Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fjerne Maurtue?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte meg et hus her i vinter, og nå som snøen har gått så merker jeg at det er utrolig mye skogmaur i hagen og på parkeringsplassen utenfor huset mitt.

 

Jeg har oppdaget en ganske stor maurtue kanskje 20 meter utenfor huset. Jeg har ikke sett noe maur inne i huset enda men er redd at det kan komme hvis jeg ikke gjør noe.

Spørsmålet mitt er derfor: Er det mulig å få fjerna maurtua, og evt. hvilke midler bør jeg bruke for å få gjort dette på en god og effektiv måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn store, brune skogmaur er ikke så glad i å bo inne i hus, tror jeg. Det er mest de små maurene som er det.

 

Det finnes sikkert egne midler, men en metode er å strø salt på den delen av tua som vender mot huset. Da flytter de forhåpentligvis.

 

Men saltet dreper også gress og andre ting, så det gjelder å ikke bruke for mye.

 

Saft med aspartam dreper også maurene, men om hele tua flytter er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn store, brune skogmaur er ikke så glad i å bo inne i hus, tror jeg. Det er mest de små maurene som er det.

 

Det finnes sikkert egne midler, men en metode er å strø salt på den delen av tua som vender mot huset. Da flytter de forhåpentligvis.

 

Men saltet dreper også gress og andre ting, så det gjelder å ikke bruke for mye.

 

Saft med aspartam dreper også maurene, men om hele tua flytter er en annen sak.

Aha! Takk for tips! :) Ønsker uansett å få fjerna maurene i og med de kan være plagsomme når man sitter ute.

Lenke til kommentar

Har en veldig effektiv spray hjemme, tok livet av ett bol eller noe(underjordisk) med maur rett utenfor inngangen min for 3 år siden, enda ikke kommet tilbake.

 

4-5 spray der de beveget seg mest var nok til å ta knekken på de, måtte koste bort døde maur etterpå.

 

Men, husker ikke hva sprayen het, skal sjekke når jeg er ferdig på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en veldig effektiv spray hjemme, tok livet av ett bol eller noe(underjordisk) med maur rett utenfor inngangen min for 3 år siden, enda ikke kommet tilbake.

 

4-5 spray der de beveget seg mest var nok til å ta knekken på de, måtte koste bort døde maur etterpå.

 

Men, husker ikke hva sprayen het, skal sjekke når jeg er ferdig på jobb.

Ah! Høres bra ut! Hadde vært flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...