der var det jo virkelig noe å spare. http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html

Er urverket.no troverdig, eller selger de falske klokker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvor lenge pleier mekaniske klokker å holde seg? F.Eks. Seiko SKX007.

 

Kan man "trekke" opp en SKX007?

Vanskelig å si noe om, men dersom du tar godt vare på den og gir den en service i ny og ne (er ikke nødvendigvis snakk om veldig ofte) så kan du nok ha den resten av livet. Avhengig av behandlingen den får selvsagt.

 

SKX007 kan ikke trekkes opp manuelt nei.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en 25 år gammel Datejust oyster perpetual som jeg går med til vanlig. Den benyttes hver dag, den og utsettes for litt mer enn den trolig burde, da den i tillegg kommer med en del sentimental verdi :)

 

Jeg vurderer derfor å ønske meg en ny pen sportsklokke til jul og 18årsdag samlet. Pristaket er på 12-15k, og jeg har allerede sett meg ut Tag Heuer Aquaracer WAN2110. Er det noen som har noen erfaringer med denne klokken?

Det hadde også vært flott om dere kunne kommet med noen andre forslag :)

Det MÅ være automatisk urverk (ikke kvarts), og den må ha stållenke.

 

http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-calibre-s-regatta-blue-dial-p-3440.html

 

Jeg er veldig fornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis du tenker på gangreserve, altså hvor lenge den går etter den har blitt brukt, ligger den på ca 44 timer for Seiko SKX007 og det er

ganske vanlig, ca det samme som standard-ETA'ene og mange andre. Du får klokker med lengre gangreserve, men de koster ganske mye mer.

Var gangreserve jeg tenkte på ja, formulerte meg dårlig. 44 timer er jo tilstrekkelig med tid. Begynner klokken å gå saktere når den nærmer seg lite strøm?

 

Freebird: takker for svar, dårlig/manglende formulasjon fra min side.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...