Gå til innhold

Fjerne virbrasjonsstøy fra Cd-rom


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver å få pcen min til å bli så stille som mulig, og har etterhvert fått den slik at jeg ikke irriteres så veldig hvertfall. Det eneste jeg mangler nå er å bytte WD harddisken min.

 

Men, jeg har et annet problem med cd-brenneren og dvd spilleren min. Spesielt brenneren (philips 24 x) lager ganske mye vibrasjonsstøy når det er en cd i. Ikke bare når den leser, men også når det er en cd inni. Jeg har et In-Win kabinett med metallskinner til å feste cdromer. Derfor er disse enhetene ganske løse. Har noen noe forslag til en enkel (og billig) måte å fjerne slike vibrasjoner samtig som jeg kan bruke disse skinnene til montering?

 

mvh.

Knut Andersen

PS: Hvor mye kan jeg få for en WD 80 gb (2mb cache)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heng den opp i no hjemmelagd noVibes-greie.

 

 

Stikkord: MASSE gummistrikk

 

hadde jeg fått betalt for det, så skulle jeg sakt at "strikken" på norgesglass

mellom glasset og lokket er bedre da de ikke råtner så fort som gummistrikk.

faktisk er det en god del ting som er bedre enn gummistrikk.

Lenke til kommentar

Lite tips: de fleste cd enheter lager mye lyd. enkelte av disse bråkmakerne hjelper ikke å henge opp på noe. det er fordi at bråket kommer fra INNI enheten. det kan være at slike fester fungerer, men noen kan du henge opp på hva som helst, og likevel få samme gamle duringen :shrug:

 

må gjerne prøve, men det hjelper lite om vibrasjonen kommer fra innsiden. der er det plutselig litt verre å sette opp gummistrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...