Gå til innhold

Geforce3 vs Geforce FX5200


Warp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

dersom du skal ha et kort til dagens spill (dvs DX7 og DX8) så vil det i de fleste tilfeller være bedre med et GF4 Ti4200 kort enn et Radeon 9600 PRO kort (eller Geforce FX 5600 Ultra for den saks skyld). Dersom du skal ha et kort til morgendagens spill, så ville jeg ha ventet til i morgen.

 

Litt avhengig av øvrig hardware så kan det være mer å hente på å oppgrdere hovedkort/prosessor/minne (det skal sies at Radeon 9600 PRO yter rimelig bra på «sløve» prosessorer).

 

Jeg sitter litt i samme situasjon selv, jeg har et Radeon 8500LE kort og har lyst å oppgradere. Problemet er bare at de DX9 kortene som er aktuelle (dvs Radeon 9600 PRO/XT) gir ikke nok ytelsesøkning i DX7/8-spill til at jeg synes det er verd pengene.

 

Så med mindre pengene brenner i lomma di så vil jeg anbefale å vente på neste generasjons skjermkort.

 

mvh

KJ

Lenke til kommentar
Til KJ: Du spiller aldri med AA og AF du?

 

Jo det gjør jeg faktisk, men jeg kan ikke si at ytelses forbedringen med AA/AF som kommer med Radeon 9600 pro er verd 1K5 kr til 2K kr. Radeon 9600 PRO er så langt jeg har fått med meg ikke så god på AA/AF.

 

mvh

KJ

Lenke til kommentar
Til KJ: Du spiller aldri med AA og AF du?

 

Jo det gjør jeg faktisk, men jeg kan ikke si at ytelses forbedringen med AA/AF som kommer med Radeon 9600 pro er verd 1K5 kr til 2K kr. Radeon 9600 PRO er så langt jeg har fått med meg ikke så god på AA/AF.

 

mvh

KJ

 

R9600Pro fungerer veldig bra på AA/AF.

Lenke til kommentar

Den PC'en er jo såpass bra at et nytt kort vil gi en fin økning i FPS fremfor å bruke det kortet du har.

 

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB til 1395 kr hos Komplett er et bra valg. Bra ytelse, men ikke for dyrt. Kan også overklokkes en del.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=39685

 

Du kan jo alltids kjøpe et Radeon 9800 kort også, men de koster jo ganske så mye mer og ytelsen er ikke så mye bedre. Etttersom Half-Life 2 er utsatt er det ikke så lurt å kjøpe et så dyrt kort. Nye modeller blir jo uansett lansert rundt Februar og da faller jo prisene.

Lenke til kommentar
Hei

dersom du skal ha et kort til dagens spill (dvs DX7 og DX8) så vil det i de fleste tilfeller være bedre med et GF4 Ti4200 kort enn et Radeon 9600 PRO kort (eller Geforce FX 5600 Ultra for den saks skyld). Dersom du skal ha et kort til morgendagens spill, så ville jeg ha ventet til i morgen.

 

Litt avhengig av øvrig hardware så kan det være mer å hente på å oppgrdere hovedkort/prosessor/minne (det skal sies at Radeon 9600 PRO yter rimelig bra på «sløve» prosessorer).

 

Jeg sitter litt i samme situasjon selv, jeg har et Radeon 8500LE kort og har lyst å oppgradere. Problemet er bare at de DX9 kortene som er aktuelle (dvs Radeon 9600 PRO/XT) gir ikke nok ytelsesøkning i DX7/8-spill til at jeg synes det er verd pengene.

 

Så med mindre pengene brenner i lomma di så vil jeg anbefale å vente på neste generasjons skjermkort.

 

mvh

KJ

 

8500Le ja, sier jo det meste.. du har kanskje ikke testet ett 9800pro før du eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...