Gå til innhold

hjemmelagt u-båt


Anbefalte innlegg

dette er for de som <<IKKE>> har noe imot noe noen skriver, hvis du hvil skrive at noe er feil så si det på en <<FIN>> måtte, og skriv en bedre måtte og gjøre det på her er et exempel fra en gammel tråd med samme tema: (husk at på bare 10 meters dyp, men en ubåt med ca 9m^2 overflateareal har du 90 tonn med vekt som presser mot ubåten. Du kan ikke begynne å forstå hvor mye du må vite for å lage noe som er trygt, selv på 2-3 meter.....

noen punkter:

- kloakkrør: nei

- Brannslukker og biltema-kompressor: nei

- slippe murstein: nei

- nei

nei

nei

nei

finn på noe annet, vær så snill)

ikke skriv sånt da er du ikke vekommen i denne tråden.. ja det var lit av reglene, nå til hva vi diskuterer.

jeg hvil lage en ubåt som kan gå 16 meter, men jeg skal bare bruke den ned til 10 meter for sikerhets skyld, hvil gjærne ha plass til 2 personer, men klarer meg nok med en.. hyggelig om noen har noen ideer

jeg tenker at: den skal veie mellom 200kg-900kg uten personer inni og at den skal være elektrisk drevet.. har alt bestemt at man ikke skal bli våt av og sitte i den, så ikke gid og snakk om sånne ubåter..

Endret av olav magnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vekten bør du ikke tenke så mye på som utgangspunkt.. Du må ha vekt som er tilpasset totalt volum.. Slik at du enkelt kan dykke.. Altså om den bare er på 1x1x1m trenger du ca 850 kg + to personer.. Men du får neppe plass til to personer og annet utstyr på den plassen.. Så derfor bør volumet avgjøre hvor mye vekten skal være..

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lowcost u-båt er tvilsomme greier. Ikke umuligt å bygge en, men hvor sikker den blir er vel uvisst.. Det er mye styr som må på plass. Ballasttanker med tømmesystem må du ha. Styre og fremdriftsystem må på plass, og ikke minst må du ha luft. Mye luft. Skal det være elektromotor i den? Og du må huske at de 10 første meterene er de farligste...

Men et interesant prosjekt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...