Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

 

Takker for svar, men det bildet sa meg i grunn ingenting? Merke? Pris? Hvor selges den?

 

Trenger gjerne flere tips! (Og helst at tiden vises XX:XX istedenfor over hverandre. Design/merke har ingenting å si, bare det er en klokke med store digitale siffer, men pris maks 1500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg bør du styre unna ALT frå moteklokkemerke som t.d. Police, Fossil etc. Kvifor ikkje berre kjøpe eit urverk frå eit tradisjonsrikt merke, og få kvalitet innpakka i tidlaust design for ein god pris? Ta heller ein kikk på ein automatisk Seiko (t.d.skx007) eller Certina (DS First/ DS Action eller DS Podium) istaden for dei FÆLE moteklokkene som fhm-lesande fotballinteresserte taparar går rundt med om dagen.

Lenke til kommentar
1233069692-5539.jpg

Har lyst på den øverste klokken, men jeg har ikke råd til den. Den nederste er et billig alternativt. Ok, eller blasfemisk?

Jeg SKAL ha stowaen en gang, men det får bli når jeg får skikkelig inntekt.

 

Anbefales! Jeg fikk velge klokke til 18-års dagen som gave fra min far, angrer ikke ett eneste sekund på at jeg valgte Marine Original! :)

Lenke til kommentar
Deg om det. Alle har sin forskjelige stil - jeg fant et par klokker som falt i smak her.

Det er kvaliteten jeg lurer på her - og i følge Frigata er det tydeligvis søppel. Noe jeg må få utdypet litt nærmere...

 

Det vet jeg jo, men du spurte hva mitt forhold til Police klokker var- og da svarte jeg på det.

Lenke til kommentar
Vil heller tro at du har et virkelig innsnevret syn.

 

Min gode mand, det er med klokker som med andre "finer things in life"; det krevjast ein acquired taste. Eg er ganske sikker på at andre klokkeinteresserte i denne tråden et einig med meg om det.

 

Jepp, helt enig. Klokker som ikke er fra klokkemerker er (stort sett) søppel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Snip

 

Anbefales! Jeg fikk velge klokke til 18-års dagen som gave fra min far, angrer ikke ett eneste sekund på at jeg valgte Marine Original! :)

Det var vel en helt ok gave for å si det mildt :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Snip

 

Anbefales! Jeg fikk velge klokke til 18-års dagen som gave fra min far, angrer ikke ett eneste sekund på at jeg valgte Marine Original! :)

Det var vel en helt ok gave for å si det mildt :)

Midt i blinken! :) Ville ha en helt enkel, stilren klokke. De fleste stusser på at den må trekkes opp hver dag (for å gå mest mulig jevnt visstnok), men det er jo minst halve kosen og vel så det!

 

Nei, har bare lovord å komme med. I tillegg er jo drivverket rimelig kurant å jobbe med for en reparatør, så det er ikke slik at man må sende tilbake til tyskland for å få den fiksen om det skulle skje noe. Min var inne på Askeland etter at jeg klarte å miste den i gulvet og den stoppet, men tok ikke lange tiden før jeg fikk den igjen. Da var klokken i tillegg polert litt, siden reparatøren hadde masse tid til overs etter uret var hamret forsiktig på plass!

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny klokke nå til maks 3000, lurer på å kjøpe denne:

 

Synes den ser pen ut, men hvordan er kvaliteten på Victorinox klokkene?

De er vel mer kjent for lommeknivene. Men vis du har tenkt til å kjøpe det hos en urmaker kan du alltid spørre, vis det er en ordentlig urmaker kan du håpe at personen har nok yrkesstolthet til å svare ærlig(eller kan du alltid vente til noen som har bedre peiling enn meg svarer.)

 

edit: fjernet et bilde.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...