Gå til innhold

Privatisteksamen


Voli

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går i Vg1 nå, og har matematikk 1T. Jeg får mest sannsynlig karakter 3 i standpunkt og skal i tillegg opp til eksamen.

 

Jeg vil helst ikke ha noen 3'ere (eller lavere) på vitnemålet, og vurderer å ta matte som privatist til høsten. Er det mulig å ta opp 1P isteden eller må jeg ta det jeg har hatt fra før av?

 

Vil standpunktkarakteren byttes ut med privatisteksamens-karakteren? Blir eksamenskarakteren stående uansett?

 

Sorry for rotete innlegg, er bare usikker på reglene :).

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men blir det f.eks.

 

 

Karakter:

 

Standpunkt 1P: 5 Eksamen 1T: 3

 

blir kanskje litt rart på vitemålet?

 

 

Nei, den tidligere karakteren din blir borte.. Altså. Hvis du har 1T fra før av og du tar opp 1P, så forsvinner 1T karakteren HELT og erstattes med 1P. Så det står bare

 

Matematikk 1P Eksamen: 5

 

Står ingenting på standpunktkarakter da

Lenke til kommentar

 

Men blir det f.eks.

 

 

Karakter:

 

Standpunkt 1P: 5 Eksamen 1T: 3

 

blir kanskje litt rart på vitemålet?

 

 

Nei, den tidligere karakteren din blir borte.. Altså. Hvis du har 1T fra før av og du tar opp 1P, så forsvinner 1T karakteren HELT og erstattes med 1P. Så det står bare

 

Matematikk 1P Eksamen: 5

 

Står ingenting på standpunktkarakter da

 

Åja, tusen takk!

 

Da ble alt mye klarere..

Nå slipper jeg å være SÅ stressa før eksamen i morgen ;))

Lenke til kommentar

Går det ikke an å bare å gå videre til P2, slik at T1 karakteren fra VG1 blir strøket? Også blir kun karaktererene man får i P2 stående på vitnemålet?

 

Men vet ikke helt hvordan dette fungerer hvis man i tillegg har en eksamenskarakter i T1.

Endret av Goose921
Lenke til kommentar

1T er ikke et krav på noen studier. Det er bare enklere med S1 hvis man har hatt 1T.

 

 

Jeg hadde 1T selv på vgs, men bytta det ut med 1P. Har også hatt S1 og S2. Jeg prøver å komme inn på medisin:) og denne komboen funkee bra.

 

 

Nei, kanke ta 2P og ha det uten å ha 1P på vitnemålet. 1 klasse matte ekke valgfritt.

Lenke til kommentar

1T er ikke et krav på noen studier. Det er bare enklere med S1 hvis man har hatt 1T.

 

 

Jeg hadde 1T selv på vgs, men bytta det ut med 1P. Har også hatt S1 og S2. Jeg prøver å komme inn på medisin:) og denne komboen funkee bra.

 

 

Nei, kanke ta 2P og ha det uten å ha 1P på vitnemålet. 1 klasse matte ekke valgfritt.

 

Stemmer, mente selvsagt R1, ikke T1.

Lenke til kommentar

1T er ikke et krav på noen studier. Det er bare enklere med S1 hvis man har hatt 1T.

 

 

Jeg hadde 1T selv på vgs, men bytta det ut med 1P. Har også hatt S1 og S2. Jeg prøver å komme inn på medisin:) og denne komboen funkee bra.

 

 

Nei, kanke ta 2P og ha det uten å ha 1P på vitnemålet. 1 klasse matte ekke valgfritt.

 

Snålt, jeg har nemlig kun P2 karakteren stående på mitt vitnemål, da P1 ikke var et avlsuttende fag (i motsetning til T1) så trengte ikke noen karakterer å føres opp på vitnemålet.

 

Men er et par år siden jeg gikk gikk ut av vgs.

Lenke til kommentar

 

1T er ikke et krav på noen studier. Det er bare enklere med S1 hvis man har hatt 1T.

 

 

Jeg hadde 1T selv på vgs, men bytta det ut med 1P. Har også hatt S1 og S2. Jeg prøver å komme inn på medisin:) og denne komboen funkee bra.

 

 

Nei, kanke ta 2P og ha det uten å ha 1P på vitnemålet. 1 klasse matte ekke valgfritt.

 

Snålt, jeg har nemlig kun P2 karakteren stående på mitt vitnemål, da P1 ikke var et avlsuttende fag (i motsetning til T1) så trengte ikke noen karakterer å føres opp på vitnemålet.

 

Men er et par år siden jeg gikk gikk ut av vgs.

 

 

Til og med de som gikk ut 2010 tror jeg, er del av ny reform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

1T er ikke et krav på noen studier. Det er bare enklere med S1 hvis man har hatt 1T.

 

 

Jeg hadde 1T selv på vgs, men bytta det ut med 1P. Har også hatt S1 og S2. Jeg prøver å komme inn på medisin:) og denne komboen funkee bra.

 

 

Nei, kanke ta 2P og ha det uten å ha 1P på vitnemålet. 1 klasse matte ekke valgfritt.

 

Snålt, jeg har nemlig kun P2 karakteren stående på mitt vitnemål, da P1 ikke var et avlsuttende fag (i motsetning til T1) så trengte ikke noen karakterer å føres opp på vitnemålet.

 

Men er et par år siden jeg gikk gikk ut av vgs.

 

 

Til og med de som gikk ut 2010 tror jeg, er del av ny reform.

 

 

Da så, da gir det mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...