Gå til innhold

ANMELDELSE: Wolfenstein: The New Order


Anbefalte innlegg

Aner ikke hvor lang den er, men tidlig i spillet får vi ta et valg som endrer hele tidslinjen. Dermed er det lurt å spille gjennom to ganger for å få hele historien. Legg til collectibles osv og at ikke aller er så überhardcore at de løper gjennom på aller vanskeligste vanskelighetsgrad i blinde med en hånd bundet på ryggen uten å dø en eneste gang, så er lengden ikke så spikret fast. Noen klarer spillet på en uke, noen klarer det på en time. Skal vi tro forumbrukere, i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digger spillet selv. Var faktisk et friskt pust i den stagnerende FPS sjangeren. Gladvold, nazi, bra stemmeskuespill, god våpenfølelse m.m. Hos meg er denne tittelen solid 8/10 etter 6 timer spilling.

 

Ja takk til mer slike spill som Wolfenstein.

 

Nettopp derfor jeg digga Shadow Warrior. Definitivt et spill verdt å teste om du likte det her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke rundet spillet enda, men ELSKER det! For en nostalgi, for noen herlige våpen, for en sjuk historie! Og det beste er marerittet du kan få når du er i Motstands hovedkvarteret! Var rett og slett episk, og vekket meget gode minner i fra de første FPSene jeg spilte!

Lenke til kommentar

Det er ikke settingen som er hovedpoenget, men at de får lov til være mekanisk bakoverskuende, til tross for budsjettet. De må gjøre noen knefall for moderne spillnykker, ellers hadde de vel ikke fått lov til å lansere det, men som mekanisk solid skytespill er det uendelig mye mer interessant enn noen av tingene du sammenlikner med (og omtrent midt på treet sammenliknet med alle de tilsvarende titlene du ikke trekker noen linjer til). Også er det engang slik at ingen av de som forfattet dette kommer til å vinne noen nobelpris i litteratur, så det hadde selvsagt vært bedre om de bare kjørte 100% schlocky i stedet for å prøve å minne oss på at "krig er fælt og sånn" innimellom. Men det er småplukk, med mindre det er narrativ diskurs du verdsetter mest i skytespillene dine.

 

Ingenting er hovedpoenget - som spill flest består Wolfenstein av en myriade av mindre og større delpoenger som til sammen utgjør en helhet.

 

En av de mest sentrale delene av spillet, det vi kan kalle "direkte action", er nokså vellykket. Men den delen utgjør ikke hele spillet, og selv der er det rom for forbedring. Jeg nevner kunstig intelligens, våpenutvalg og variasjon i fiender.

 

Det narrative er forøvrig kun så viktig som spillet tillater den å være.

Endret av TobiBlakk
Lenke til kommentar

LIkte spillet godt, litt knotete kontroll med tastatur, gikk over til gamepad, så ble alt bedre. Liker Wolfenstein godt, lineært ja, men gøy. Gode cutscenes, brutale fiender, god lyd. Etter hvert som historien fortsetter blir nazistene stadig mer brutale, men dette gir oss en deilig mulighet for litt payback. Snikingen fungerer godt nok, det er ikke thief eller dishonored, men det gjør ikke noe. Så må det nevnes at nesten alle våpnene kan dualvieldes, kjekt:) God fornøyelse, verdt å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LIkte spillet godt, litt knotete kontroll med tastatur, gikk over til gamepad, så ble alt bedre. Liker Wolfenstein godt, lineært ja, men gøy. Gode cutscenes, brutale fiender, god lyd. Etter hvert som historien fortsetter blir nazistene stadig mer brutale, men dette gir oss en deilig mulighet for litt payback. Snikingen fungerer godt nok, det er ikke thief eller dishonored, men det gjør ikke noe. Så må det nevnes at nesten alle våpnene kan dualvieldes, kjekt:) God fornøyelse, verdt å kjøpe.

 

Tastatur blir mindre knotete om du kombinerer det med mus :)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Spilt det endel selv, og brukt ganske mange timer på dette spillet. Kjenner at det er ***lenge*** siden jeg har spilt et spill hvor tankene dras i retning av HL serien ^^


Det som kanskje er best med hele spillet (så langt), er at man hele tiden får en følelse av "fy f**n disse gutta må HATE nazister gitt!"



Tenker da spesielt på Frau Engel, som blir trøkt av robotneven i trynet, hvorpå hu kommer opp i trynet ditt og har lyst til å blø over hele deg..




Virkerlig et spill, med herlige effekter, fisker som svømmer, hunder med AI, den har alt CoD har og mere til (les: nazister som du kan gjøre alt mulig rart fælt med)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned med spillet fredags kveld, og spille en liten time. Hadde ikke all verdens høyre forventninger til spillet, og tenkte jeg ikke kom til å bli sittende så veldig lenge. Heldigvis tok jeg grundig feil, og ble sittende hele natten med det. Spillet tok meg kraftig på senga!

 

Personlig synes jeg i allefall at spillet er langt i fra "like standardisert som hvilket som helst annet skytespill", og i allefall ikke dagens skytespill. Machinegames har, med fordel, gitt en blank en i å kaste vekk tid på å lage en MP-del, og fokusert helt å holdent på en god single player opplevelse. Resultatet er et interessangt persongalleri, en kul og fengende story, og skikkelig heftig over-the-top action. Gir det selv et 8/10 og er storfornøyd med kjøpet!

Lenke til kommentar

Anmelderen liker tydeligvis ikke denne typen spill og anmeldelsen bærer preg av det.

Anmelder liker denne typen spill. Derav "nokså godt" og en over middels karakter.

 

Men det er tydelig, utifra reaksjonene i denne tråden, at jeg likte dette Wolfenstein litt mindre enn gjennomsnittet. Det er helt greit, men jeg synes det er synd hvis vi har kommet dit at alt under en åtter oppfattes som slakt.

Endret av TobiBlakk
Lenke til kommentar

 

Anmelderen liker tydeligvis ikke denne typen spill og anmeldelsen bærer preg av det.

Anmelder liker denne typen spill. Derav "nokså godt" og en over middels karakter.

 

Men det er tydelig, utifra reaksjonene i denne tråden, at jeg likte dette Wolfenstein litt mindre enn gjennomsnittet. Det er helt greit, men jeg synes det er synd hvis vi har kommet dit at alt under en åtter oppfattes som slakt.

 

 

Diablo 3 fikk 9/10 av Gamer.no og betegnelsen "Klassisk" .Et felles spillsamfunn var vel enige om at dette spillet var en fornærmelse mot tidligere spill i serien.

Dette bare beviser at anmeldelser ikke er verdt papiret det er skrevet på , at de er høyst subjektive - dette er blitt debattert i en annen tråd forøvrig.

 

Wolfenstein har i skrivende stund fått gjennomsnittlige score 82/100 av den samlende anmelder-pressen.

Lenke til kommentar

 

 

Anmelderen liker tydeligvis ikke denne typen spill og anmeldelsen bærer preg av det.

Anmelder liker denne typen spill. Derav "nokså godt" og en over middels karakter.

 

Men det er tydelig, utifra reaksjonene i denne tråden, at jeg likte dette Wolfenstein litt mindre enn gjennomsnittet. Det er helt greit, men jeg synes det er synd hvis vi har kommet dit at alt under en åtter oppfattes som slakt.

 

 

Diablo 3 fikk 9/10 av Gamer.no og betegnelsen "Klassisk" .Et felles spillsamfunn var vel enige om at dette spillet var en fornærmelse mot tidligere spill i serien.

Dette bare beviser at anmeldelser ikke er verdt papiret det er skrevet på , at de er høyst subjektive - dette er blitt debattert i en annen tråd forøvrig.

 

Wolfenstein har i skrivende stund fått gjennomsnittlige score 82/100 av den samlende anmelder-pressen.

 

Anmeldelser er definitivt subjektive - noe annet ville jo vært umulig. At det gjør dem verdiløse er jeg derimot ikke enig i. Meningsutveksling er sjeldent verdiløst så lenge det er ærlig og har et eller annet konstruktivt formål.

 

Problemet er at altfor mye av diskusjonen i kjølvannet av anmeldelser baserer seg på karakter - og ikke innhold. Verken tekstens eller spillets innhold. Jeg synes Wolfenstein er nokså godt, derfor ga jeg karakteren som i følge Gamers graderingssystem tilsier nokså godt, men det er jo bare et tall. Det interessante burde jo først og fremst ligge i teksten over.

Lenke til kommentar

Dette er en av årets overraskelser for min del. Lenge siden jeg har spilt et fps med såpass bra kvalitet. Veldig bra historie, karakterer, gameplay. Det er ikke noe dem trenger å endre på her, det er dødsartig.

 

6/10 og Watch Dogs får 8/10? De karakterne skulle vært byttet om. Wolfenstein er et kvalitetsspill hele veien gjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...