Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Anbefalte innlegg

Selv drikker jeg for smakens skyld, sitter faktisk med en cider nå, fordi det er sommer, og jeg hadde lyst på en cider.

Ellers går det mest i drinker, søtt kliss drinker :p Fordi det smaker godt. Drikker relativt sjeldent, kanskje ute og "fester" en gang annenhver/hver tredje måned kanskje.

Er dog ikke glad i folk som blir alt for fulle, så går ofte hjem når vorspiellet er over, fordi da starter folk å bli snydens og skal absolutt ut på byen, og jeg har dårlig erfaring med byen. Høy lyd, masse fulle folk, ingen å holde en ordentlig samtale med etc.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som avholdsmann mener du at du aldri har drukket eller at du har men har sluttet å drikke?

Jeg har aldri vært brisen eller full. Jeg har smakt alkohol utallige ganger siden jeg har vært 15 for å prøve å like det, men innså for flere år siden at det ikke var vits. Nå fester jeg like greit uten alkohol.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva du velger å tro er nå en ting, og hva jeg velger si basert på erfaring og inngående kjennskap til både mat og drikke, og ikke minst masse drikke, blir en annen skål :fun:

 

Du syns alt som inneholder alkohol smaker vondt? Ja, sett i forhold til andre drikker.

 

 

Nå tar du deg en kopp kaffe! Hvor får du hallusinasjonene dine fra .. :new_woot: Jeg har vel ikke sagt en pøkk om egen smak, bare pirker litt med en pinne i ett kadaver som tydeligvis pirrer sansene til enkelte, og da snakker jeg om hvorfor vi bedøver sansene, og hvorfor sier vi at vi drikker for å slippe oss løs? Hva er det vi skal slippe løs, og hvor befinner dette seg når vi er edru?

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at folk gidder å bli full, for så å klage dagen etterpå fordi dem er fyllesyk

 

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett

 

Anonymous poster hash: e0936...385

 

 

Liker innstillingen. Før drakk jeg en del, men jeg gikk lei etter noen år. Nå drikker jeg kun ved spesielle anledninger. Tar meg dog et glass øl i ny og ne, men det er noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg trodde alle vi som drakk gjorde det for å glemme og flykte fra en kjedelig hverdag?

 

Den synes jeg er helt grei, hvorfor legge skjul på noe som egentlig er åpenbart, selv i fylla, noen sjeldne ganger .. norpå, kan man høre folk si; "vi drikker ikke for å ha det moro, vi drikker for å glemme" .. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Røm og flykt så mykje du vil.

 

Skal vi gå over på en mer ungdommelig chattekanal?

 

 

Eg har ein mistanke om at me begge er langt fordi ungdomstida. :)

 

 

jeg ble litt usikker .. :p Men fra spøk til alvor - hvorfor er det så provoserende for, ja jeg vil si, litt for mange, når slike spørsmål eller problemstillinger dukker opp? Kan det ha med at de fleste vet at det er selvbedrag, og en kilde for "evig faenskap" .. Men er så kondisjonerte i vanene, og liker eller har vent seg så til det, at de kunne ikke tenke seg en tilværelse uten den muligheten for flukt.

Lenke til kommentar

jeg ble litt usikker .. :p Men fra spøk til alvor - hvorfor er det så provoserende for, ja jeg vil si, litt for mange, når slike spørsmål eller problemstillinger dukker opp? Kan det ha med at de fleste vet at det er selvbedrag, og en kilde for "evig faenskap" .. Men er så kondisjonerte i vanene, og liker eller har vent seg så til det, at de kunne ikke tenke seg en tilværelse uten den muligheten for flukt.

Det er sikkert provoserande fordi ting blir lagt fram veldig svart/kvitt.

 

"Alkohol er kun fylleskap og idioti på by'n"

"Folk drikker alkohol kun for å bli drita"

 

Alle blir plutseleg dratt over ein kam, fordi enkelte drikk for mykje i helgene. Spesielt når dette blir lagt fram av personar som sjølve ikkje drikk.

Lenke til kommentar

Det er idiotisk å male ting svart og hvitt. Mange drikker alkohol rett og slett fordi de har gode opplevelser tilknyttet alkoholen. Enten de finner på morsomme ting med venner i fylla, eller de får en god følelse i kroppen, eller andre ting. Det er langt mindre personer som drikker alkohol for å glemme ting eller for å håndtere livet. Men de finnes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Alle blir plutseleg dratt over ein kam, fordi enkelte drikk for mykje i helgene. Spesielt når dette blir lagt fram av personar som sjølve ikkje drikk.

 

 

Enig - la oss forholde oss til fakta, som er at alkohol er et kjemisk stoff, som vi sløver ned bevisstheten med. Spiller det noen rolle for selve saken, om det er en person som velger å være avholdende som sier det? Jeg skjønner at det kan være irriterende, men det endrer ikke noe på fakta.

Lenke til kommentar

Enig - la oss forholde oss til fakta, som er at alkohol er et kjemisk stoff, som vi sløver ned bevisstheten med. Spiller det noen rolle for selve saken, om det er en person som velger å være avholdende som sier det? Jeg skjønner at det kan være irriterende, men det endrer ikke noe på fakta.

 

Så lenge det blir lagt fram sakleg, nei. Eg ser ikkje problemet med å la bevisstheten bli litt nedsløva.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg drikker alkohol fordi MDMA er ulovlig,

 

foreløpig har jeg heller ikke blitt fyllesjuk mer enn en gang, så ser ikke på det som noen stopper. Våkner opp mer opplagt etter å ha drukket enn etter å ha lagt meg tilsvarende sent edru.

 

Drikke for å bli full, men aldri så jeg ikke husker kvelden, for det er jo idiotisk å ikke huske alt sprellet man har gjort dagen før! Er ikke douche i fylla, og er noen douche så stikker jeg et annet sted :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Enig - la oss forholde oss til fakta, som er at alkohol er et kjemisk stoff, som vi sløver ned bevisstheten med. Spiller det noen rolle for selve saken, om det er en person som velger å være avholdende som sier det? Jeg skjønner at det kan være irriterende, men det endrer ikke noe på fakta.

 

Så lenge det blir lagt fram sakleg, nei. Eg ser ikkje problemet med å la bevisstheten bli litt nedsløva.

 

 

Nei, jeg har heller ikke noe problem med "litt nedsløva" - men hva med den "slippe oss løs"; er det ett sjansespill akkurat hvem som slipper løs hva, fordi at i enkelte "bor det mye vondt", og det får gjerne traumatiske følger for uskyldige. Så hvis vi sier at vi ønsker oss ett trygt samfunn, og bruker masse penger på sikkerheten vår, og samtidig akseptere at vi har ett sikkerhetshull nettopp fordi vi ikke klarer styre fenomenet, er vi ikke da bare kulturelt ignorante for vår egen uvane, som i tillegg legger all straff på den som ikke klarte styre det som naturligvis måtte komme ut, og gjør dermed vanlige folk til offentlige hoggestabber, hvor de heller burde fått forståelse

 

Hvorfor skal man ikke kunne slippe straff ved å si at fylla har skylda, for det er vel faktisk ganske logisk korrekt. Hvem er egentlig offeret i sånne saker, er alle ofre ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...