Gå til innhold

[Løst] Ny Ultrabook til ca 15 000,-


Anbefalte innlegg

Nå er den tiden kommet til å oppgradere min bærbare maskin.

 

Ser etter en i Ultrabook - kategorien, med en pris mellom 10k - 15k

 

Utvalget er stort og spør da etter anbefalinger fra dere som kanskje har noen ideer utifra personlige erfaringer.

 

Har noen ting jeg vil ha på maskinen;

 

- Minimum 128 GB SSD

- Minimum 1080p HD skjerm

- Minimum 8 GB RAM

- Ikke mindre enn 13", men heller ikke større enn 15"

 

Jeg skal generelt bruke telefonen til programmering, vanlig bruk og bilderedigering, kanskje litt Minecraft og eventuelt CIV 5.

Trengs ikke å være en intensiv gameing maskin, for det skal den ikke brukes til heller.

 

EDIT:

 

Har selv sett på MacBook Pro 13 tommer med Retina og MSI GS70/GS60.

 

Selv tror jeg at MacBook Pro'en er et bedre valg, men skurrer på om den vil kjøre de to spillene over med helt ok grafikk. MSI er jeg redd for blir for varm og vil bråke under load, noe jeg prøver å unngå her. Så også på Acer Aspire S7-392 som et alternativ, men har hatt dårlig erfaring med Acer før.

 

Noen som har noen tips?

Endret av Hvaheterdu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se på det, ser etter noe rundt en opp til 15k, kan endre førstetråden slik at det står litt bedre. Mellom 10 - 15k tenker jeg, noe som er lett å bruke, har masse batteritid og ikke kræsjer hvis jeg gjør et par ting samtidig :)

Den jeg har er lynrask, har den kraftigste versjonen, koster nok litt mer enn 15k (LibreOffice starter på et par sekunder, Windows 7 booter i løpet av et minutt, fra du trykker på power-knappen). Batterilevetiden er på ca 4 timers aktiv bruk, med WiFi. Den kan brukes med docking-stasjon, og da er den også en fullverdig skrivebordserstatter i tillegg til at det faktisk er en ultrabook.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Dette er en noe rimeligere modell, men bør ikke utelukkes for den del!

 

Asus UX32LN:

 

https://www.komplett.no/asus-zenbook-ux32ln-133-fhd-matt/808906

 

13.3" FullHD IPS skjerm med matt overflate (ikke touch og anna tull).

Dedikert Nvidia GT840M grafikk, godt nok til de fleste spill om man er litt nøktern på grafikkinstillingene.

1.4Kg

256Gb SSD.

8Gb RAM

 

Vel verdt å ta med i vurderingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Likte det jeg så når jeg tittet på Yoga 2 Pro, likte utseende og hva du får for prisen.

Har også øyene mine på en Macbook Pro med Retina, til tilsvarende samme pris, MEN da får jeg bare 256 GB SSD og ikke 512 noe jeg anser som et tap egentlig.

Lenke til kommentar

 

 

Likte det jeg så når jeg tittet på Yoga 2 Pro, likte utseende og hva du får for prisen.

Har også øyene mine på en Macbook Pro med Retina, til tilsvarende samme pris, MEN da får jeg bare 256 GB SSD og ikke 512 noe jeg anser som et tap egentlig.

 

Har denne, men i en svakere utgave. Disse maskinene er helt geniale, kan brukes til det meste, har en nydelig skjerm og er i det store og der hele en frys å bruke. Jeg har utgaven med i5-4200 CPU og jeg synes den er rask nok i massevis, så kjøper du den i7 utgaven så skulle du ha maskin som holder lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Likte det jeg så når jeg tittet på Yoga 2 Pro, likte utseende og hva du får for prisen.

Har også øyene mine på en Macbook Pro med Retina, til tilsvarende samme pris, MEN da får jeg bare 256 GB SSD og ikke 512 noe jeg anser som et tap egentlig.

Har denne, men i en svakere utgave. Disse maskinene er helt geniale, kan brukes til det meste, har en nydelig skjerm og er i det store og der hele en frys å bruke. Jeg har utgaven med i5-4200 CPU og jeg synes den er rask nok i massevis, så kjøper du den i7 utgaven så skulle du ha maskin som holder lenge.
Jeg har selv en første generasjon yoga , hatt den i 1 år og 5 måneder.

Med i7 ivy bridge. 8GB RAM og 380GB SSD.

(utvidet selv med pluss en msata 250GB SSD og byttet RAM til 8GB)

Alle glaner fælt når jeg bruker den på fly i stand mode , genial til film , musikk og underholdning på flyreiser.

Lenke til kommentar

Føler det er vanskelig å velge. Sitter nå mellom Lenovoen og Retina 13 tommer. Positivt overrasket over Apple, og liker designet, batteritiden og spesifikasjonene. Litt stiv pris, det er alt. Leonovoen er veldig fin den, med veldig gode specs iforhold til Mac'en, men personlig likte jeg ikke at den kan snus som en tablet, det er det jeg har nexusen min til :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...