Gå til innhold

Dvd-Audio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og meningen med det svaret var..?

 

Vinyl har faktisk lavere dynamisk område og mindre frekvensgang enn cdda, og har derfor per definisjon dårligere kvalitet. Om du ikke tror meg, slå det opp. DVD-Audio er unektelig i stand til å gjengi lyd med meget høy kvalitet og oppløsning, høyere enn de fleste andre formater.

Lenke til kommentar
Og meningen med denne posten er?

 

 

Sitter og spiller John Lee Hooker på VINYL. Det er rått det, både musikken og den levende og dynamiske lyden man oppnår med vinyl.

Meningen med posten var å si at dvd audio er på det varmeste anbefalt.

 

Sikker på at det ikke bare er musikken som er knall da?

 

Skal ikke kverulere mer jeg, men jeg syntes at det er litt dumt å utnevne DVD-Audio til noe som er superbra på grunnlag av én eneste cd.

Lenke til kommentar
Og meningen med det svaret var..?

 

Vinyl har faktisk lavere dynamisk område og mindre frekvensgang enn cdda, og har derfor per definisjon dårligere kvalitet. Om du ikke tror meg, slå det opp. DVD-Audio er unektelig i stand til å gjengi lyd med meget høy kvalitet og oppløsning, høyere enn de fleste andre formater.

 

Rørforsterker har mye høyere forvrengning enn transistorforsterkere, man ofte spiller de mye bedre i samme prisklasse.

 

Du kan ikke alltid måle at en signalkilde er bedre enn en annen eller at en høyttaler er bedre enn en annen.

 

Spør hvem som helst om hva som spiller musikk best av CD eller vinyl, og jeg er ganske sikker at vinyl kommer best ut. (Muligens untatt bass- og CV-frikene på dette forumet).

Lenke til kommentar
Og meningen med denne posten er?

 

 

Sitter og spiller John Lee Hooker på VINYL. Det er rått det, både musikken og den levende og dynamiske lyden man oppnår med vinyl.

Meningen med posten var å si at dvd audio er på det varmeste anbefalt.

 

Sikker på at det ikke bare er musikken som er knall da?

 

Skal ikke kverulere mer jeg, men jeg syntes at det er litt dumt å utnevne DVD-Audio til noe som er superbra på grunnlag av én eneste cd.

Faktisk så har jeg orginal cden. Og dvdaudioen gjør musikkopplevelsen 10 ganger sterkere. Jeg har en annen dvd audio også som jeg synes er stilig, men ikke min musikksmak forøvrig.

Lenke til kommentar

Skal ikke kverulere mer jeg, men jeg syntes at det er litt dumt å utnevne DVD-Audio til noe som er superbra på grunnlag av én eneste cd.

 

DVD-Audio kommer ikke på cd. :)

(CD-DA != DVD-A)

 

Spør hvem som helst om hva som spiller musikk best av CD eller vinyl, og jeg er ganske sikker at vinyl kommer best ut. (Muligens untatt bass- og CV-frikene på dette forumet).

 

CV = Cerwin Vega? Fysj.

 

Men cd er best. :p

 

moshpit: Hva slags utstyr har du for avspilling av DVD-A?

Lenke til kommentar
Vinyl er nok best ja. Ihvertfall fram til man har spilt plata en 10-15 ganger. Ulempen med vinyl- blir slitt.

Rør er også greit, men bare til diskant/mellomtone. Blaut bass uten kontroll er ikke min favoritt.

 

Det sies jo at rør ikke ha kontroll på bassen, men jeg har hørt Spark 9084 på Response Artist hos en bejent, og der var det skikkelig kontroll. (Dette anlegget koster også et par tre hundre tusen...)

Lenke til kommentar
Ingen som vet om noe bra på SACD da :roll: ???

 

Jovisst! Kan på det sterkeste anbefale Beck: Sea Change, Alice in chains: Greatest Hits, Norah Jones: Come away with me og Lauren Hill: Unplugged. Liker du klassisk så kan jeg anbefale Yo Yo Ma: Solo.

 

Sea Change er bare helt fantastisk på SACD, den har jeg på CD også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...