Gå til innhold

Halve skjermen er mørk!


ans1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt min samsung ultrabook i rett under et år nå. Da jeg først fikk datamaskinen oppdaget jeg at hvis jeg presset på venstresiden under skjermen ble fargen på venstre halve skjermen tullete og bildet rart. tenkte ikke noe mer over det da det for meg var et lite problem.

 

Tiden gikk og jeg våknet en morgen og plutselig var skjermen slik konstant. Nå har jeg snakket med infocare om å sende den inn. Jeg har ikke mistet den i bakken eller noe lignende, men er jo litt rett å bruke en mnd på å sende den inn for å få beskjed om at dette er selvforskyldt og jeg selv må legge ut.

 

Jeg har jo selv inntrykk at det er en form for kontaktfeil da problemet de siste dagene har kommet og gått litt. Tror dere det kan være lurt for meg å åpne datamaskinen å se på kontakten før jeg sender den inn? Eller bare sende inn å være uten datamaskin en mnd. Ser jeg nøye på skjermen virker det som den får lite strøm eller lite signal da den øker og svekker seg selv litt i styrke(Merkbart over ikoner som spotify f.eks)

 

Noen tips? :)

 

takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, dersom du åpner den selv bortfaller all garanti og reklamasjonsrett på flekken, så ikke gjør det.

 

På enkelte feil har serviceverksted avtale med importør/leverandør (de som betaler for garantireprasjonen) at disse utbedres uten nærmere utredning på hvem sin skyld det er at feilen har oppstått. Dette gjelder da for feil som er billige å utbedre. På feil som er dyrere å utbedre, opprettes det en sak mellom serviceverksted og leverandør, hvor leverandøren må godkjenne at garantirep kan utføres. Noen serviceverksteder har også fullmakt til å avgjøre dette selv.

 

Det kan godt hende at feilen du har gjenkjennes om en enkel feil og utbedres uten diskusjon.

Det kan også hende at det blir stilt spørsmål på hvorfor du ikke har reklamert på feilen tidligere, da du er pålagt å melde feilen omgående dersom du ønsker garanti/reklamasjon.

Nå som det har gått så lang tid er det også mindre grunn til å tro at maskinen ble levert slik, enn at det er selvforskylt.

 

Men jeg vil anbefale deg å sende den inn. Dersom du åpner den, må du også være forberedt til å fikse den selv, for da er det iallfall ingen andre som gjør det for deg! Iallfall ingen som betaler for deg :)

Lenke til kommentar

For det første, dersom du åpner den selv bortfaller all garanti og reklamasjonsrett på flekken, så ikke gjør det.

 

På enkelte feil har serviceverksted avtale med importør/leverandør (de som betaler for garantireprasjonen) at disse utbedres uten nærmere utredning på hvem sin skyld det er at feilen har oppstått. Dette gjelder da for feil som er billige å utbedre. På feil som er dyrere å utbedre, opprettes det en sak mellom serviceverksted og leverandør, hvor leverandøren må godkjenne at garantirep kan utføres. Noen serviceverksteder har også fullmakt til å avgjøre dette selv.

 

Det kan godt hende at feilen du har gjenkjennes om en enkel feil og utbedres uten diskusjon.

Det kan også hende at det blir stilt spørsmål på hvorfor du ikke har reklamert på feilen tidligere, da du er pålagt å melde feilen omgående dersom du ønsker garanti/reklamasjon.

Nå som det har gått så lang tid er det også mindre grunn til å tro at maskinen ble levert slik, enn at det er selvforskylt.

 

Men jeg vil anbefale deg å sende den inn. Dersom du åpner den, må du også være forberedt til å fikse den selv, for da er det iallfall ingen andre som gjør det for deg! Iallfall ingen som betaler for deg :)

 

Hei og takk for svar! Fra manglen oppstod(dvs fra når dette skjedde uten at jeg valgte å trykke på det stedet) ba jeg om service umiddelbart, har bare ikke sent den inn enda. Legger og ved et bilde hvis noen sakskyndige kan se hva det evt. kan dreie seg om. http://imgur.com/K8sjAIN

Lenke til kommentar

Du det har altså gått et helt år og du har enda ikke sendt den inn? Uansett, bra at du registrerte det tidlig, da det hjelper deg i garantisaken :)

 

Det du ser skjer på skjermen, er at halve skjermen er i negative farger. Hvis du opplyser om dette til InfoCare er det enklere for dem å vurdere skaden. Sjekk også om du kan få bra/bedre/normalt bilde innimellom hvis du beveger på skjermen og legger ett lett trykk på "punktet" ditt.

 

Når det gjelder hvor lenge den blir på service, er det regler for dette (om det er en fastsatt forskrift eller bransjenorm vet jeg ikke), men det er satt forskjellige tidsrammer for forskjellig elektronisk utstyr for hvor lang tid servicen kan ta. Vet ikke tiden for PC, men for TV gjelder det iallfall ikke mer enn 1 uke. Da er det ikke medberegnet frakttid i posten osv.

 

Som regel får du ganske raskt svar på om det er en garantisak eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...