Gå til innhold

Går stadig tom for minne


Anbefalte innlegg

Jeg ha en LG Nexus 5 som stadig går tom for minne. 2 GB minne er ikke mye til småspill, en lydbok, og en nettleser på en og samme gang. Telefonen er tregt og fungerer generelt sett dårlig.

 

Kan noen anbefale en Android-telefon med mer minne? Da mener jeg mer tilgjengelig minne og ikke mer minne fordi leverandørens bloatware bruker så mye minne at de måtte legge til mer for at den i det hele tatt skulle fungere (tidlige HTC modeller, for eksempel).

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er RAM, ja.

 

Å tilbakestille telefonen er jo å miste alle dataene på den. Hvorfor i allverden vil du anbefale noen å gjøre noe så drastisk?

 

Telefonen har bare for lite RAM for mitt bruk.

 

Audible-appen alene bruker mye RAM. Spill bruker RAM. Nettlesere med videoer og tinge nettsider bruker RAM. Android OS bruker 700 MB av 2 GB RAM alene.


Tror nok det er noe feil med den ja

 

Designfeilen lite RAM for avanserte brukere, ja.

Lenke til kommentar

OSet bruker 700 MB. Audible bruker ~180 MB. Firefox rundt 200 MB (en ti–tjue faner) for en vanlig session. Spill bruker rundt 3-400 MB. Da er vi opp 1480 av 2000 MB. Dette er min vanlige standby modus. Så er det litt småting og kanskje en widge tog to så er vi oppe i 1800 MB og systemet begynner og slite med swapping.

Lenke til kommentar

Leverandørens bloatware?? Du har Nexus med den pureste versjonen av Android det er mulig å få, alle andre leverandører har UI oppå Android i tillegg til masse annet. På min HTC One bruker Android ca 900 mb, på min nexus bruker den ~500.

 

Har du hørt om å lukke programmer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg ha en LG Nexus 5 som stadig går tom for minne. 2 GB minne er ikke mye til småspill, en lydbok, og en nettleser på en og samme gang. Telefonen er tregt og fungerer generelt sett dårlig.

 

Kan noen anbefale en Android-telefon med mer minne? Da mener jeg mer tilgjengelig minne og ikke mer minne fordi leverandørens bloatware bruker så mye minne at de måtte legge til mer for at den i det hele tatt skulle fungere (tidlige HTC modeller, for eksempel).

 

 

Skru av programmer du ikke bruker. Det pleier stort sett å fikse problemene for de aller fleste enheter som går tregt pga oppspist minne.

Lenke til kommentar

Har du hørt om å lukke programmer?

 

Ja, men jeg liker ikke å gå inn i app-manageren for å gjøre det. Å sweipe vekk en app fra listen lukker den ikke nødvendigvis. (Sjekk i app-managere, de kjører fremdeles i bakgrunden.) Micro-management av apps er det ikke meningen at brukere skal drive med uansett. ;-) Det er moderne og brukervennlig, vet du.

 

En annen ting er at jeg VILL høre på en lydbok, bla gjennom nettet, og tite innom et spill i ny og né. Det er det vanlige bruksmønsteret jeg har. Jeg synes ikke selv det er så veldig mye.

 

Xperia Z2 har 3GB. Men om 3GB rekker tviler jeg på med slike forventninger.

Her har man sikkert et større footprint på operativsystemet og Sony rom m/egne apps/services.

 

Det kan høres sannsynlig ut.

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar

Jeg gjør akkurat det samme på min Note 2 med 2 GB RAM, er snappy, og ingen problemer, du har nok defekt enhet eller noen apper som kjører i bakgrunnen som trekker ressurser. Sikker på at det er mengden RAM som er problemet og ikke tilgjengelig prosessorkraft?

 

Hvilke apper har du innstalert, gi gjerne hele listen? Hvilke spill er det som er så krevende?

 

2GB RAM i en telefon er _ikke_ lite. 1GB er adekvat til det aller meste, selv 512MB er brukbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

10-20 faner som er konstant åpne? Jeg forstår at du liker å sitte litt på nettet til tider, men hvis du MÅ ha 10-20 sider åpne til en hver tid er vel kanskje en PC litt bedre å lese på?

Og selv om du vil spille litt i ny og ne, behøver ikke de stå på til enhver tid?

 

Jeg vil ikke tro det hjelper å oppgradere til telefon med mer RAM - bedre å tilpasse bruken litt mer mot mobiltelefon, og ikke se på det som en 4.95" pc.

Lenke til kommentar

10-20 faner som er konstant åpne? Jeg forstår at du liker å sitte litt på nettet til tider, men hvis du MÅ ha 10-20 sider åpne til en hver tid er vel kanskje en PC litt bedre å lese på?

Og selv om du vil spille litt i ny og ne, behøver ikke de stå på til enhver tid?

 

Jeg vil ikke tro det hjelper å oppgradere til telefon med mer RAM - bedre å tilpasse bruken litt mer mot mobiltelefon, og ikke se på det som en 4.95" pc.

 

Jeg tror jeg skal ta en Stallman: droppe telefonen og begynne å bruke laptoppen til alt. Den har innebygd 3G-modem.

Lenke til kommentar

Både tilbakestiller bytter telefoner & rom med jevnlig, uten at jeg mister all data av den grunn. Det meste ligger i synk med diverse skytjenester osv, skulle det være noe som ikke gjør det så er det bare ta en backup først.

 

Etter Project Svelte som kom med KitKat så skal Android kunne kjøre smooth på enheter med kun 512MB RAM da minnebruken til Android ble kraftig redusert ... Så holder ikke 2GB vil man nok måtte endre brukermønsteret sitt, eventuelt kjøpe en Z2, Note3 eller noe med 3GB RAM og installere en enkel ROM da stock ROM mest sannsynlig ikke vil gi mer tilgjengelig minne enn en Nexus med 2GB.

Lenke til kommentar

Jeg ha en LG Nexus 5 som stadig går tom for minne. 2 GB minne er ikke mye til småspill, en lydbok, og en nettleser på en og samme gang. Telefonen er tregt og fungerer generelt sett dårlig.

 

Kan noen anbefale en Android-telefon med mer minne? Da mener jeg mer tilgjengelig minne og ikke mer minne fordi leverandørens bloatware bruker så mye minne at de måtte legge til mer for at den i det hele tatt skulle fungere (tidlige HTC modeller, for eksempel).

 

 

Du bør se på appene du har installert. Virker som du har noe som er dårlig. Særlig om du syns mobilen er treg.

Vet ikke om firefox er så bra dog. Virker som andre har hatt problemer med den og.

 

Nå er det ikke noe motsetning mellom å ha en mobil og en laptop. Ville heller kjøpt en laptop i tillegg til Nexus 5 enn å kjøpe en annen mobil.

 

At 2 GB er for lite virker også søkt.

Endret av Obli
Lenke til kommentar

Jeg bruker telefonen til mye. Appene gjør det de skal og bruker så mye minne som forventet. Problemet er rett og slett som jeg beskrev i første innlegg: jeg trenger mer minne.

Må bare spørre: Om du prøver å stanse alle applikasjonene, fungerer da telefonen som den skal? Enig med de andre at det høres merkelig ut at du får telefonen til å knele.

Om du vil ha 3GB RAM er du nødt til å kjøpe en telefon som har 3GB RAM og legge inn en custom-ROM som ikke inneholder all bloatwaren du ikke vil ha! Eneste løsningen jeg kommer på.

Endret av bobkåre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...