Gå til innhold

Nytt AC Stæsj på Microplex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft!:  

 

Er tøffere å lage selv :)

 

Angående den festesaken til vanntank, så var min første tanke at du får ikke utnytta plassen spesielt godt. Det ville passa bedre med en tank som benytta hele bredden til 5.25" brønnene. Lager du en vanntank selv så får du den selvsagt slik du vil ha den.

 

Og strengt tatt 250 kroner for litt bøyd aluminium? Hadde tanken fulgt med så ok, men er jo kun snakk om en liten festebrakett.

Lenke til kommentar
Det kommer noe annet AC-stæsj hos microplex i nærmeste fremtid også. Den heter MIST Tsunami og har noe med vann å gjøre...

 

MIST Tsunami har vel ingenting med AC og gjøre?

Er ikke MIST Microplex' utviklings-avdeling?

 

Edit : søkte litt og fant ut nå at det er AC som kommer til og lage den.

 

:woot: Heia søkefunksjonen :woot:

Lenke til kommentar

Likte den braketten for vanntanken.. men enig i at den var litt dyr for hva du fikk... Synd jeg ikke har to ledige brønner.. tror jeg må investere i et fulltower kabinett snart..

 

Den strømforsyningen er ALT for dyr!!! Nekter å tro at det koster 2000 ekstra å putte vannkøling i en PSU.. du får jo et komplett vannkjølingssett til en PC for dette.. inklusive radiatorer og pumpe..

 

Noen mener også at det har lite for seg med vannkjøling på PSU da den som ofter drar luft ut av kabbisen, og du dermed må erstatte viften du fjerner i PSU alikevel...

Lenke til kommentar

Hvor mange lager egen vannkjøling av PSU, det er FÅ! *host* bladerunner *host*

 

GLEDER meg mildt sagt til Tsunami. MIST er for MIcroplex og STudiedata elns, men kan jo hende at AC produserer en komponent til flodbølgen da, uansett: "Vel, som min kollega skrev kommer en av komponentene fra AQUA-computer og Tsunami betyr flodbølge, så...you do the math " <- :D

Lenke til kommentar
Hvor mange lager egen vannkjøling av PSU, det er FÅ! *host* bladerunner *host*

Du tar de komponentene, som jeg ikke husker hva heter, og skrur de fast i en vannblokk! husk kjølepasta! ganske lett egentlig :wink: har planer om å gjøre det..

 

Det er vel nesten bare transistorene som trenger kjøling, så det er ikke værre enn å skru alle transistorene fast i en hul kobberskinne som dermed brukes som kjøleblokk.

Lenke til kommentar

jeg blir GAL, GAL, GAL!

 

Det var jo det jeg SA! Det er ikke mange som gjør det, faktisk er det ikke mange som TØR å gjøre det. Bladerunner har gjort det. Bortsett fra ham tror jeg ikke det er mange som har modifisert PSU'ene sine.

 

Hvis folket tror at det bare er transistorene som trenger kjøling bør de tenke seg om. Selv om transistorene er skrudd eller loddet fast i kjøleribbene er det mange andre komponenter som utvikler varme. Motstander, Kondensatore (morsomt å sprenge en kondensator inne i maskina. Begynner nok å lekke litt vann når en stor 220V's kondensator smeller av på et lite område. med kobberblokker, plastslanger og loddetinn. Og til de som tror det er bare bare å modifisere en PSU må de nok tro om igjen. Det er tross alt snakk om ganske fintfølende elektronikk, ikke en gammel moped-motor..... :woot:

Lenke til kommentar
jeg blir GAL, GAL, GAL!

 

Det var jo det jeg SA! Det er ikke mange som gjør det, faktisk er det ikke mange som TØR å gjøre det. Bladerunner har gjort det. Bortsett fra ham tror jeg ikke det er mange som har modifisert PSU'ene sine.

 

Hvis folket tror at det bare er transistorene som trenger kjøling bør de tenke seg om. Selv om transistorene er skrudd eller loddet fast i kjøleribbene er det mange andre komponenter som utvikler varme. Motstander, Kondensatore (morsomt å sprenge en kondensator inne i maskina. Begynner nok å lekke litt vann når en stor 220V's kondensator smeller av på et lite område. med kobberblokker, plastslanger og loddetinn. Og til de som tror det er bare bare å modifisere en PSU må de nok tro om igjen. Det er tross alt snakk om ganske fintfølende elektronikk, ikke en gammel moped-motor.....  :woot:

 

baff, du har ikke kontroll over hva som lager varme...

 

Motstander lager ikke mere varme en de er beregnet for, i så fall så er det produsenten av det de er montert i sin feil, for da er de underdimensjonert.

 

Kontensatorer lager ikke i utgangspunktet varme uten at det sendes vekselstrøm inn på de, å da trekker de vanvittig med strøm og sikringen i psu går, så det går ikke ann å sende 220v veksel inn på dem. (nå kommer noen helt sikkert til å nevne de kondensatorene som står på 220v motorer som går på 1 fase nett, da må jeg svare med at, du sender ikke 200v inn på den, du kjører 220v gjennom den)

 

det eneste som lager varme foruten mosfetene er transformatoeren, og den er kuttet ut i nyere (smps - Switch Mode Power Supply) psu'er, men den varmed som den lager utgjør ingen fare.

 

og til sist, det minst fintfølende i hele maskinen, foruten knappene i fronten, så er psu den minst fintfølende komponenten i hele maskina....

 

så når jeg lager vannkjølinga mi no, så er det psu jeg gler meg mest til å få stillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...