Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt et par smådyre klokker fra urverket uten problemer. Det står på hver klokke hva slags garanti det er, begge mine (Omega og JLC) har hatt full produsentgaranti med garantikort stemplet av autoriserte forhandlere.

 

Omegaen hadde de på lager, så den kom med budbil i løpet av en ukes tid mens JLCen måtte skaffes sånn at det tok en måneds tid.

 

Begge hadde serienummer og alle papirer og kom i originale, uåpnede esker med all beskyttelsesplast på klokkene.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det finnes fine digitalklokker, men G-shock er veldig mye bedre enn puls.

 

Har sett litt innen denne kategorien:

http://leatherwatchpouch.blogspot.no/2010/12/analog-digital-combo-dial.html

http://www.creationwatches.com/watchblog/seiko/seiko-sportura-digital-alarm-chronograph-world-time-watch-snj011p1.html

 

Den som heter Seiko Sportura syns jeg er fin. Hva mener du om det i forhold til G-shock da?

Lenke til kommentar

Hei!

Er det noen som har bestilt noe fra urverket.no?

Jeg sendte mail, og jeg fikk svar at norsk moms og eventuell toll var inkludert i prisen. Da tjener man jo en del på å kjøpe derifra. Men hvordan er det med garanti?

Samme gjelder feks amazon.com, gjelder standard garanti da?

 

Har også bestilt et par stykker derfra, men det har vært klokker som av forskjellige grunner ikke har kunnet skaffes via AD eller amazon. Topp service hver gang, stemplet garantikort og intakte serienummer.

 

Det er ikke noe negativt med ETA-verk i seg selv, men en Submariner-klone med ETA-verk er kanskje ikke det mest spennende valget..

 

"Klone" var å gå litt langt, men kanhende mener du at longines hydroconquest og omega seamaster også er submariner kloner?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg for min del fordrar ikke den idiotiske cyclopen som rolex limer fast i glasset kun ved hjelp av optisk låsing. Lurer på hvor mange slike som har flyttet seg etter å ha blitt brukt i fuktige omgivelser over tid.

 

Fin klokke for all del, men den datoløse versjonen er den jeg liker.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hvordan er den å bruke etter at den er utladet? Må man surre mye på klokken for å unngå at den stopper?

Noen klokker må inn til service om de blir "utladet". Det er ikke strøm i klokken, men en mekanikk du spenner opp.

Hvis du bare går normalt med den på armen og passer på ikke å havne utenfor driftsreserven går det helt fint.

Lenke til kommentar

"Klone" var å gå litt langt, men kanhende mener du at longines hydroconquest og omega seamaster også er submariner kloner?

Verken Seamaster eller HydroConquest er i mine øyne Sub-kloner, HQ er klart litt inspirert av sub, men ikke like mye klone som den TH Aquaracer-modellen.

Såvidt jeg har forstått så mener the_last_nick_left at alt som faller inn under dykker-klokker er kloner av Submariner.

Da er det visst lite du forstår, jeg har aldri sagt noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen klokker må inn til service om de blir "utladet". Det er ikke strøm i klokken, men en mekanikk du spenner opp.

Hvis du bare går normalt med den på armen og passer på ikke å havne utenfor driftsreserven går det helt fint.

 

Okei, klokken vil bli flittig brukt, men tenkte jeg skulle bruke G-Shocken når jeg er på fjellet og dager det er gym på skolen. Mulig en Watch Winder kan være grei å ha.

Lenke til kommentar

Okei, klokken vil bli flittig brukt, men tenkte jeg skulle bruke G-Shocken når jeg er på fjellet og dager det er gym på skolen. Mulig en Watch Winder kan være grei å ha.

 

Det er absolutt ikke noe problem for noen mekaniske klokker å stoppe. Ikke de billige, ikke de dyre. Du lar dem ligge, de stopper. Du tar dem opp eller trekker dem, og de starter. Det er klart at de må stilles, men det er også alt.

 

Det eneste man bør huske på er at de har godt av å gå litt en gang i blant, så det kan være greit å riste litt på dem eller gi kronen en snurr en gang i måneden eller noe sånt om ikke du bruker klokka oftere.

 

Jeg har syv mekaniske ur jeg bruker om hverandre, noen bruker jeg sjelden og noen bruker jeg ofte. At de må gå kontinuerlig og ikke havne utenfor reserven er bare tull og fjas fra noen som åpenbart bruker quartz eller som har et mer slitsomt klokkehold enn nødvendig.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

 

Nei ? Jeg pratet om Seiko jeg.. At det lignet veldig på designet til sub. Har ikke nevnt noe om alle dykkerklokker. Det er vel greit å forstå det jeg skriver før du uttaler deg :)

 

Det er også greit å ha sett klokkene man snakker om før man uttaler seg, noe du umulig kan ha gjort med mindre du er halvblind, da rolex ikke lager noen dykkerur som ligner noe særlig på seiko skx007, som var klokken du mente var en rolexkopi.

 

pc-mt-hangglider-116610-g.jpg

 

IMG_0887.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...