Gå til innhold

Får ikke koblet Epson skriver på wifi


Anbefalte innlegg

Fikk en Epson skriver til Jul som jeg omsider satt opp i dag. Men får ikke koblet den til Wifi, uansett hva jeg gjhør føles det ut som.

Er snakk om en Epson XP-202 skriver, sikkert en veldig billig dritt skriver men så lite som jeg bruker skrivere så funker nokk dette for meg så lenge den funker i det heletatt. Også bruker jeg win8 noe jeg trur kan være et problem i seg selv.

Bare blinker oransje når jegt prøver å koble den til nettverket, noen som har aning hvordan jeg kan få det til.

Har også problemer med å finn mitt andre trådløsnett i leiligheten på win8 ( har ruter som gir ut 2 forskejllige wifi på forskjellige frekvenser)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går utifra at du har søkt etter nettverket på skriveren og fått detektert nettverket på skriveren og så skrevet inn en krypteringsnøkkel som du har til nettverket ditt og satt skriveren til riktig konfigurasjon "WPA2" kan jeg tenke meg at du bruker, har du gjort alt dette og fortsatt ikke får kontakt må du først sjekke at du har skrevet inn riktig nøkkel "vær obs på store/små bokstaver".

 

Fortsatt ikke kontakt kan du fjerne krypteringen på modemet midlertidig for så og sjekke om du får kontakt.

Er skriveren registret på datamaskinen ?, du finner den under "enheter og skrivere" i startmenyet.

Det kan hende du må sette nettverket ditt til "hjemmenettverk" for og få koblet til skriveren.

Hvis skriveren er registrert på datamaskinen kan du laste ned siste utgave av driveren siden det kan være et problem.

 

I følge google skal XP-202 funke med W8.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk for så raskt svar Nautica!

Nei sliter helt fra starten av. Installerte det som var med på CDen som kom med skriveren og kom til instruksene som sa hvordan ejg skulle koble til skriveren til nettverket. Det sa at jeg skulle holde inne Wi-Fi knappen på skriveren i 3 sekunder og at lysene vil veksle mellom rødt og grønt og omsider bli grønn. Men om den blinker rødt så er det noe feil som gjør at den ikke får koblet til. Det blinker rødt til meg og dermed følger jeg det som blri skrevet vist den feilen dukker opp, noe som er bare og gjøre prossessen på nytt noe som ikke hjelper en dritt for min del.

Mens den søker etter nettverk (veksler mellom rødt og grønt) ser jeg at den dukker opp på Nettverk på min datamaskin men jeg får ikke noe mere kontakt enn det.
Så jeg kommer aldri til noe plass jeg kan skrive inn sikkerhetsnøkkel :(

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...