Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk, skriftlig eksamen, Vg1 - 21. mai 2014


Skriftlig eksamen i engelsk våren 2014  

28 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter fikk du? :)

    • 1
      2
    • 2
      3
    • 3
      2
    • 4
      5
    • 5
      10
    • 6
      6


Anbefalte innlegg

En meget sannsynlig årsak er nok at både indianere og afroamerikane har slitt etter å ha blitt undertrykt i tidligere generasjoner, og gjerne er mer vanskeligstilte i samfunnet. De har vel også lavere gjennomsnittsinntekt, og sliter generelt mer. Sånn sett er det ikke så vanskelig å tenke seg at de også har mindre sjanse for å fullføre High School

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hei
Dere kjenner hvor mange ord min og max må skrive for kurtsvar og langsvar?
Vi kan bruke selv data. eller ... og hvis vi bruke data hvordan levere svarene med minipen eller internetside?
også jeg håper noen av dere (share) noen komentar og webside eller anen kjelder til andre .

 

 

Lengden er ikke det viktigste. Kortsvarsoppgaven bør likevel være maksimal en side, men langsvarsoppgaven gjerne ligger mellom 1,5 og 3 sider.

 

 

 

 

på en side i word vi kan lagre mellom en ord til 2000 eller mer jeg tror kurtsvar maks ck.250 ord og langsvar Min ck.500 ord må skrive

også jeg fint dvar på data hvis noen er privatist her kan søke https://www.privatistweb.no/prweb/start.action?index=true

det betyr kan vi bruke selv data men for privatist dette webside svar til meg !

Fristen er utgått

PrivatistWeb er sperra for registrering av eksamensoppmeldingar og registrering av nye brukarar i perioden frå 02.02.14 til og med 14.08.14

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei
Dere kjenner hvor mange ord min og max må skrive for kurtsvar og langsvar?
Vi kan bruke selv data. eller ... og hvis vi bruke data hvordan levere svarene med minipen eller internetside?
også jeg håper noen av dere (share) noen komentar og webside eller anen kjelder til andre .

 

 

Lengden er ikke det viktigste. Kortsvarsoppgaven bør likevel være maksimal en side, men langsvarsoppgaven gjerne ligger mellom 1,5 og 3 sider.

 

 

Mener du PC-sider eller for hånd? :)

 

 

PC, regner med at de fleste, om ikke alle, gjennomfører sentralgitt skriftlig eksamen på PC :)

Lenke til kommentar

Noen som kan kommentere diagrammet National Graduation Rates for Boys class of 2009?

Eventuelle årsaker til prosentene. Det kan vel være fordi hver etnisitet har forskjellig kultur, med forskjellige forventninger. Men noen som kan utdype dette på en bedre måte? Eksempel American Indian.. Eller at Asian American har den høyeste fordi de har en kultur hvor utdanning er veldig viktig..

 

HELP! Noen som vet hva som kan komme på langsvaroppgavene? : )

Siden det skal ha noe med tema å gjøre, tenker jeg at det kan være noe om at livene våre allerede er bestemte av rase/kjønn, og at det skal ha så stor innvirkning på skolegangen er noe som kanskje kan forandres slik som det Malala gjorde?

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hva det vil si å være "master og your own life"? :)

jeg mener at for å være "master of your own life" må du tørre å stå for det du mener og gå imot det du synes er urettferdig. du bør kjempe for dine rettigheter og bestemme deg for at du ikke lar deg stoppe uansett.

 

noen som har noen filmer eller artikler man kan lese/se for å forberede seg??

Lenke til kommentar

Noen som har noe forslag til oppgaver man kan øve seg til, som kan komme?

Jeg har tenkt ut:

 

Skrive søknad for Sebastian

Sammenlikne noen personer i tekstene med hverandre

Beskrive grafen på side 9

Eller til langsvarsoppgaven kanskje fortsette skrive videre på innledningen i begynnelsen

 

Noen flere forslag?? :- )

Lenke til kommentar

Noen som kan kommentere diagrammet National Graduation Rates for Boys class of 2009?

Eventuelle årsaker til prosentene. Det kan vel være fordi hver etnisitet har forskjellig kultur, med forskjellige forventninger. Men noen som kan utdype dette på en bedre måte? Eksempel American Indian.. Eller at Asian American har den høyeste fordi de har en kultur hvor utdanning er veldig viktig..

 

HELP! Noen som vet hva som kan komme på langsvaroppgavene? : )

 

 

 

du kan finne Resources her

http://www.coseboc.org/policy/dropout-prevention

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har dere noen tekster eller filmer som er knyttet til temaet :hmm::)

Rabbit Proof Fence er en bra film, som har med temaet å gjøre! (Vi har sett den på skolen) Den handler om 3 jenter som blir tatt vekk fra familien deres og satt inn i reservasjoner. De er såkalte "stolen generations" i Australia, og filmen går egentlig bare ut på at de rømmer fra reservasjonen og prøver å finne veien hjem. Dette kan knyttes opp mot temaet "are people masters of their own lives" ved at jentene i denne situasjonen ikke selv får bestemme over seg selv. De blir tatt bort fra familien med tvang. Bare å google "Rabbit Proof Fence" og les mer, hvis du er interessert :)

Lenke til kommentar

 

har dere noen tekster eller filmer som er knyttet til temaet :hmm::)

Rabbit Proof Fence er en bra film, som har med temaet å gjøre! (Vi har sett den på skolen) Den handler om 3 jenter som blir tatt vekk fra familien deres og satt inn i reservasjoner. De er såkalte "stolen generations" i Australia, og filmen går egentlig bare ut på at de rømmer fra reservasjonen og prøver å finne veien hjem. Dette kan knyttes opp mot temaet "are people masters of their own lives" ved at jentene i denne situasjonen ikke selv får bestemme over seg selv. De blir tatt bort fra familien med tvang. Bare å google "Rabbit Proof Fence" og les mer, hvis du er interessert :)

 

 

 

har dere noen tekster eller filmer som er knyttet til temaet :hmm::)

vi så "the pursuit of happYness" på skolen, vil si at den virkelig viser at man kan kjempe seg dit man vil bare man ønsker det sterkt nok. desverre finner jeg den ikke på netflix...

 

tusen takk :) kom gjerne med fler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...