Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vitne til "nesten-ran"


Anbefalte innlegg

Ville nok grepet inn umiddelbart idet jeg så at det eskalerte til antydning til at vedkommende ikke kom seg av trikken.

 

Etterpå ville jeg tatt en snap av drittungene :mrgreen:

Nå er det ikke alle som er så sterke som deg og meg :green:

 

På Oslo city ble jeg offer av en "skulderdytt" der en gjeng av fremmede landsmenn gikk inn i meg med vilje for å snu seg og slå seg selv på brystet ( ikke ulikt et visst dyr) og rope hai ypper do med meg!

 

Det bare pekte på han lo og sa til de jeg var med ; se der står han å snakker med seg selv igjen

 

Ypperen bare :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ville nok grepet inn umiddelbart idet jeg så at det eskalerte til antydning til at vedkommende ikke kom seg av trikken.

 

Etterpå ville jeg tatt en snap av drittungene :mrgreen:

Nå er det ikke alle som er så sterke som deg og meg :green:

 

På Oslo city ble jeg offer av en "skulderdytt" der en gjeng av fremmede landsmenn gikk inn i meg med vilje for å snu seg og slå seg selv på brystet ( ikke ulikt et visst dyr) og rope hai ypper do med meg!

 

Det bare pekte på han lo og sa til de jeg var med ; se der står han å snakker med seg selv igjen

 

Ypperen bare :dontgetit:

 

Minner fryktelig mye om en hendelse på Rudskogen. Utpå kvelden var det en par fyrer av utenlandsk opprinnelse som la sin elsk på snella jeg hadde med meg dit. Jeg driter i sånt, jeg visste at ingen av dem var interessante, men til slutt så jeg at dama syntes det var fryktelig ubehagelig, så jeg tenkte å hente henne diskret ned til resten av gjengen fra der hun sto. Jeg tenkte ikke over at ene fyren gikk å drassa på ei ølflaske som han ikke drakk av. Jeg sa høflig "hei" til fyren med ølflaska og spurte venninna mi om hun ble med ned til de andre. "Vil do bråka med mai..." begynte fyren å gjenta. Jeg svarte "Nei, jeg vil ikke prate med deg engang" og snudde meg og begynte å gå. Jeg vet ikke om jeg hørte lyden, men kjente den skarpe smerten i hodet da flaska traff. Jeg registrerte at det fløy glasskår i alle retninger før beina mine kobla ut og jeg falt sammen på asfalten. Det hagla spark mot kroppen og hodet mitt, gang på gang prøvde han å trampe hodet mitt ned i asfalten. Blind av blod i øynene og uten fungerende føtter fikk jeg ikke gjort annet enn å forsøke å beskytte hodet mitt som best jeg kunne fram til den andre fyren mente at det var nok. Deretter gikk turen oppom ambulansen for barbering, rensing og sying av en flenge i hodet som bødde no jævlig. Det vil si, jeg måtte gjøre det meste selv, unntatt syinga for ambulansekarene fikk det ikke til på grunn av blødningen.

 

Det er nesten rart jeg ikke er en ihuga rasist etter dette og ranet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge må man ikke finne på å gripe inn. Hvis du f.eks ser en lommetyv ta noe så må du ikke stoppe han for da blir du anmeldt for frihetsberøvelse. Norge er sykt så jeg blander meg ikke med mindre det er mørkt og få vitner så jeg kan komme meg unna uten å bli "tatt" for å ha nøytralisert en kriminell

Lenke til kommentar

Det var vel litt overdrivet da.

Men jeg vet at flere har selv blitt mistenkte etter at de selv valge å gripe inn. Heldigvis så blir slike saker oftest henlagt. Det finnes dessverre mange latterlige saker når det gjelder politiet.

Systemet tar og bedre vare på de kriminelle enn de rammede. Skal dette bedres, så må vi kunne straffe forbryterne. Vi har vel mye å lære av USA der. Men de har og mye de burde lære av oss :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nødrett er en fantastisk greie vet dere. Bruk den.

Nødrett? Lol det var dagens.

 

Vi er i Norge - her er det ikke lov å forsvare seg uten å selv bli kriminell.

 

Tro det eller ei, det går.

 

Du må selvfølgelig være litt oppegående, og vite hva loven går ut på, på forhånd.

 

Om DET ikke er mulig, ja da bør du kanskje unngå å benytte deg av retten ;)

 

Lol. Opp til deg :)

Lenke til kommentar

Nemlig så hvis noen slår deg i bakken så skal du løpe, Norge er så skrudd :p

Først unngå å bli slått ned , etter du har reist deg opp om du da kan løpe så er det valget nr 1 ja.

 

Vi som trener krav maga må være ekstra forsiktig, her vil hver millimeter av unødvendig vold granskes og slå i retur i en evt straffesak.

Lenke til kommentar

 

Hadde kommet veldig an på situasjonen. Som kvinne føler jeg ikke at det alltid ville være trygt for meg å gripe inn.

 

Hmm, likestilling ? Så bare fordi du er kvinne så hadde du ikkje grepet inn ?

Hvis eg er en liten mann, skal eg også da få slippe med god samvittiget ?

 

Som jeg sa så hadde det kommet an på situasjonen. Jeg er bare ærlig, jeg er ikke den aller modigste. Om det hadde gjeldt barnet mitt eller noe som var nær meg så - i alle fall om det gjaldt et av barna... Ellers? Vanskelig å si uten å være i situasjonen. Noen ganger handler man bare og tenker etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...