Gå til innhold

mobil med bra kamera? hvilken?


Anbefalte innlegg

Noen mobileksperter her?

 

Jeg skal ha ny mobil, følgende kriterier:

 

1. Bra kamera! Dette er klart viktigst, må kunne ta gode bilder innendørs og utendørs

 

2. Greit batteri, god skjerm, solid byggekvalitet, bra basisfunksjoner. pris helst under 6000 kr. Har iphone 5, kjenner best til apple operativsystem.

 

Jeg kjørte innom elkjøp og expert på vei fra jobb, begge stedene anbefalte samme telefon. Lurer på om forumet anbefaler den samme ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lumia 1020 har helt klart et svært godt kamera til mobiltelefon å være. Bare synd at OS'et er tilnærmet ubrukelig.

 

Hadde windowstelefon for 6-7 år siden, den var helt elendig og ble til slutt kastet ut av vinduet.. Nyere windows er vel greit nok? eller? Jeg er mest vant til iphone, men er ikke "religiøs"

Lenke til kommentar

Lumia 1020 har helt klart et svært godt kamera til mobiltelefon å være. Bare synd at OS'et er tilnærmet ubrukelig.

Ubrukelig? Forklar gjerne :)

Synes Windows Phone er mer enn brukelig og mye bedre enn Android og iOS, men hver sin smak.

Synes ellers at en kommentar som "tilnærmet ubrukelig" vitner mer om manglende modenhet...

Kan ikke tenke meg å gå tilbake til Android eller iOS etter å ha brukt WP8 en stund, spesielt ikke etter 8.1

Finner ikke en eneste ting som frister med de nye fra Sony, HTC eller Samsung i forhold til Lumia 1020

Lenke til kommentar

 

 

Lumia 1020 har helt klart et svært godt kamera til mobiltelefon å være. Bare synd at OS'et er tilnærmet ubrukelig.

Hadde windowstelefon for 6-7 år siden, den var helt elendig og ble til slutt kastet ut av vinduet.. Nyere windows er vel greit nok? eller? Jeg er mest vant til iphone, men er ikke "religiøs"

Ja, forskjellen er VELDIG stor. Hadde (har fortsatt) en htc touch Diamond II med Windows Mobile 6.5. Forsåvidt fornøyd, men såååå treeegt.

Gikk over til iPhone og senere Android, men tror nok jeg blir værende på Windows Phone. Utrolig fornøyd med Lumia 1020 :)

Du kan jo sjekke ut litt mer på windowsphone.com og wpcentral.com også.

Dårlig med Apps... Gå for Sony z2:)

Dårlig med kamera ;)
Lenke til kommentar

prøvde en z2 på butikken, den ser helt rå ut.. og den er vanntett :-) absolutt et alternativ. Vanskelig å få noe inntrykk av kameraet. Sitter nå og ser gjennom et par tester, den er sammenlagt den beste mobilen på markedet ser det ut til.. ikke verst. Både denne og Lumia 1020 er noen store beist av noen telefoner, iphone blir ganske liten ved siden av disse. 1020 har fortsatt knapp ledelse grunnet kameraet som tar bra bilder selv under vanskelige forhold. Har tenkt til å bruke mobilen som mitt eneste kamera. Z2 har bedre utvalg i apper, men lumiaen har veldig gode kart og navigasjon i følge tester..

Lenke til kommentar

Test;

http://www.amobil.no/artikler/samletest-fem-kameramobiler/159673/alle

 

Sitat; -Et halvt år etter at Lumia 1020 kom i salg er det fortsatt ingen som kan tukte Nokia. Mange er skeptisk til megapixelracet, men Nokia beviser at bøttevis av piksler er best, enten det er på dagtid i godt lys, eller når det mørkner litt på på kveldstid.

 

Appen tar automatisk gode bilder, og er lyset for dårlig, er den ikke like forsiktig med blitsen som alternativene fra HTC eller Samsung. Her har du forresten en ekte Xenon-blits å rutte med. Det gir enda bedre bilder i dårlig lys.-

 

Og fotoapper... (bilde)

post-280044-82860_thumb.png

Lenke til kommentar

Lumia 1020 har det beste kameraet til å være telefon. Du får selvsagt ikke kamerakvalitet på nivå med skikkelige kameraer til noen få tusenlapper, men veldig bra til å være telefon.

 

Så spørs det bare om resten av telefonen faller i smak. Personlig ville jeg styrt unna både Windows eller iOS. Jeg er ikke så interessert i Android heller, men det virker som det minste av ondene for tida.

 

Andre aktuelle telefoner med relativt godt kamera er i første rekke Sony Xperia Z2, Z1 og Z1 compact.

 

PS. Det er ikke sikkert at telefonkamera strekker til selv om du kjøper det beste. Et telefonkamera vil nok alltid forbli et nr 2. kamera kvalitetsmessig. Det man bruker de gangene man ikke har med seg et skikkelig kamera.

Lenke til kommentar

Lurer på 1020 selv og så har Z2, Z1 og Z1 compact samme kamera, bare at Z2 naturlig nok har litt nyere software.

 

med mindre jeg har misforstått noe.

 

Sitter med en htc one s så er spørsmålet om forbedringene til feks Z1 compact er store nok til å forsvare prisen...

 

( Kjører med cyanogenmod så er ikke så mye oppdatering på software fronten heller )

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Lumia 1020 har det beste kameraet til å være telefon. Du får selvsagt ikke kamerakvalitet på nivå med skikkelige kameraer til noen få tusenlapper, men veldig bra til å være telefon.

 

Så spørs det bare om resten av telefonen faller i smak. Personlig ville jeg styrt unna både Windows eller iOS. Jeg er ikke så interessert i Android heller, men det virker som det minste av ondene for tida.

 

Andre aktuelle telefoner med relativt godt kamera er i første rekke Sony Xperia Z2, Z1 og Z1 compact.

 

PS. Det er ikke sikkert at telefonkamera strekker til selv om du kjøper det beste. Et telefonkamera vil nok alltid forbli et nr 2. kamera kvalitetsmessig. Det man bruker de gangene man ikke har med seg et skikkelig kamera.

 

Gode tips! Jeg er ikke så opptatt av OS da jeg er en ganske "kjedelig" bruker.. Jeg har bare innfunnet meg med at jeg er for dårlig på å ta med et dedikert kamera, så jeg vil gjerne tyne maksimal teknisk bildekvalitet ut av telefonen så langt det lar seg gjøre. Om ikke annet som et eksperiment. Kameraet i iphone 5s er faktisk ganske ok.

Lenke til kommentar

Med 8.1 oppdateringen har windows phone blitt rimelig bra. Søk litt rundt etter tester av 1020 så ser du kvalitetene i den telefonen vs andre. Det er rimelig harde begrensninger i form av apper, men kan du leve med det går det greit. Jeg har feks 4 nettlesere på min telefon, stusselig utvalg på windows plattformen for å si det sånn, selv om IE 11 er et stort skritt fremover.

 

de andre appene jeg bruker som spotify, endomondo og litt andre er tilstede, bare i litt "dårligere" utgaver.

Lenke til kommentar

App-utvalget er tynt på WP i forhold til Android og iOS, men det er ikke viktig for alle. Ellers er WP både lett, enkelt i bruk og stabilt. Dersom kamera er veldig viktig, ville jeg heller kjøpt et godt kompaktkamera, og en mobil som dekket mitt behov til "mobil-ting".

Endret av zanta
Lenke til kommentar

 

 

Lumia 1020 har det beste kameraet til å være telefon. Du får selvsagt ikke kamerakvalitet på nivå med skikkelige kameraer til noen få tusenlapper, men veldig bra til å være telefon.

 

Så spørs det bare om resten av telefonen faller i smak. Personlig ville jeg styrt unna både Windows eller iOS. Jeg er ikke så interessert i Android heller, men det virker som det minste av ondene for tida.

 

Andre aktuelle telefoner med relativt godt kamera er i første rekke Sony Xperia Z2, Z1 og Z1 compact.

 

PS. Det er ikke sikkert at telefonkamera strekker til selv om du kjøper det beste. Et telefonkamera vil nok alltid forbli et nr 2. kamera kvalitetsmessig. Det man bruker de gangene man ikke har med seg et skikkelig kamera.

Gode tips! Jeg er ikke så opptatt av OS da jeg er en ganske "kjedelig" bruker.. Jeg har bare innfunnet meg med at jeg er for dårlig på å ta med et dedikert kamera, så jeg vil gjerne tyne maksimal teknisk bildekvalitet ut av telefonen så langt det lar seg gjøre. Om ikke annet som et eksperiment. Kameraet i iphone 5s er faktisk ganske ok.

Hvis du er opptatt av grunnfunksjoner og kamera så gå for 1020. Best på kamera. Bra på grunnfunksjoner, til kun 2495,-. Ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...