Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en diver, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for. Jeg tror jeg liker Orient sine best, men jeg er litt redd for at det skal fremstå som fake Rolex. Men sett bort ifra det, hvilken av disse tre liker dere best/hvilken bør jeg kjøpe?

 

På forhånd takk!

 

Mako II. Liker ikke bezelen på Mako. Hvis du skal ha Seiko ville jeg kjøpt SKX009.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hva jeg mente var vel egentlig bare at det var vanskelig for meg å uttale meg. Men ettersom han ikke spurte meg spesifikt så kunne jeg vel egentlig bare valgt å ikke si noe.

 

Jeg kan se for meg at noen vil like den, men om jeg skal uttale meg så liker jeg virkelig ikke reimen, og jeg liker heller ikke selve klokken noe særlig.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Jeg eier én eneste klokke som jeg bruker til hverdags og fest, nemlig denne:

 

seiko-premier-kinetic-perpetual-calendar-watch-i_z_SNP003P1.jpg

 

En Seiko Premier Kinetic Perpetual.

 

Jeg har to spørsmål til klokkeentusiastene her:

 

  1. Lenken og klokkehuset viser tegn etter tidens tann; den har fått en del småriper og imperfeksjoner i årenes løp. Er dette mulig å fikse på? Polere bort, kanskje?(besvart tidligere)
  2. Jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe meg ei klokke til; da tenker jeg kanskje en litt mer finslig en til mer formelle anledninger (eller en mindre formell en, dersom denne egentlig passer best til formelle anledninger – jeg aner virkelig ikke). Noen tips i så måte? Smertegrensa rent økonomisk sett går på rundt 10.000.

 

Bumpetibump. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde stilt dette spørsmålet. :blush:

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg eier én eneste klokke som jeg bruker til hverdags og fest, nemlig denne:

 

seiko-premier-kinetic-perpetual-calendar-watch-i_z_SNP003P1.jpg

 

En Seiko Premier Kinetic Perpetual.

 

Jeg har to spørsmål til klokkeentusiastene her:

 

  1. Lenken og klokkehuset viser tegn etter tidens tann; den har fått en del småriper og imperfeksjoner i årenes løp. Er dette mulig å fikse på? Polere bort, kanskje?(besvart tidligere)
  2. Jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe meg ei klokke til; da tenker jeg kanskje en litt mer finslig en til mer formelle anledninger (eller en mindre formell en, dersom denne egentlig passer best til formelle anledninger – jeg aner virkelig ikke). Noen tips i så måte? Smertegrensa rent økonomisk sett går på rundt 10.000.

 

Bumpetibump. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde stilt dette spørsmålet. :blush:

 

Ville gått for enten ett Longines eller Tag Heuer ur, men sleng gjerne på noen lapper til og invester i et quartzur fra f.eks Omega.

 

Legger ved noen eksempel:

 

http://www.urverket.no/longines-hydroconquest-large-automatic-black-dial-bracelet-p-6864.html

http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html

http://www.urverket.no/omega-seamaster-professional-blue-dial-quartz-p-2381.html

Lenke til kommentar

Flotte klokker (spesielt TAG Heueren), men de er kanskje litt for like den jeg allerede har? Jeg aner som sagt ikke hvor den jeg har ligger på "penhetsskalaen" (er den for røff til dress, eller for pen til hverdags?), så jeg lurte på å lage litt bredde i repertoaret.

 

Jeg kan ikke stort om klokker, så det er vanskelig å være spesifikk med hva jeg vil ha også. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fikk en Nixon The Spencer klokke av dama til jul, hadde litt problem med den første og fikk en ny da de ikke greide å reparere den. Noen generelle gode/dårlige erfaringer med Nixon?

 

Ser forsåvidt slik ut, for de som skulle bry seg ^^:

A113-hero-130.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...