Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Det trenger ikke å være negativt, men jeg har alltid hatet Rolex. Urverket er jo 1. klasses, designet har jeg aldri likt. Jeg synes ikke merket er noe spesielt. Prisen har ingenting å si. Har enn 60k som enn ønsker å bruke på en Rolex. Værsågod.

 

2 år gammelt? Det er da ikke mer enn en måned eller to siden du hadde moods-profilbildet ditt..

 

På mote.no har det stått hele veien. Der er jeg ikke lenger. Så det er nok der du har de par månedene dine fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan anbefale en litt nøytral og fin klokke? Har gått litt lei av Suunto X-lander klokken min, bruker aldri funksjonene i den uansett.

Må gjerne være analog.

 

Sittet og siklet på Omega Seamaster en stund nå, men har langt i fra så mange penger å bruke på en klokke. Er det noen som lager liknende klokker til en noe rimeligere penge?

 

Maks 3000kr.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er det noen som kan anbefale en litt nøytral og fin klokke? Har gått litt lei av Suunto X-lander klokken min, bruker aldri funksjonene i den uansett.

Må gjerne være analog.

 

Sittet og siklet på Omega Seamaster en stund nå, men har langt i fra så mange penger å bruke på en klokke. Er det noen som lager liknende klokker til en noe rimeligere penge?

 

Maks 3000kr.

Orient Mako

CEM65002D.jpg

 

Seiko SKX007

skx007.jpg

Lenke til kommentar

Noen tips til hva reim jeg kan bruke til

 

 

post-212825-0-25410600-1296223465_thumb.jpg

 

Sorry, men ingen reim kan redde utseendet på den klokka der. :p

 

 

Men fra spøk til alvor. Hvilket merke er det? Ser ikke det ut ifra bildet :) Hvis du vet hvilket merke er det kun å finne ut lug til lug størrelse (gjerne 18-20-22-24 mm størrelser) og ta en tur på Gnomonwatches og Singularstraps for å se om du finner noe som kan passe. :)

Lenke til kommentar

Heheheh, er i grunnen enig. Ville aldri kjøpt den selv. Den ble funnet, så jeg tenkte jeg skulle prøve å fikse den litt opp. Det er uansett ikke den klokken jeg går med til vanlig.

Du svarte forøvrig på ditt eget spørsmål med quoten. Tauchmeister er det vist.

 

Takk for tipset. Får ta en liten titt! :)

Lenke til kommentar

En gjøk av en kar i en klokkeforretning fortalte at utsalsgpris på en automatisk Orient Mako ville starte på 10 000 kr.

 

FYI, du får de til 1000 kr på Amazon.

10 000?? :thumbdown: Jeg har sett "Planet Orient", altså en Orient-modell som er "inspirert av" den oransje Omega Planet Ocean til ca 4000, men selv det er i overkant.. 10 000 er jo helt latterlig.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Da ble det et impulskjøp på flyplassen i Singapore i dag! blush.gif

 

Tissot Visodate (re-make av en klokke fra 1950's)

Sånn ser den ut:

Den er utstyrt med et ETA urverk og tikker 28800 ganger i timen. Ganske bra urverk til prisen tror jeg. hmm.gif

Tissot-Visodate-1957-white-dial.jpg

Eksempel på hvordan originalen fra 50-tallet kunne se ut:

1187893217Tissot%20visodate_1.jpg

 

 

 

Så nå føler jeg meg som Don Draper cool.gif

Lenke til kommentar

Da ble det et impulskjøp på flyplassen i Singapore i dag! blush.gif

 

Tissot Visodate (re-make av en klokke fra 1950's)

Sånn ser den ut:

Den er utstyrt med et ETA urverk og tikker 28800 ganger i timen. Ganske bra urverk til prisen tror jeg.

hmm.gif

Tissot-Visodate-1957-white-dial.jpg

 

Eksempel på hvordan originalen fra 50-tallet kunne se ut:

 

1187893217Tissot%20visodate_1.jpg

 

 

 

 

Så nå føler jeg meg som Don Draper cool.gif

 

Utrolig fin klokke :) Kan jeg spørre om pris?

Har sett en stund på den selv, men eneste jeg har funnet er en som ligger på ebay til 450$.

Endret av wildkin
Lenke til kommentar

Utrolig fin klokke :) Kan jeg spørre om pris?

Har sett en stund på den selv, men eneste jeg har funnet er en som ligger på ebay til 450$.

 

$450 er en bra pris. JEg vetalte rett under 3000NOK. Ser den ligger på ca £300 på enkelte nettbutikker, men frakt og moms gjør den jo dyrere. Kanskje like greit å høre med din lokale forhandler? Evt. gjøre som meg å ta det på en flyplass :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Utrolig fin klokke :) Kan jeg spørre om pris?

Har sett en stund på den selv, men eneste jeg har funnet er en som ligger på ebay til 450$.

 

$450 er en bra pris. JEg vetalte rett under 3000NOK. Ser den ligger på ca £300 på enkelte nettbutikker, men frakt og moms gjør den jo dyrere. Kanskje like greit å høre med din lokale forhandler? Evt. gjøre som meg å ta det på en flyplass :)

 

Skal ut å reise til helga så da får jeg se om jeg klarer å finne den på en flyplass til en grei pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...