Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalito ADSL - fornøyd/ikke fornøyd?


Anbefalte innlegg

Hvilken linje har du, og er du fornøyd?

 

Jeg har for øyeblikket Tele2 og er meget misfonøyd med hastigheten, ligger på 20-60% av det jeg betaler for, og det hjelper tydeligvis ikke å klage....

 

Overbooker Kvalito DSLAM'ene mye eller, noen som vet det? Har jo hørt at Tele2 er kjent for det, selvsagt etter jeg bestilte ADSL fra de :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig fornøyd, sitter med en 2 Mbit linje ifra dem. Får ca. 1700 kbit hos itavisen.no, men det skal være overhead.. (selv om jeg tror det har noe med at det er to andre kvalitokunder på sentralen jeg er på, og det er bare en 2 Mbit sambands-link der :p)

 

Stabiliteten er fin den, og det er deilig å ikke ha noen begrensning på antall pcer i nettverket :)

 

Supporten er helt toppklasse..

 

og ping i CS er fin, ligger på 15-20 ... jaja..

Lenke til kommentar
...selv om jeg tror det har noe med at det er to andre kvalitokunder på sentralen jeg er på, og det er bare en 2 Mbit sambands-link der :p)

 

Er litt usikker på hva du mener....mener du at sentralen kun har 2 Mbit som deles mellom dere 3? Det er jo litt kleint i så fall....

 

Andre som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hva du mener....mener du at sentralen kun har 2 Mbit som deles mellom dere 3? Det er jo litt kleint i så fall....

Andre som vil dele sine erfaringer?

 

Det er da antagelig mye bedre enn på de fleste sentraler, linjene ut av sentralen er som regel kraftig overbooket.

Det er en grunn til at linjer for privatmarkedet er rimelige.

Lenke til kommentar

Sitter med en 1024/256 linje fra Kvalito og må si meg kjempefornøyd, ikke minst med supporten som det er nevnt over. Tror de har døgnvakt da jeg selv sent på kvelden har fått assistanse med linjesjekk osv. og bemerk: Har aldri møtt en telefonsvarer der! (Har riktignok bare hatt behov for å ringe 3 ganger på vel 4 måneder)

 

Hastigheten er også meget bra, men det kommer kanaskje av at jeg henger på en svært liten sentral og bor ikke mange metrene unna. Kjørte nettopp testen på IT-avisen og fikk 1060kb/s 2 ganger selv med en del programmer kjørende, blant annet PC-DUO mot to andre maskiner i lokalnettet samtidig.

 

Tror Kvalito bruker Telenor.

Lenke til kommentar
Hvilken linje har du, og er du fornøyd?

 

Jeg har for øyeblikket Tele2 og er meget misfonøyd med hastigheten, ligger på 20-60% av det jeg betaler for, og det hjelper tydeligvis ikke å klage....

 

Overbooker Kvalito DSLAM'ene mye eller, noen som vet det? Har jo hørt at Tele2 er kjent for det, selvsagt etter jeg bestilte ADSL fra de :grumpy:

 

Har hatt Kvalito ADSL siden April. Er super fornøyd med dem. Har hastigheten de lover (1024/256). Ligger faktisk litt over hele tiden både på ITavisen og Dinside sine tester. Har også en Server hosted hos dem og de yter en utmerket support! Anbefaler de på det sterkeste!

Ett + er jo også at du får en fast IP med i prisen hvis man ønsker det (FTP/WEB osv.)

 

Bjørn-Tore

Lenke til kommentar

takk for svarene.

 

Jeg bestilte 1024/384 kbps fra Kvalito i går kveld, så nå er det endelig slutt på Tele2 :)

 

Kvalito er helt rå på support virker det som, sendte 2 mail i går kveld og fikk svar etter henholdsvis 3 min og 10 min!

 

Håper hastigheten er like bra...

Lenke til kommentar
Hvilken linje har du, og er du fornøyd?

 

Jeg har for øyeblikket Tele2 og er meget misfonøyd med hastigheten, ligger på 20-60% av det jeg betaler for, og det hjelper tydeligvis ikke å klage....

 

Overbooker Kvalito DSLAM'ene mye eller, noen som vet det? Har jo hørt at Tele2 er kjent for det, selvsagt etter jeg bestilte ADSL fra de :grumpy:

 

Ehh Tele2 / Kvalito / Bluecom er akkurat det samme de leier

linjer fra telenor ut til forbruker .

Den eneste forskjellen er forbindelsen til utlandet , da de benytter

forskjellige levrandører til det .

Lenke til kommentar

Men det vil jo også ha noe å si hvor mye båndbredde leverandøren kjøper av Telenor i hver sentral? Altså hvor "gjerrige" hver leverandør er...

 

Og jeg har lest, tror det var en som kalte seg MarlboroMannen eller noe, som hadde sett at Tele2 overbooker DSLAM'ene mer enn andre ISP'er.

Lenke til kommentar
Men det vil jo også ha noe å si hvor mye båndbredde leverandøren kjøper av Telenor i hver sentral? Altså hvor "gjerrige" hver leverandør er...

 

Og jeg har lest, tror det var en som kalte seg MarlboroMannen eller noe, som hadde sett at Tele2 overbooker DSLAM'ene mer enn andre ISP'er.

 

Det er same DSLAM de bruker allesammen , så jeg tror ikke det.

Noen får beholde modemet og når de bytter mellom isp.

Lenke til kommentar
åssen kan en på samme sentral med bluecom oppleve bra hastighet, mens jeg med tele2 får elendig hastighet?

 

De forskjellige ISP-ene leier kapasitet ut av sentralen, dette koster endel og dermed er det forskjellig politikk på hvor stor belastning som tåles før man må oppgradere og bestille mer båndbredde.

Bestiller man dette hos Telenor Networks tar det ca 14 dager fra linjen blir bestilt til den er oppgradert, det er hvertfall den infoen jeg har fått fra Bluecom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...