Gå til innhold

[Løst] Gaming laptop som kan kjøre det meste av spill?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en gaming laptop, ønsker helst at den skal være med lite støy og at den kan kjøre det meste av spill på en god og flytende måte, og da spill som for eksempel Watch Dogs, The Witcher spillene, Assassins Creed og Battlefield. Altså litt store spill som krever et godt system.

Jeg har vært innom Multicom å sett litt, men jeg blir virkelig skremt av alle de dårlige kundeservice opplevelsene som jeg har lest om. Det jeg likte minst var at man ikke blir fornøyd med PC'en og at den ikke sto til forventningene og at den var skranglete.

Jeg har sett litt på disse og lurer på om det er noen som har erfaring med dem og om det er maskiner som står til mine krav?

http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-1TB-7200-Hdde-GeForce-GTX-870M-6GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10628431

http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-256GB-SSD-1TB-HDD-7200rpme-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem--2e15-kg-Multicom/cat-p/c1000042/p10629018

Som sagt så er jeg usikker på om jeg ønsker å bestille da jeg ikke liker å måtte bruke så mye penger om det jeg mottar ikke er slik som forventet. Samtidig er jeg usikker på hvor ellers jeg bør bestille når det kommer til gaming laptoper da jeg ikke vet om noen andre steder å finne slike maskiner. Har også vært å sett litt på alienware, men har lest at Multicom gjerne blir foretrukket fremfor alienware sine maskiner?

Endret av takenboy9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil ha støy..... da vil du ikke ha de clevo maskinene du linker til.

 

Vil du ha en spillmaskin som er relativt stillegående, så på asus sine modeller med GTX880M, dvs modellen som heter G750JZ, klarer du deg med litt svakere GTX870M grafikk heter modellen G750JS.

 

prisjakt søk på forskjellige G750JZ modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750jz

prisjakt søk på forskjellige G750JS modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750js

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en gaming laptop, ønsker helst at den skal være med lite støy og at den kan kjøre det meste av spill på en god og flytende måte, og da spill som for eksempel Watch Dogs, The Witcher spillene, Assassins Creed og Battlefield. Altså litt store spill som krever et godt system.

 

 

Det meste fra multicom er ikke verdt penga, veldig plastikk og tastaturene er som overkokt makaroni. Prøv heller en Alienware 17 med et gtx870m/880m eller en Asus G750js/Asus G750jz med et gtx 870m/gtx880m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha støy..... da vil du ikke ha de clevo maskinene du linker til.

 

Vil du ha en spillmaskin som er relativt stillegående, så på asus sine modeller med GTX880M, dvs modellen som heter G750JZ, klarer du deg med litt svakere GTX870M grafikk heter modellen G750JS.

 

prisjakt søk på forskjellige G750JZ modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750jz

prisjakt søk på forskjellige G750JS modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750js

Supert, tusen takk for gode tips! JZ modellene blir litt i dyreste laget for min del akkurat nå. Jeg så litt på denne, tror du den er grei? Tror du den vil kjøre de nevnte spillene greit også? Det jeg skulle ønske er at den kanskje var litt mindre i størrelse, men det betyr ikke så mye.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/asus-g750js-t4095h/203506.3004/

 

 

Fant også denne maskinen, synes den var ganske så stilig, men om den er veldig god vet jeg jo ikke. Regner med at den også har litt mer støy igjen.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/msi-ge702pe-040ne/202181.3004/

Lenke til kommentar

 

Jeg er på utkikk etter en gaming laptop, ønsker helst at den skal være med lite støy og at den kan kjøre det meste av spill på en god og flytende måte, og da spill som for eksempel Watch Dogs, The Witcher spillene, Assassins Creed og Battlefield. Altså litt store spill som krever et godt system.

 

 

Det meste fra multicom er ikke verdt penga, veldig plastikk og tastaturene er som overkokt makaroni. Prøv heller en Alienware 17 med et gtx870m/880m eller en Asus G750js/Asus G750jz med et gtx 870m/gtx880m.

 

Takk for tips og takk for advarslen med å kjøpe fra multicom, nå har jeg ihvertfall litt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke vil ha støy..... da vil du ikke ha de clevo maskinene du linker til.

 

Vil du ha en spillmaskin som er relativt stillegående, så på asus sine modeller med GTX880M, dvs modellen som heter G750JZ, klarer du deg med litt svakere GTX870M grafikk heter modellen G750JS.

 

prisjakt søk på forskjellige G750JZ modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750jz

prisjakt søk på forskjellige G750JS modeller: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20g750js

Supert, tusen takk for gode tips! JZ modellene blir litt i dyreste laget for min del akkurat nå. Jeg så litt på denne, tror du den er grei? Tror du den vil kjøre de nevnte spillene greit også? Det jeg skulle ønske er at den kanskje var litt mindre i størrelse, men det betyr ikke så mye.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/asus-g750js-t4095h/203506.3004/

 

 

Fant også denne maskinen, synes den var ganske så stilig, men om den er veldig god vet jeg jo ikke. Regner med at den også har litt mer støy igjen.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/msi-ge702pe-040ne/202181.3004/

 

Asusen har gtx870m som er mye bedre enn MSiens gtx860m.

Lenke til kommentar

Kjøper du Asus sine gaming bærbare maskiner, må du regne med en del servicer på maskinen etter hvert(disse heftige maskinene går varm etter en stund).Det tar også sin tid og ha maskinen på service. Du må demontere HELE Asus maskinen for og rengjøre vifter og kjøleradiatorer. Det er det sikkert ikke mange som vil eller tørr gjøre. Så har du Msi sine gaming maskiner: Di er forkrøplet med en strømforsyning på bare 180 watt. For og kompansere en elendig strømforsyning bruker de batteriet i tillegg. Når Msi sine maskiner går for full maskin, brukes batteriet for og tilføre resterende watt til stømforbruket. Batteriet blir etter hvert ødelagt mye tidligere en antatt. En elendig løsning som bare MSI bruker. Jeg anbefaler Alienware (jeg bruker en Alienware 17). Lett og rengjøre og lett og overklokke. Det er kun 2 skruer og løsne under maskinen, så kommer du til alle komponentene for renhold. Ps: Hvis du skal rengjøre kun viftene på en Asus så holder det med og demontere bare 1/2 maskinen. Det er garantert att du må rengjøre viftene og kjøleradiator et per ganger i året, hvis ikke blir den kokvarm og går i stykker.

 

Edit: Multicom sine maskiner er helt ok(CLEVO) Men de er så skranglete og har en dårlig finish(plastikk) på sine maskiner. Jeg har en av di mest solgte og populære av Multicom sine tidligere maskiner og det er w860cu. Den har jeg vært kjempefornøyd med. De er også kjempe enkel og rengjøre og oppgradere "-)

 

For meg er det en av de viktigste egenskapene til en bærbar pc, og det er og ha muligheten til enkelt vedlikehold og lett og oppdatere,overklokke maskinvaren.

 

Det er en ting til du må huske ved bestilling av en ny bærbar gaming pc og det er att hvis du ikke går for gtx770m-780m-870m-880m Nvidia grafikkort, da må du huske på att gtx860m kommer i 2 versjoner (kepler og maxwell)Du må velge kortet laget med maxwell, for det er den siste versjonen av Nvidia sin grafikkort arkitektur.

Endret av papusan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper du Asus sine gaming bærbare maskiner, må du regne med en del servicer på maskinen etter hvert(disse heftige maskinene går varm etter en stund).Det tar også sin tid og ha maskinen på service. Du må demontere HELE Asus maskinen for og rengjøre vifter og kjøleradiatorer. Det er det sikkert ikke mange som vil eller tørr gjøre. Så har du Msi sine gaming maskiner: Di er forkrøplet med en strømforsyning på bare 180 watt. For og kompansere en elendig strømforsyning bruker de batteriet i tillegg. Når Msi sine maskiner går for full maskin, brukes batteriet for og tilføre resterende watt til stømforbruket. Batteriet blir etter hvert ødelagt mye tidligere en antatt. En elendig løsning som bare MSI bruker. Jeg anbefaler Alienware (jeg bruker en Alienware 17). Lett og rengjøre og lett og overklokke. Det er kun 2 skruer og løsne under maskinen, så kommer du til alle komponentene for renhold. Ps: Hvis du skal rengjøre kun viftene på en Asus så holder det med og demontere bare 1/2 maskinen. Det er garantert att du må rengjøre viftene og kjøleradiator et per ganger i året, hvis ikke blir den kokvarm og går i stykker.

 

Edit: Multicom sine maskiner er helt ok(CLEVO) Men de er så skranglete og har en dårlig finish(plastikk) på sine maskiner. Jeg har en av di mest solgte og populære av Multicom sine tidligere maskiner og det er w860cu. Den har jeg vært kjempefornøyd med. De er også kjempe enkel og rengjøre og oppgradere "-)

 

For meg er det en av de viktigste egenskapene til en bærbar pc, og det er og ha muligheten til enkelt vedlikehold og lett og oppdatere,overklokke maskinvaren.

 

Det er en ting til du må huske ved bestilling av en ny bærbar gaming pc og det er att hvis du ikke går for gtx770m-780m-870m-880m Nvidia grafikkort, da må du huske på att gtx860m kommer i 2 versjoner (kepler og maxwell)Du må velge kortet laget med maxwell, for det er den siste versjonen av Nvidia sin grafikkort arkitektur.

Er den Alienware 17 som finnes på Dell sine sider til $1,499.00 god nok for mine krav eller bør jeg ha en av de dyrere?

 

Kom også over denne, ser at den er billigere og da gjerne ikke like bra? Kan du si noe om den?

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/asus-g750jm-t4039h/203502.3004/

 

Jeg er egentlig bare interessert i å ha en maskin som spiller de nevnte spillene på en god måte, om det er litt støy så er ikke det et stort problem, men ønsker ikke en maskin som blir verre og verre med støy etter å ha brukt den bare en liten stund. Leter etter en pc som ihvertfall ligger på et greit støynivå som man kan leve med når man spiller større spill.

 

Er det nevneverdig stor forskjell mellom gtx860m og gtx870m?

 

 

Endret av takenboy9
Lenke til kommentar

Jeg har også Alienware M17x, den er nå 4 år gammel, men drar spill enda, dog med et nødskrik kan jeg vel si. De er kanskje overpriset, men vil påstå at de er verd den prisen, og servicen fra Dell har vært topp for min del.

Meget bra kvalitet på dem, og lett å åpne for eventuell oppgradering eller rengjøring.

 

Og jeg vil gjerne se den laptopen som tåler å falle fra over 1 meters høyde ned på et steingulv og fortsatt virke, noe min gjorde. Vi snakker om en laptop som veier over 4 kg.

Lenke til kommentar

 

Er det nevneverdig stor forskjell mellom gtx860m og gtx870m?

 

 

GTX870M er ca 25% kraftigere enn GTX860M.

 

Som et eksempel vil Watch dogs være spillbart på medium ved 1366 x 768 oppløsning med begge kort, steget opp til high og FullHD vil være for krevende for begge kort (27fps i snitt med GTX860M, 37fps i snitt med GTX870M, dette er for lavt for god spillopplevelse etter min mening. Vil du ha god nok spillopplevelse på high grafikk i watch dogs må du opp til GTX880M som klarer 44fps i snitt, selv dette er "på grensen" til hva jeg vil kalle spillbart.

 

Tall er hentet fra notebookcheck.net eks GTX860M testresultater: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html

 

En del spill vil ikke kunne kjøre på max grafikk på en bærbar med kun ett skjermkort, som f.eks watch dogs som du nevner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Kjøper du Asus sine gaming bærbare maskiner, må du regne med en del servicer på maskinen etter hvert(disse heftige maskinene går varm etter en stund).Det tar også sin tid og ha maskinen på service. Du må demontere HELE Asus maskinen for og rengjøre vifter og kjøleradiatorer. Det er det sikkert ikke mange som vil eller tørr gjøre. Så har du Msi sine gaming maskiner: Di er forkrøplet med en strømforsyning på bare 180 watt. For og kompansere en elendig strømforsyning bruker de batteriet i tillegg. Når Msi sine maskiner går for full maskin, brukes batteriet for og tilføre resterende watt til stømforbruket. Batteriet blir etter hvert ødelagt mye tidligere en antatt. En elendig løsning som bare MSI bruker. Jeg anbefaler Alienware (jeg bruker en Alienware 17). Lett og rengjøre og lett og overklokke. Det er kun 2 skruer og løsne under maskinen, så kommer du til alle komponentene for renhold. Ps: Hvis du skal rengjøre kun viftene på en Asus så holder det med og demontere bare 1/2 maskinen. Det er garantert att du må rengjøre viftene og kjøleradiator et per ganger i året, hvis ikke blir den kokvarm og går i stykker.

 

Edit: Multicom sine maskiner er helt ok(CLEVO) Men de er så skranglete og har en dårlig finish(plastikk) på sine maskiner. Jeg har en av di mest solgte og populære av Multicom sine tidligere maskiner og det er w860cu. Den har jeg vært kjempefornøyd med. De er også kjempe enkel og rengjøre og oppgradere "-)

 

For meg er det en av de viktigste egenskapene til en bærbar pc, og det er og ha muligheten til enkelt vedlikehold og lett og oppdatere,overklokke maskinvaren.

 

Det er en ting til du må huske ved bestilling av en ny bærbar gaming pc og det er att hvis du ikke går for gtx770m-780m-870m-880m Nvidia grafikkort, da må du huske på att gtx860m kommer i 2 versjoner (kepler og maxwell)Du må velge kortet laget med maxwell, for det er den siste versjonen av Nvidia sin grafikkort arkitektur.

Er den Alienware 17 som finnes på Dell sine sider til $1,499.00 god nok for mine krav eller bør jeg ha en av de dyrere?

 

Kom også over denne, ser at den er billigere og da gjerne ikke like bra? Kan du si noe om den?

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/asus-g750jm-t4039h/203502.3004/

 

Jeg er egentlig bare interessert i å ha en maskin som spiller de nevnte spillene på en god måte, om det er litt støy så er ikke det et stort problem, men ønsker ikke en maskin som blir verre og verre med støy etter å ha brukt den bare en liten stund. Leter etter en pc som ihvertfall ligger på et greit støynivå som man kan leve med når man spiller større spill.

 

Er det nevneverdig stor forskjell mellom gtx860m og gtx870m?

 

Husk at du får ingen god bærbar pc til spilling under 11-12000 kr.

Les hva jeg sa om Asus og Msi. Hvis du ikke har råd til en Alienware bærbar, så velg multicom. Jeg har i dag hjulpet en kamerat og rense den bærbare acer maskinen hans. Den var kokvarm på grunn av møkk. Måtte demontere hele maskinen for og få det til. Har han måttet sende den inn til service, så har det tatt lang tid og det har blitt dyrt. Ja maskina ble topp den, men hvor lenge varer det til neste gang det må gjøres igjen ?

Ikke kjøp den aller billigste varianten av Alienware 17. Husk på og gå for full 1080p hd skjerm, min 8gb ram,I7-4710mq cpu er helt topp til spilling og lignende. Legg mest mulig pæng i grafikkort hvis du er glad i å spille. Ikke velg Ati, bare Nvidia sine kort. Watchdog er minne krevende på gpu ram, så velg en gpu med mest mulig. Ikke kjøp en for stor hd, Du kan bytte til ssd (2stk)senere ved behov. Det er billigere og kjøpe på en nettbutikk enn og kjøpe gjennom dell

Bruk den norske siden til www.Dell.no . Prøv og bygg deg en maskin i deres konfigurator. Så kan du poste et opsett du liker her på tråden. Da kan vi si hva vi mener "-)PS: Dell sin support er glimrende. Du kan bestille ekstra service avtale også med dem. Uansett første året du har maskinen og maskinen ikke fungerer, kommer de hjem til deg for og fikse maskinen. Du behøver ikke levere inn maskinen på verksted, maskinen repareres hjem hos deg !!

Endret av papusan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...