Gå til innhold

Raner arrestert etter å ha blitt gjenkjent av dataprogram


Anbefalte innlegg

 

NSA sin ansiktsdatabase er selvsagt vesentlig større ettersom de snapper opp alle ansikter som noen sinne har vært tagget på sosiale nettsteder som Facebook, G+ og mange flere. Her er du og alle andre mistenkt inntil det motsatte er bevist.

Hvor er logikken i at alle man har bilde av er en mistenkt?

 

I USA er man faktisk misstenkt til det motsatte er bevisst, man er forhåndsdømt frem til man kan bevise sin uskyld.

 

Og de tar ingen sjanse så alle personer er en risikofaktor til det motsatte er bevisst.

 

Legger med en link som viser hvordan USA behandler bla. innreisende.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

NSA sin ansiktsdatabase er selvsagt vesentlig større ettersom de snapper opp alle ansikter som noen sinne har vært tagget på sosiale nettsteder som Facebook, G+ og mange flere. Her er du og alle andre mistenkt inntil det motsatte er bevist.

Hvor er logikken i at alle man har bilde av er en mistenkt?

 

I USA er man faktisk misstenkt til det motsatte er bevisst, man er nesten forhåndsdømt frem til man kan bevise sin uskyld.

 

Og de tar ingen sjanse så alle personer er en risikofaktor til det motsatte er bevisst.

 

 

Slik er det i Norge å.

Lenke til kommentar

I USA er man faktisk misstenkt til det motsatte er bevisst, man er nesten forhåndsdømt frem til man kan bevise sin uskyld.

 

Og de tar ingen sjanse så alle personer er en risikofaktor til det motsatte er bevisst.

Det vil jeg gjerne du skal komme med noen kredible kilder på. Det er en universell regel i alle rettsstater at tvilen kommer tiltalte til gode. In dubio pro reo kalles det og det ville overrasket meg ekstremt hvis USA praktiserer det motsatte.

 

Slik er det i Norge å.

Det er jeg hvertfall sikker på at det ikke er. Norske rettssystemet bygger på at man i enhver rettssak skal bevise skyld og klarer man ikke bevise skyld så går man fri.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

I USA er man faktisk misstenkt til det motsatte er bevisst, man er nesten forhåndsdømt frem til man kan bevise sin uskyld.

 

Og de tar ingen sjanse så alle personer er en risikofaktor til det motsatte er bevisst.

Det vil jeg gjerne du skal komme med noen kredible kilder på. Det er en universell regel i alle rettsstater at tvilen kommer tiltalte til gode. In dubio pro reo kalles det og det ville overrasket meg ekstremt hvis USA praktiserer det motsatte.

 

Jeg forstår hva du mener, men det påståes at det sitter ca 2mill. personer uskyldig dømt i amerikanske fengsler.

 

Men vi snakker om tvilen til gode og da kan vi ta alle vanlige folk som blir nektet innreise pga. at de har sagt noe dumt på internettet, vi kan jo foreksempel ta den 66 år gamle bestemoren som ble nektet visum.

Lenke til kommentar

Aprospos spurv med kanon, 35-åringen fikk 22 års fengsel for å ha ranet de to telefonene. Han slipper altså ut som 57-åring.

 

Det var da også handlingen som ble straffet, ikke utbyttet.

Straffen ville mest sannsynlig blitt den samme om han ikke hadde klart å få med seg noe som helst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...