Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

 

Jeg er sikker på at mange av dere som mener at skatt er tyveri ikke hadde nølt et sekund med å stjele min pensjon om dere kom i posisjon.

Pensjonssystemet er desverre ikke mer enn ett pyramidespill, hvor de pengene du betalte inn umiddelbart ble betalt ut til datidens pensjonister, akkurat som de pengene du får utbetalt er penger betalt inn (ufrivillig) ar de som jobber idag.

 

Det fungerer greit så lenge pyramiden vokser, når den slutter å vokse vil du finne at DIN pensjon ikke lenger eksisterer.

 

 

  1. Sammenligner du det norske pensjonssystemet med et Ponzi Spill?
  2. Ville slike spill vært ulovlige i ditt samfunn og hvilken lov  skulle de som startet spillet dømmes etter?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Pensjonssystemet er desverre ikke mer enn ett pyramidespill, hvor de pengene du betalte inn umiddelbart ble betalt ut til datidens pensjonister, akkurat som de pengene du får utbetalt er penger betalt inn (ufrivillig) ar de som jobber idag.

Det fungerer greit så lenge pyramiden vokser, når den slutter å vokse vil du finne at DIN pensjon ikke lenger eksisterer.

Akkurat slik det har skjedd i andre sosialdemokratisk land som ikke har vært velsignet med olje og gass. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Kvifor hogg du foten av han?

 

Han stod så lagligt til for hogg. 

 

Hvilket viser at vikingene ikke fulgte Kardemommeloven.

 

Geir :)

 

 

Men har dere ikke modifisert den til selvforsvar?  Hva om det egentlig var selvforsvar og hvem skulle avgjøre den tvisten?

 

 

 

Hva er det jurister forhåpentligvis kan bedre enn oss?

 

Juss? Det vil si å forstå og anvende dagens lovverk og sånt?Det jeg vil er å endre samfunnsystemet. Burde jeg ikke heller snakke med filosofer og statsvitere om jeg var opptatt av hva de synes...?

 

 

Mer i retning av markedsliberalistiske Singapore eller andre systemer nevnt ovenfor?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Så du vil diskuterer med meg allikevel.  Kan du bestemme deg for hva du mener?

Kan diskutere med deg ja, med mindre du heller vil diskutere avataren min da.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Så du vil diskuterer med meg allikevel.  Kan du bestemme deg for hva du mener?

Kan diskutere med deg ja, med mindre du heller vil diskutere avataren min da.

 

 

Men i en liberalistisk tråd er avataren din interessant.  Jeg forbinder den ikke med liberalisme.  Det er jo greit å vite hvilken ideologi de man diskuterer med har,

 

Til ditt spørsmål om hvordan Turbonello fikk sensurert tråden, er det vel beste å spørre ham, men det var ganske mye som ble fjernet. Jeg hadde tatt meg tid til å svare på det han skrev,  Da er det frustrerende å få det fjernet.

 

Men jeg har mine metoder til å ta igjen mot senSUR. 

Lenke til kommentar

 

Men har dere ikke modifisert den til selvforsvar? Hva om det egentlig var selvforsvar og hvem skulle avgjøre den tvisten?

 

Det har jeg alt svart på. Og utdypet.

 

La meg legge til: Egner legger retten til selvforsvar til grunn han også. Det er det butikkeierne (slakteren, bakeren og kjøpmann Berg) benytter seg av når anholder røverne og tar dem med til Bastian. Og som tidligere nevnt, det er det Tante Sofie benytter seg av når hun nekter å gjøre som røverne sier. Det er de som starter med å røve henne.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Men har dere ikke modifisert den til selvforsvar? Hva om det egentlig var selvforsvar og hvem skulle avgjøre den tvisten?

 

Det har jeg alt svart på. Og utdypet.

 

i retning av markedsliberalistiske Singapore eller andre systemer nevnt ovenfor?

 

 

Det har jeg svart på også, blant annet  nest nederst her. Og nest nederst her

 

Geir :)

 

 

Kunne du (dere) ikke begynne med å kjøpe opp en større norsk øy til en billig penge og implementere Kardemommeloven der? 

 

  1. Hva ville skje om dere viste menneskelig natur og det oppstod alvorlig krangel?
  2. Hva om politimester Bastian utførte overgrep?
  3. Skulle "grunnloven" på Øya også være Kardemommeloven?
  4. Skulle de impliserte kun dømmes etter Kardemomme loven?
  5. Hva om krangelen endte i drap?
  6. Skulle man da ha lovverket og domstolene på Fastlands Norge som en backup?
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Men har dere ikke modifisert den til selvforsvar? Hva om det egentlig var selvforsvar og hvem skulle avgjøre den tvisten?

 

Det har jeg alt svart på. Og utdypet.

 

La meg legge til: Egner legger retten til selvforsvar til grunn han også. Det er det butikkeierne (slakteren, bakeren og kjøpmann Berg) benytter seg av når anholder røverne og tar dem med til Bastian. Og som tidligere nevnt, det er det Tante Sofie benytter seg av når hun nekter å gjøre som røverne sier. Det er de som starter med å røve henne.

 

Geir :)

 

 

Men kan ikke den retten bli meget subjektiv og variabel fra tilfelle til tilfelle?  Hvilken rettstilstand er det som ikke dømmer alle likt (for identiske foretelser?). 

 

Du ville kanskje invitert røverne inn til en kopp kaffe med bolle og gitt dem en skjennepreken.  Politimester Bastian ville kanskje mene at de burde bures inne, mens Tante Sofie ville tatt dem inn til en skikkelig omgang voksenopplærng (som vel ville fortont seg som rene torturen for røverne).

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kunne du (dere) ikke begynne med å kjøpe opp en større norsk øy til en billig penge og implementere Kardemommeloven der? 

 

Besvart tidligere. Det forusetter at man hadde sluppet norsk skatt og lov, slik at man kunne finansiert private tjenester, og tillatt personlig frihet uten at staten blandet seg inn.

 

Hva ville skje om dere viste menneskelig natur og det oppstod alvorlig krangel?

 

Det samme som skjer i dagens samfunn. Man krangler.

 

Hva om politimester Bastian utførte overgrep?

 

Da blir han saksøkt og dømt eller frikjent for dette, som alle andre.

 

Skulle "grunnloven" på Øya også være Kardemommeloven?

 

I utgangspunktet ja. Men i og med at kommunen må forholde seg til en ikke-liberalistisk omverden, trengs kanskje noen konstitusjonelle lover også.

 

Skulle de impliserte kun dømmes etter Kardemomme loven?

 

Besvart tidligere. Dommere/meglere/juryer vil lene seg til rettspraksis.

 

Hva om krangelen endte i drap?

 

Siden offeret ikke lenger kan saksøke, må nok etterforskning og påtale av drap foretas av almenheten. 

 

Skulle man da har lovverket og domstolene på Fastlands Norge som en backup?

 

I den forstand at de som ikke var fornøyd med det liberalistisk samfunnet kunne flytte, ja. Og i den forstand at om et soleklart flertall av kommunens befolkning ikke ønsker systemet lenger, så faller det i grus av seg selv.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men i en liberalistisk tråd er avataren din interessant.  Jeg forbinder den ikke med liberalisme.  Det er jo greit å vite hvilken ideologi de man diskuterer med har,

Vet ikke helt hva du prøver på med å kommentere avtaren min. Har jeg kommentert din avatar? På hvilken måte er min avatar relevant for diskusjonen i det store og det hele? Er det kanskje lettere å diskutere person fremfor sak? Jeg for min del setter strek for "avatar-krigen" nå.

 

Til ditt spørsmål om hvordan Turbonello fikk sensurert tråden, er det vel beste å spørre ham, men det var ganske mye som ble fjernet. Jeg hadde tatt meg tid til å svare på det han skrev,  Da er det frustrerende å få det fjernet.
Din påstand, du må peke på hvor han har bedrevet sensur.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei nå tenker du lenge igjen.  Før jeg nok en gang forlater skuta med SURe miner har jeg nokt et spørsmål.  La oss si at dere opprettet handelssamkvem med utlandet (Jeg tenker ikke på Fastlands Norge som vel også ville vært utlandet for dere).

 

 
Internasjonal organisert kriminalitet
 
Antall beslaglagte piratkopier og varemerkeforfalskninger som truer forbrukernes helse og sikkerhet øker, og tilknytningen mellom handel med piratvarer og organisert kriminalitet blir stadig bedre dokumentert. Piratkopiering er blitt et så alvorlig problem at EUROPOL nå løfter temaet opp på listen over Europas største kriminalitets-trusler, på linje med narkotika, hvitvasking og våpenhandel.
 
Det er altså ikke så uskyldig eller ufarlig som du kanskje tror, å bestille en uekte dunjakke, leketøy, sigaretter, kosmetikk, eller det som gir seg ut for å være alminnelige smertestillende medisiner - til en billig penge på nettet. Og spørsmålet «kjøpt ekte vare?» er dermed viktigere enn du tror.

 

 

Kilde:  http://velgekte.no/nyhetssamling/toll-kampanje/

 

Korleis skulle det handsamas?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Kunne du (dere) ikke begynne med å kjøpe opp en større norsk øy til en billig penge og implementere Kardemommeloven der? 

 

Besvart tidligere. Det forusetter at man hadde sluppet norsk skatt og lov, slik at man kunne finansiert private tjenester, og tillatt personlig frihet uten at staten blandet seg inn.

 

Hva ville skje om dere viste menneskelig natur og det oppstod alvorlig krangel?

 

Det samme som skjer i dagens samfunn. Man krangler.

 

Hva om politimester Bastian utførte overgrep?

 

Da blir han saksøkt og dømt eller frikjent for dette, som alle andre.

 

Skulle "grunnloven" på Øya også være Kardemommeloven?

 

I utgangspunktet ja. Men i og med at kommunen må forholde seg til en ikke-liberalistisk omverden, trengs kanskje noen konstitusjonelle lover også.

 

Skulle de impliserte kun dømmes etter Kardemomme loven?

 

Besvart tidligere. Dommere/meglere/juryer vil lene seg til rettspraksis.

 

Hva om krangelen endte i drap?

 

Siden offeret ikke lenger kan saksøke, må nok etterforskning og påtale av drap foretas av almenheten. 

 

Skulle man da har lovverket og domstolene på Fastlands Norge som en backup?

 

I den forstand at de som ikke var fornøyd med det liberalistisk samfunnet kunne flytte, ja. Og i den forstand at om et soleklart flertall av kommunens befolkning ikke ønsker systemet lenger, så faller det i grus av seg selv.

 

Geir :)

 

 

Nå minner det mindre og mindre om Kardemomme.

Lenke til kommentar

Men kan ikke den retten bli meget subjektiv og variabel fra tilfelle til tilfelle?  Hvilken rettstilstand er det som ikke dømmer alle likt (for identiske foretelser?). 

 

Jo. Det er offerets privilegium å tilgi. Men dersom man blir saksøkt, vil dommene som sagt vile på rettspraksis.

 

Du ville kanskje invitert røverne inn til en kopp kaffe med bolle og gitt dem en skjennepreken.  Politimester Bastian ville kanskje mene at de burde bures inne, mens Tante Sofie ville tatt dem inn til en skikkelig omgang voksenopplærng (som vel ville fortont seg som rene torturen for røverne).

 

 

Ja. Er ikke det fint da?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei nå tenker du lenge igjen.  

 

Jeg tenker alltid lenge, jeg trodde vi var enige om det.  :wee:

 

Og så rart det enn kan synes: Noen ganger tenker jeg bedre med en tenkepause, så da forlater jeg skrivebordet og går og leker med bikkja eller tar meg litt drikke. Gjerne mitt i et innlegg...

 

Før jeg nok en gang forlater skuta med SURe miner har jeg nokt et spørsmål.  La oss si at dere opprettet handelssamkvem med utlandet (Jeg tenker ikke på Fastlands Norge som vel også ville vært utlandet for dere). Korleis skulle det handsamas?

 

 

I utgangspunktet er det importørens ansvar å ikke drive villedende eller usann markedsføring. så han ville kunne saksøkes. Mitt samfunn har ikke patentlover eller mønsterbeskyttelse, så det er ikke forbudt å lage kopier. Dog vil nok varemerker regnes som produsentens eiendom, så man må sette sitt eget navn på det.

 

Mitt samfunn vil ikke leve i et vakum, men samarbeide med andre samfunn om å bekjempe kriminalitet av denne typen. Men nå vil det ikke være så mye som er kriminelt da, som i samfunn flest.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...