Gå til innhold

Måkeunge


Anbefalte innlegg

Det er en måkeunge utenfor der jeg bor som ikke klarer å gjennforenes med de andre måkene fordi den er så liten, kan ikke fly og er i en presset situasjon. Jeg er sikker på at den kommer til å dø av sult, bli forlatt eller spist opp av en katt. Jeg har ett vaktelbur hjemme, med noen små nye vaktler i. Hvis jeg hadde tatt hånd om denne måkeungen, vil den passe inn med vaktlene? Vil den spise mat jeg gir den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en måkeunge utenfor der jeg bor som ikke klarer å gjennforenes med de andre måkene fordi den er så liten, kan ikke fly og er i en presset situasjon. Jeg er sikker på at den kommer til å dø av sult, bli forlatt eller spist opp av en katt. Jeg har ett vaktelbur hjemme, med noen små nye vaktler i. Hvis jeg hadde tatt hånd om denne måkeungen, vil den passe inn med vaktlene? Vil den spise mat jeg gir den?

 

Vet ikke om den vil spise maten du gir den, men her er en fin artikkel, så håp er det sikkert. :)

 

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article6146993.ece

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du fikk med deg den delen om at han prøver å hjelpe den?

 

 

Jeg fikk det med meg og dette har ingenting å si.

 

Hvis noen mener et vilt dyr lider, så skal vedkommende kontakte viltnemda eller mattilsynet.

 

Det er overhode ikke tillatt å ta inn et vilt dyr i fangenskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er en måkeunge utenfor der jeg bor som ikke klarer å gjennforenes med de andre måkene fordi den er så liten, kan ikke fly og er i en presset situasjon. Jeg er sikker på at den kommer til å dø av sult, bli forlatt eller spist opp av en katt. Jeg har ett vaktelbur hjemme, med noen små nye vaktler i. Hvis jeg hadde tatt hånd om denne måkeungen, vil den passe inn med vaktlene? Vil den spise mat jeg gir den?

 

Vet ikke om den vil spise maten du gir den, men her er en fin artikkel, så håp er det sikkert. :)

 

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article6146993.ece

 

Verdt å sjekke ut denne også: http://www.dagbladet.no/2013/05/08/nyheter/dyrehold/innenriks/dyreliv/dyr/27063947/

Lenke til kommentar

La den dø, eller enda bedre avlive den så den slipper å lide. Det er det som er meningen med naturen og naturlig utvalg. Utvikler den seg ikke kjapt nok, er ikke sterk nok eller smart nok til å klare deg når tiden kommer, skal du ikke få videreføre dine svakheter.

Hadde alle tenkt at man må redde disse stakkarslige fuglene gjør man bestanden en bjørnetjeneste.

 

Et annet aspekt er at den ved å være i menneskelig selskap eller i selskap med en annen art kanskje ikke utvikler sosiale ferdigheter som er forenelige med andre måker. Den vil altså bli i verste fall kunne bli utstøtt av sin egen art, eller enda verre, søke til mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...