Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skadet på arbeidsplassen


Melina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regningen, dvs egenandel, fordi DU presterte å kutte deg i fingeren med en saks? :huh:

 

Når jeg gikk på vgs brakk jeg armen fordi jeg falt av sykkelen på vei hjem fra skolen, og da betalte skolen regningen, fordi de hadde ansvar for min sikkerhet, det var fortsatt JEG som presterte å falle av sykkelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg kuttet meg i fingeren på jobb, så var jeg og fikk strippet det hos legen, kan jeg kreve at arbeidsplassen betaler regningen(jeg jobber på Cubus)

 

Du bor ikke i USA. I Norge ville slike bagateller bare blitt latterliggjort, med god grunn.

Lenke til kommentar

Nav skal betale, når du var hos legen skal det føres på skjema at det var en yrkesskade. Deretter skal du få et nyttskjema som fylles ut slik at NAV kan utbetale utgiftene.

 

Jeg kuttet meg i fingeren på jobb, så var jeg og fikk strippet det hos legen, kan jeg kreve at arbeidsplassen betaler regningen(jeg jobber på Cubus)

 

Du bor ikke i USA. I Norge ville slike bagateller bare blitt latterliggjort, med god grunn.

 

Nei, I Norge er det stor fokus på HMS, så slike skader blir tatt alvorlig av de store bedriftene hvertfall. I Firmaet jeg jobber i (400+ ansatte) er det forbud å bruke kniv, skal man bruke det må man få en arbeidstillatelse for å bruke kniv. Høres sikkert ekstremt ut, men sånn er det nå engang i mange bedrifter.

Lenke til kommentar

Det går nok helt fint å be bedriften om å betale, så lenge dere fyller ut skademeldingsskjema og det sendes inn til NAV får de dekket det uansett. Er ikke snakk om mange hundrelappene akkurat. Det kan regnes som en yrkesskade enda så "teit" det virker.

Lenke til kommentar

Hun jobber i en klesbutikk og skadet seg selv med en saks, hvis det er et verktøy man ikke kan bruke uten tredsgera kurs og som eventuelt krever full ulykkesgranskning så håper jeg Norge blir truffet av en meteoritt snarest og alt liv her blir utslettet

Vet ikke hvorfor du påstår at det var en saks? Det var en tapetkniv jeg brukte for å åpne en pappeske med varer, som er en del av arbeidsoppgavene mine

Lenke til kommentar

Blir man skadet som del av arbeidsoppgavene, er det helt riktig å fylle ut skademeldingsskjema og få det dekket av jobben. Man slenger ikke bare ut hundrelapper uten videre heller.

At stedet der Allfather jobber har en machokultur der man ikke "skal si ifra" får være hans greie.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller ingen trille , er ikke akkurat et verktøy man sperrer av store området for bruk av og man må ha ATSJA for bruke

Tja, såpass farlig at forrige arbeidsplassen min kuttet ut tapetkniver pga skader, når mange bruker kniver vil noen skade seg. Byttet de ut med tapetkniver hvor bladet går automatisk tilbake og med blad som ser ut som en krok. Ingen som kuttet seg etterpå, jobben blir gjort og det koster svært lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...