Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk, skriftlig eksamen, Vg1 - 21. mai 2014


Skriftlig eksamen i engelsk våren 2014  

28 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter fikk du? :)

    • 1
      2
    • 2
      3
    • 3
      2
    • 4
      5
    • 5
      10
    • 6
      6


Anbefalte innlegg

har dere noen tekster eller filmer som er knyttet til temaet :hmm::)

Precious er en bra film, som har med teameat å gjøre(hatt den på skolen) Den handler om en amerikansk jente som ikke bestemer om sitt eget liv. Moren hennes utnytter henne osv. På slutent så begynner ho på en privat skole også begyner hun å få troen på seg selv og til slutt klarer ho å stå opp for seg selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har min første eksmamen i engelsk i morgen. Noen som kan gi meg noen gode tips til f.eks. hva jeg bør ha med meg av mat og bøker??? :hmm::)

Ta helst med ordentlig mat som gir deg riktig energi, type brødskiver med sunt og godt pålegg. Også lurt å ta med "småsncks" slik som f.eks nøtter, rosiner yoghurt osv. som du spiser ofte av slik at du får fylt opp energilagrene dine med jevne mellomrom.

 

Jeg ville anbefalt deg å ta med en ordbok, læreboka i engelsk, notater, notatbok og forberedelsesheftet så klart! :)

Endret av skolelyset123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg har min første eksmamen i engelsk i morgen. Noen som kan gi meg noen gode tips til f.eks. hva jeg bør ha med meg av mat og bøker??? :hmm::)

Ta helst med ordentlig mat som gir deg riktig energi, type brødskiver med sunt og godt pålegg. Også lurt å ta med "småsncks" slik som f.eks nøtter, rosiner yoghurt osv. som du spiser ofte av slik at du får fylt opp energilagrene dine med jevne mellomrom.

 

Jeg ville anbefalt deg å ta med en ordbok, læreboka i engelsk, notater, notatbok og forberedelsesheftet så klart! :)

 

Takk for hjelpen :):w00t:

Lenke til kommentar
hey_mes_amies, den 20 Mai 2014 - 15:14, sa:

har dere noen tekster eller filmer som er knyttet til temaet :hmm::)

Vi så Billy Elliot på skolen. Det står også noe om den i læreboken. Syntes filmen var gørr kjedelig, men den er allikevel veldig relevant i forhold til oppgaven.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også ta denne eksamenen som privatist (går i 10.). De fleste som går på vgs har jo fått en liten PC å til bruke, men det har selvfølgelig ikke jeg. Kan jeg ta med egen pc/mac og bruke den til å skrive på?

 

Jeg har en liste med "smarte" ord med definisjon som dere kan enten ta med eller øve dere på på forhånd. Jeg bruker å gå igjennom teksten min etterpå og se om jeg kan bytte ut noen av ordene med noen av de "smarte" ordene. Det får hvertfall sensoren til å tro at du har godt ordforråd.

http://quizlet.com/14278361/sat-lists-flash-cards/

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også ta denne eksamenen som privatist (går i 10.). De fleste som går på vgs har jo fått en liten PC å til bruke, men det har selvfølgelig ikke jeg. Kan jeg ta med egen pc/mac og bruke den til å skrive på?

 

Jeg har en liste med "smarte" ord med definisjon som dere kan enten ta med eller øve dere på på forhånd. Jeg bruker å gå igjennom teksten min etterpå og se om jeg kan bytte ut noen av ordene med noen av de "smarte" ordene. Det får hvertfall sensoren til å tro at du har godt ordforråd.

http://quizlet.com/14278361/sat-lists-flash-cards/

Smart!! 90% av ordene i linken har læreren ikke snøring om hva det betyr. du vil få 1 på formidling :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen er hersker over sitt eget liv. Man kan ta kontroll over sitt eget liv, men ens tanker og meninger er alltid inspirert av noe annet. Man er hersker over sitt eget liv når ens liv er basert på ens egne tanker, ikke når ens tanker er basert på ens liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...