Gå til innhold

Dvd-Audio


Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg synes cd høres bedre ut enn vinyl, at folk synes lybildet vinyl gir, har mer "liv" er jo greit nok, er litt det samme med rørforsterkere synes jeg, lyden blir ikke reprodusert særlig riktig, men folk liker forandringene som blir gjort.

 

AtW

Rørforsterkere farger lyden i sterk grad det er riktig. Men vinyl? Ikke tale om, lyden kan reproduseres vesentlig mer korekt enn på cd. Vinylens største ulempe er at man trenger svært dyrt/nøyaktig utstyr for å utnyttet formatet. Og vinyl blir slitt. Skal du ha en platespiller som er bedre enn en cdspiller til 6000 må du nok bruke minst det dobbelte. Og da blir det jo uaktuelt for folk flest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet om noe bra på SACD da :roll: ???

 

Jovisst! Kan på det sterkeste anbefale Beck: Sea Change, Alice in chains: Greatest Hits, Norah Jones: Come away with me og Lauren Hill: Unplugged. Liker du klassisk så kan jeg anbefale Yo Yo Ma: Solo.

 

Sea Change er bare helt fantastisk på SACD, den har jeg på CD også.

Takker :D

 

Så slipper jeg i det minste og la SACD-muligheten være ubrukt :-)

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg synes cd høres bedre ut enn vinyl, at folk synes lybildet vinyl gir, har mer "liv" er jo greit nok, er litt det samme med rørforsterkere synes jeg, lyden blir ikke reprodusert særlig riktig, men folk liker forandringene som blir gjort.

 

AtW

Rørforsterkere farger lyden i sterk grad det er riktig. Men vinyl? Ikke tale om, lyden kan reproduseres vesentlig mer korekt enn på cd. Vinylens største ulempe er at man trenger svært dyrt/nøyaktig utstyr for å utnyttet formatet. Og vinyl blir slitt. Skal du ha en platespiller som er bedre enn en cdspiller til 6000 må du nok bruke minst det dobbelte. Og da blir det jo uaktuelt for folk flest.

 

Hmm, jeg er ikke enig, nå skal det sies at jeg ikke har gjort noe skikkelig lyttetester med dyrt utstyr, der begge kildene har samme master osv. (mye dårlig mastering på nyere cd-plater), så jeg skal ikke komme med for sterke påstander, jeg får bare konkludere med at jeg for øyeblikket er uenig med deg, jeg synes rett og slett at cd høres bedre ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Billige platespillere låter direkte ille!

En god platespiller til rundt 30k og en rykende fersk vinyl låter bedre enn noe annet, (bortsett fra virkligheten da) men det er definitivt ikke verdt penga.

 

Men vinyl er tungvint. Cd også engentlig. Etter at du tipset meg om APS/APX så har jeg rippa alle cdene mine og lar cd-spilleren støve ned. Når forskjellen i lydkvalitet er så mikroskopisk, så er det mye mer behaglig å få tilgang på hele cd-samlinga med noen få tastetrykk.

Lenke til kommentar
Billige platespillere låter direkte ille!

En god platespiller til rundt 30k og en rykende fersk vinyl låter bedre enn noe annet, (bortsett fra virkligheten da) men det er definitivt ikke verdt penga.

 

Men vinyl er tungvint. Cd også engentlig. Etter at du tipset meg om APS/APX så har jeg rippa alle cdene mine og lar cd-spilleren støve ned. Når forskjellen i lydkvalitet er så mikroskopisk, så er det mye mer behaglig å få tilgang på hele cd-samlinga med noen få tastetrykk.

 

Har aldri hørt platespillere i en så høy prisklasse så det kan jeg ikke si så mye om, som deg hører jeg mest på mp3 om dagen, vurderer faktisk å kvitte meg med cd-spilleren, med begrenset plass til rådighet er den bare i veien slik det er i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...