Gå til innhold

Noen som har syklet til syden før?


heartlife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroatia ;). Jeg tror han overdriver sterkt altså... hehe... Begynner å lure på om han sier det for å imponere. Jeg mener at det er litt overdrevent langt å sykle til kroatia.

Hvor er så syden?

Danmark kan være syden, da er det ikke så langt.

Australia kan også være som syden, da er det fryktelig lang...

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

 

Kroatia ;). Jeg tror han overdriver sterkt altså... hehe... Begynner å lure på om han sier det for å imponere. Jeg mener at det er litt overdrevent langt å sykle til kroatia.

Hvor er så syden?

Danmark kan være syden, da er det ikke så langt.

Australia kan også være som syden, da er det fryktelig lang...

 

Har han mye fritids og er treningsnarkoman så kan han faktisk være seriøs.

Endret av thebaws99
Lenke til kommentar

2135km gangavstand i følge google maps.

Om man sykler 50 km om dagen, så tar det ca 42 dager

Mtp. ferger og sånn kan man sikkert kutte det ned til 30 dager.

 

Sykler man mer enn 50km om dagen må man jo kutte ned tilsvarende på tiden...

Ingen urealistisk tur nei, lang, men absolutt overkommelig i løpet av en vanlig ferie, selv for noen som er utrente.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kroatia ;). Jeg tror han overdriver sterkt altså... hehe... Begynner å lure på om han sier det for å imponere. Jeg mener at det er litt overdrevent langt å sykle til kroatia.

Det er folk som sykler til Kina, så Kroatia er ikke uoppnåelig. Men, ja, det er et godt stykke. Man bør være godt trent. Det verste blir nok i Mellom-Europa der det er en del høye fjell. Sånn bortsett fra det så er det grei skuring. Det er bare å ta seg god tid. Anbefaler en sykkelhenger da.
Lenke til kommentar

Eit googlesøk viser at det tar nøyaktig 5 døgn å sykle frå Fredrikshavn (Danmark) til Nice (Frankrike).

 

Så om ein sykler 12 timer om dagen så tar det 10 dagar å nå Middelhavet frå du ankommer Danmark med danskebåten.

 

Så dersom det kun er snakk om å sykle for turen sin del så er det mulig å få det til på 3 veker, men då må han snu med en gong han når Middelhavet.

Dersom han har 6 veker til rådighet så kan dette bli en fin tur.

Lenke til kommentar

Eit googlesøk viser at det tar nøyaktig 5 døgn å sykle frå Fredrikshavn (Danmark) til Nice (Frankrike).

 

Så om ein sykler 12 timer om dagen så tar det 10 dagar å nå Middelhavet frå du ankommer Danmark med danskebåten.

 

Så dersom det kun er snakk om å sykle for turen sin del så er det mulig å få det til på 3 veker, men då må han snu med en gong han når Middelhavet.

Dersom han har 6 veker til rådighet så kan dette bli en fin tur.

Ja, da må han nesten være arbeidsledig hehe

Lenke til kommentar

 

Eit googlesøk viser at det tar nøyaktig 5 døgn å sykle frå Fredrikshavn (Danmark) til Nice (Frankrike).

 

Så om ein sykler 12 timer om dagen så tar det 10 dagar å nå Middelhavet frå du ankommer Danmark med danskebåten.

 

Så dersom det kun er snakk om å sykle for turen sin del så er det mulig å få det til på 3 veker, men då må han snu med en gong han når Middelhavet.

Dersom han har 6 veker til rådighet så kan dette bli en fin tur.

Ja, da må han nesten være arbeidsledig hehe

 

Han kan da ta flyet hjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du kan søke om å overføre 2 uker fra årets ferie til neste års ferie. Så kan du søke om to ukers forskudd fra neste neste års ferie. Da har man helt lovlig 9 ukers ferie.

Lenke til kommentar

Om man tar en uke eller to avspassering også, så kan man få enda mer.

Selv har jeg 6 uker ferie i år, med litt timing kunne jeg fått over 7 uker sammenhengende ferie om jeg ville. Det er veldig mange som kan få 6-7 uker ferie, eller mer, sammenhengende om sjefen er litt fleksibel og man har mulighet til å ta fri uten lønn eller bygge opp avspassering

Lenke til kommentar

Om man tar en uke eller to avspassering også, så kan man få enda mer.

Selv har jeg 6 uker ferie i år, med litt timing kunne jeg fått over 7 uker sammenhengende ferie om jeg ville. Det er veldig mange som kan få 6-7 uker ferie, eller mer, sammenhengende om sjefen er litt fleksibel og man har mulighet til å ta fri uten lønn eller bygge opp avspassering

Min jobb opererer med 5 ukers ferie. Og jeg klarer å holde meg innenfor den tidsrammen. Synes det hadde vært morro med sykkelferie, men da måtte jeg ha flydd ned til syden og syklet der nede istedet, eller tatt båt til Danmark / Kiel og syklet der. :)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...