Gå til innhold

Hvor bør vi legge gutteturen til i Karibien?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis reiser til New York 18. juli. Der skal vi være noen dager før vi fyker videre til ett eller annet sted i Karibien den 22./23. juli. Returen til Norge må være 31. juli - altså snakker vi ca. en uke.

 

I Karibien ønsker vi primært å få den chille ya-man feelgood-stemningen, gjerne kombinert med litt kulturelle begivenheter så vi ikke kjeder oss ihjel. Men det viktigste er altså azurblått hav og god stemning. Gjerne ikke det mest turistifiserte området, men det er alltid moro med litt uteliv, drinker og mulighet for å treffe folk. Vi to stk på 28-30 år. Hvor bør vi dra?

 

Håper på gode tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert å dra til Jamaica når du først skal til karibien? Der får du den chille ya-man feelgood stemningen, azurblått hav og god stemning blant folk med regge music. Men selvfølgelig så er det litt mer kriminalitet i Jamaica enn f.eks. Bahamas men det er bare å passe seg så går det nok bra. Kan ellers anbefale å se Atlantis på Nassau i Bahamas, gjerne bo der også et par dager selv om det er veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Cuba er virkelig eit land som bør oopleves, mykje å sjå og utrulig vennlige folk, men trenger nok meire enn ei veke der.

Har ikkje vert på nokon av dei andre kasribiske øyene, men ambefaler Belize. Det ligger ved det karibsiek havet, men søl om det ikkje er ei av øyene er det bra med chille ya-man feelgood-stemning. Ein rastafari mann stoppa meg ein gang å sa "ehy man, your walkin to fast, you'r destroyin the vibe"

Mangen fine strender, gode dykk/snorkel muligheter, blir du lei strandlivet, kan du reise inn i jungelen å sjå på maya ruiner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cuba ser dessverre ikke ut til å være aktuelt, ettersom det virker litt kronglete å komme seg dit fra NY. Siden vi ikke har så ekstremt mange dager til rådighet vil vi aller helst ha en direkteflyvning. Belize utgår nok også pga. samme kriterie, men det så temmelig digg ut der :)

 

Jamaica tror jeg nok ryker pga. kriminaliteten. Vi snakket om Bahamas, men er blitt advart av andre fordi "det er der absolutt alle amerikanerne reiser på ferie". Usikker på om det er et valid motargument, men...

 

Hva med Puerto Rico og Aruba?

Lenke til kommentar

Mygg er uansett noe man passer seg for, av den enkle grunn at man aldri kan vite hva som befinner seg i systemene deres...

 

Så med mindre den varianten mygg er spesielt aggressiv, eller sykdommen spesielt smittsom, ser jeg ikke noen grunn til at en enkelt variant av dette skulle være så utslagsgivende...

Lenke til kommentar

Jeg hadde også planer om å dra til karibien men slo det fort fra meg da jeg leste dette

 

http://reise.adressa.no/reise/article67715.ece#.U4JPrRB_skw

Det er særlig øyene i øst som skal være rammet, og da spesielt de franske. Var der i påsken og brukte som vanlig myggstift om kvelden så null problem.

 

Å blande masse severdigheter med turkist vann er faktisk ikke så vanlig i Karibien.

 

Mitt forslag er rett og slett å fly til Cancun og bo på Playa Del Carmen. Det er skikkelig "sydenby", men det er god stemning og dere kan chille på Mamitas. Rundtom på Yucatan finner dere veldig mye historisk stein som er verdt å se. Og om dere dykker kan dere både huledykke og dykke på Manchones ved Isla Muheres hvor det er masse statuer satt ut under vann.

 

Den andre ytterligheten er å reise til Los Roques og bo ute på koralløyene der. Det er det nærmeste man i Karibien kommer til det beste av Stillehavet. Masse å se i det turkise vannet, men lite som skjer over det.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Var selv i Mexico (Cancun) for ett par år tilbake, og kan absolutt anbefale stedet. Det er mye kulturelt å se, mye å gjøre og bra uteliv.

 

Var også på Bahamas i begynnelsen av april. Her finner du litt mer av "chille ya-man feelgood stemningen" dere er ute etter. Nassau er absolutt ett flott sted, med azurblått hav, masse å finne på og bra uteliv. Vi var der dog under spring break, så kjenner ikke helt til hvordan det er vanligvis. Atlantis er også ett sinnsykt sted som er morro å ha besøkt. Dere kan også ta turen ut til mindre øyer, som er skikkelig paradis. Her finnes det stort sett ingenting utenom dykking, fisking og strandliv. Vi var også 5 dager i øygruppen Exuma (Hovedstaden George Town), helt fantastisk sted! (Google it).

Men noe mer enn 5 dager blir fort kjedelig, da det ikke finnes snev av uteliv der. Men kombinert med Nassau er det kjempe!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er bosatt på en av de østlige øyene i Karibia, leser om myggproblemene i avisa her, men har ikke selv merket noe til det. Bruker ikke myggstift/olje selv, men har f.eks. anti-insekt 'ting' oppbevart i garderober og andre mørke steder i huset. På dagtid er det (i vårt område) en konstant bris, så da ser vi ikke bugs overhodet, på kveldstid drar vi for screeningen, og slipper unna når vinden avtar. Så, No Problem :-)

Når det er sagt, så har regntiden nylig satt inn her. Mye grått vær for tiden, men det trengs. Har vært utrolig tørt siste 6 mnd og nå har gresset i hagen begynt å få tilbake grønnfargen sin :-)

PS. Vi drar til Stavanger på ferie i år. Hørt at det er eksotisk ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...