Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ingen bilder av klokken min, men fant en som likner veldig. Har en Breiling Bentley. God og pålitelig klokke. Hadde en Aeromariner før

 

bentley-6-75-ss-blue-0001.jpg

 

 

*Stort bilde lagt i spoiler* -Rikky

9091053[/snapback]

 

Koster ikke Breitling Bentley 2 Millioner? Hvor mye betalte du for din?

9098963[/snapback]

 

2 millioner? Da får du jo bilen. Uansett, var begge en gave

9100585[/snapback]

 

Hmm.. Da var det kanskje en special edition som kostet 2mill.

Lenke til kommentar

Hvordan er en green Sub en "ikke så veldig dyr" klokke? ;)

Rolex annonserte de vel som Limited Edition, men det har vel vist seg at Limited er et relativt begrep. Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med for din?

 

Har hatt lyst på en 16610LV selv, men valgte tilslutt å gå for Planet Ocean'en istedet. (Billigere, samt at det er en klokke jeg før eller siden bare måtte ha).

Lenke til kommentar
Det tviler jeg også på. Det er Special Edition jeg har... Ei klokka til 2 millioner blir for meg dumt

9104852[/snapback]

 

Var i Autofil eller Max Power jeg leste det. Fullt mulig de har feil. Men da er jo det gode nyheter, da blir jo klokken fullt overkommelig :)

 

EDIT: Det var Breitling Bentley Mulliner Tourbillion jeg mente. Denne koster ca 120 000 engelske pund. Nydelig klokke.

101752.jpg

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Hvordan er en green Sub en "ikke så veldig dyr" klokke? ;)

Rolex annonserte de vel som Limited Edition, men det har vel vist seg at Limited er et relativt begrep. Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med for din?

 

Har hatt lyst på en 16610LV selv, men valgte tilslutt å gå for Planet Ocean'en istedet. (Billigere, samt at det er en klokke jeg før eller siden bare måtte ha).

9105819[/snapback]

 

 

Nå er jeg ikke helt sikker på prisen, da jeg kun plukket den ut, og ikke tok meg av betalingen selv.

Jeg spurte Mamma, og hun mener å huske hun gav rundt 55k for den.

mao. ikke så veldig dyr klokke i forhold til kvalitet og estetikk.

Lenke til kommentar
Det tviler jeg også på. Det er Special Edition jeg har... Ei klokka til 2 millioner blir for meg dumt

9104852[/snapback]

 

Var i Autofil eller Max Power jeg leste det. Fullt mulig de har feil. Men da er jo det gode nyheter, da blir jo klokken fullt overkommelig :)

 

EDIT: Det var Breitling Bentley Mulliner Tourbillion jeg mente. Denne koster ca 120 000 engelske pund. Nydelig klokke.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
101752.jpg

9105873[/snapback]

 

Ja, Tourbillon er en veldig fin klokke, og det er godt mulig den koster opp under en og en halv million norske kroner

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar
Jeg spurte Mamma, og hun mener å huske hun gav rundt 55k for den.

mao. ikke så veldig dyr klokke i forhold til kvalitet og estetikk.

9108246[/snapback]

 

Akkurat det kan vel diskuteres.

Før jeg kjøpte min Planet Ocean var jeg som nevnt tidligere veldig i tvil om jeg skulle gå for den, eller en Submariner. Etter å ha satt meg litt inn i spesifikasjonene til de to modellene, var min konklusjon at man i Sub'ens tilfelle betaler litt ekstra for navnet. Kvalitetsmessig skal Planet Ocean og Submariner være temmelig på lik linje, og det estetiske er jo en smakssak.

Planet Ocean sjekker inn på i rundt 24-25k med lenke, samt det faktum at en norsk gjennonsnittslønning ligger på 200-250k i året, gjør at jeg ihvertfall anser en Rolex Sub som en relativt dyr klokke...også satt i forhold til kvalitet og estetikk. :whistle:

Lenke til kommentar
Trekker man fra skatt, huslån, billån, studielån, avgifter og andre kostnader så blir det plutselig ikke så veldig fornuftig å kjøpe en klokke til 50 000. Slike klokker er nok forbeholdt de som tjener godt over den norske gjennomsnittslønnen. :)

9109459[/snapback]

 

Det var nok tanken bak det, men så finnes det folk som går over stokk og stein for å skaffe seg ting de vil ha, uansett inntekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...