Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DataGuard, HomeNet eller Bahnhof?


Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk!

 

Igjen finner jeg mer her for å søke gode (og dårlige) råd fra den store forumverden, og denne gangen gjelder det nettleverandør på fiber.

 

Jeg har i lang tid nå hatt dsl, men vi har nå mulighet til å koble oss opp på Fiber. Det er et åpent nett, der vi kan velge mellom tre leverandører. Som nevnt i tittelen er det DataGuard, HomeNet og Bahnhof.

 

Jeg har ikke noe som helst forhold til noen av disse leverandørene, og har så vidt hørt om den ene av de (HomeNet).

 

Tenkte å høre om dere har noen erfaring med disse leverandørene?

Tenker kundeservice, kvalitet, spesielle betingelser osv?

 

Alt info motas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om Bahnhof

Bahnhof er en europeisk internettleverandør med tilstedeværelse i Sverige, Norge og Portugal. Selskapet ble startet i 1994 og var da Sveriges første uavhengige ISP (Internet Service Provider). Bahnhof tilbyr internett- og telefonitjenester til bedrifter og privatpersoner i storbyområder og i leilighetskomplekser i Norden – Bahnhof er i dag markedsledende på dette området. Til bedrifter tilbyr Bahnhof tjenester som hosting og co-location. Bahnhof er børsnotert på det svenske Aktietorget. Konsernselskapet Bahnhof AS i Norge leverer bredbånd og kommunikasjonstjenester til privatpersoner i Norge

Lenke til kommentar

Det er et åpent nett, der vi kan velge mellom tre leverandører.

Ble litt nysgjerrig. Kan jeg få spørre om hvor dette er?

 

Jeg har ingen egen erfaring med disse leverandørene, men...:

Noen av brukerene her har erfaring med HomeNet som ADSL-kunder og der er det mye klaging på dårlig kundservice...

DataGuard skal være en bra leverandør til bedriftsmarkedet, men aner ingenting om hvordan de er mot privatmarkedet.

Bahnhof har godt rykte i Sverige og er ganske store der, men jeg ante ikke at de holdt på i Norge...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Flere erfaringer med disse leverandørene? Hvem hadde dere tatt sjansen på og valgt om dere var i samme situasjon?

 

Ulempen med opennet, er som tidligere nevnt tv-tilbudet. Alt de har å tilby er Viasat, uten opptaksmuligheter på dekoder :confused: Tilbake til steinalderen!!

 

Har du bestemt deg for hvem du går for TheDoctor?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Noen flere her som har Bahnhof ? Virker som hastigheten halveres i prime time.

Noen som har testet HomeNet eller Dataguard med opennet ?

Har selv DataGuard for øyeblikket med hastigheten 400/100 og er veldig fornøyd med dette produktet. Oppfølging og kvalitet på produkt er veldig bra. Når jeg bestilte produktet hos DataGuard hadde jeg problemer med å koble meg til, men dette ordnet de for meg med en gang jeg tok kontakt. Support var vennlig og hjelpsom.

 

Anbefaler DataGuard på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...