Gå til innhold

Er jeg undervektig? Hvordan gå opp i vekt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gutt på 17 år.

 

For øyeblikket er jeg 195cm høy, og veier 66 kg.

Er jeg undervektig?

 

Hva bør jeg spise og gjøre for å kunne gå opp i vekt?

 

Jeg er stillesittende det meste av dagen, og er ikke med på idrett eller noe slikt.

Maten består gjerne av

 

Frokost: 07.00

2-3 brødskiver med syltetøy eller sjokoladepålegg

 

Lunsj: 11.00-12.00

2 brødskiver med gulost, eller en ferdigsalat om jeg er på jobb.

 

Middag: 17.00-18.00

Hamburger, eller

En Grandiosa, eller

Bønner, egg & bacon, eller

Kjøttkake, potet og grønnsaker. ( <- ca 1-2 av hver).

 

 

Kvelds: 22.00-23.00

1 brødskive, eller ingenting.

 

 

Takker så mye på forhånd :)

Endret av Bensinkanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok kategorisert deg som undervektig. Uten å sjekke det noe nærmere opp skal du vell også ha BMI ett sted i mellom 17-19. Som da også er kategorisert som undervektig.

 

Dersom du ønsker å legge på deg en 3-4 kg er det bare å slenge inn ett litt større måltid til kvelds. La oss si ett par brødskiver med div pålegg. Eventuelt noe litt mer vansert. Men dersom du trives med vekten din ser jeg ingen problemer med å ha den i den forstand. Men dersom du ønsker å legge på deg litt er det jo relevant med hva du ønsker å legge på deg.

Lenke til kommentar

Jeg var selv i samme situasjon i mine tenår; jeg ble målt til 192 cm og veide 68 kg på sesjon. Min løsning var rett og slett å begynne å trene på treningsstudio, så begynte kroppen å suge til seg kiloer kjapt (jeg var nok like sterk som en normal jente).

 

Nå for tiden veier jeg alt fra 85-89 kg, så skal ikke klage på vekten. Blir dumt når tynne folk vil gå opp si 10 kg i vekt uten å bygge muskler, det er slik man blir tynnfeit av ;-)

Lenke til kommentar

Jeg er 185 cm, 17 år og veier 89 kg. Ser på meg selv som tynn, men kan ha med at jeg trener styrke 6 ganger i uka da så jeg har litt mer muskelmasse. Du er definitivt undervektig, og jeg vil anbefale deg å starte på et treningssenter, øke kaloriinntaket betraktelig og kanskje kjøpe en gainer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...