Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heller omvendt, kjære YSL. Rado har vel holdt på i 100 år mens Nixon - så vidt jeg vet - er nokså nytt.

9246951[/snapback]

 

Det kan være, men det kunne være at Nixon kom med modellen sin først :)

 

EDIT: Det ser ut som jeg kanskje har feil, men Crysma klokka er helt lik ei Gucci klokke bestefar.

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar
Heller omvendt, kjære YSL. Rado har vel holdt på i 100 år mens Nixon - så vidt jeg vet - er nokså nytt.

9246951[/snapback]

 

Det kan være, men det kunne være at Nixon kom med modellen sin først :)

 

EDIT: Det ser ut som jeg kanskje har feil, men Crysma klokka er helt lik ei Gucci klokke bestefar.

9247930[/snapback]

 

Sikkert, men det er et design som er tvers igjennom Rado. De har levert klokker i den stilen i veldig mange år nå.

Lenke til kommentar
Jeg leter en klokke som er slik at viseren hele tiden går, (at de ikke flytter seg hvert sekund) slik som det er på de ekte rolexene (sikkert på mange andre klokker og men jeg er max klokke noob) kan man få en slik klokke til rundt 2000?

9247432[/snapback]

 

Det du ser etter, er en klokke med automatisk mekanisk urverk. Ja, det er mulig å oppdrive en klokke med et slikt urverk til rundt 2000 kr. Sjekk for eksempel Seiko 5 serien.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på klokker og vurderer å kjøpe noe på bruktmarkedet. Jeg ønsker å kjøpe originale klokke, f.eks. Omega eller Tag. Men hvis selger ikke har kvitteringer, garantikort etc., hvordan kan jeg vite at klokken er original? Det er vel mange som er dyktige til å lage kopier og det er jeg ikke interessert i. Er det noe man bør se etter/triks som lett avslører om det er original eller kopi?

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en god idé. Men la oss si at du er selger og det dukker opp en totalt ukjent person på døra som vil ta med klokka til en urmaker. Vedkommende vil jo naturligvis ikke betale før han/hun har fått verifisert om det er en original eller ei. Ville du latt han/hun ta med klokka?

 

Men på en annen side, hvis selger ikke har kvittering og/eller garantikort så er det vel god grunn til å styre unna..?

Lenke til kommentar

Jeg har en Breitling i skoffen hjemme som er defekt. Det skal sies at denne er "fake" men alikevel håper jeg at den plutselig begynner å gå igjen. :!:

 

Går disse klokkene på bevegelse?

 

Når man lar klokken ligge i 24 timer elns så stopper den, og da skal man riste på den for å få den i gang igjen, noe som fungerte utmerket til den ikke ville mer. Jeg rister på den, den begynner, men stopper igjen. Hva er feilen?

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på klokker og vurderer å kjøpe noe på bruktmarkedet. Jeg ønsker å kjøpe originale klokke, f.eks. Omega eller Tag. Men hvis selger ikke har kvitteringer, garantikort etc., hvordan kan jeg vite at klokken er original? Det er vel mange som er dyktige til å lage kopier og det er jeg ikke interessert i. Er det noe man bør se etter/triks som lett avslører om det er original eller kopi?

9261738[/snapback]

 

Stikk til en urmaker og spør om å få se på en ekte Omega, gjerne en gammel om han har. Kjenn på vekta og spør om han kan åpne baklokket. Se nøye og få han til å vise deg spissfindighetne ved et ekte urverk. De fleste urmakere er glad i yrket sitt og vil fortelle deg mye om du er villig til å høre.

 

Som oftest kan du se på urverket om det er falskt, de koster nemlig ingen ting. Og har du først sett et ekte så blir du ikke lurt av ett falskt. Dessuten veier ikke de falske urverkene så mye som de ekte...somregel, men det finnes unntak såklart. Mange falske har også annerledes baklokk en de ekte og det ser du med en gang du åpner de... du kan nermest høre det på lyden.

 

Mange gamle ur har ikke kvitteringer eller garantikort nettopp fordi de er gamle, men de kan alikevel være ett godt kjøp. Jeg fant en gammel Omega hammer automat- gull forgylt og det hele til en billig penge, trengte bare en polering av glasset og en rens så var den som ny :)

 

Jeg betalte 500 kr. Her er en lik som min http://www.farfo.com/menswatches/Page9/omegaroman.html

 

vel.. min er i gull da ;)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

har nettopp gått til innkjøp av Tissot Navigator 3000 med reim og den er über fet :cool:

 

var litt fram og tilbake pga den første klokka var det riper i da jeg fikk den og den skiva som satt utapå var limt på skeivt men så fikk jeg den jeg har nå og den klikka da jeg var i spania og skyldte den (skal tåle 50 M ned i vannet) den levde sitt eget liv og aktiverte seg og lagde masse ulyder men nå er den helt fin igjen ?

 

men uansett den er dailig å gå med osv da .. digg med touchscreen så jeg slipper å kåle med de tastene osv.. anbefaler mange denne klokka selv om prisen var litt stiv.. 3995 :cry:

 

01014892.JPG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...